logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۲
[ شناسه خبر : ۲۷۰۳۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان در گفت‌و‌گو با موج‌رسا:

نمایشگاه ملی صنایع دستی در زنجان برگزار می‌شود/ ۲ میلیارد تومان تسهیلات به ملیله کاران زنجانی ارائه شد

نمایشگاه-ملی-صنایع-دستی-در-زنجان-برگزار-می‌شود-۲-میلیارد-تومان-تسهیلات-به-ملیله-کاران-زنجانی-ارائه-شد
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان گفت: به دلیل اینکه این شهر به عنوان شهر جهانی ملیله ثبت شد کمک چشمگیر بلاعوضی به هنرمندان این صنعت انجام شد به طوری که در حدود ۲ میلیارد تومان به ۲۵ ملیله کار تسهیلات ارزان قیمت ارائه شد.

امیر ارجمند در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: بهمن ماه ۱۳۹۸ زنجان به عنوان شهر جهانی ملیله ثبت شد، یکی از افتخاراتی که شهر جهانی ملیله برای استان داشت این بود که از چنگ کشور‌های جنوب شرق آسیا مثل تایلند و ترکیه بیرون کشیده شد و به نام ایران ثبت شد چراکه ترکیه در ملیله رقیب ایران بود.

وی افزود: در بهمن ماه ارزیابان سازمان جهانی صنایع دستی بعد از اینکه زنجان را ارزیابی کردند، کشور‌های جنوب شرق آسیا و ترکیه را نیز مورد ارزیابی قرار دادند اما شهر جهانی ملیله به نام زنجان ثبت شد.

مدیر‌کل میراث فرهنگی استان زنجان با اشاره به اینکه این ثبت جهانی کمک کرد تا ملیله زنجان بیشتر شناخته شود، گفت: به دلیل اینکه این شهر به عنوان شهر جهانی ملیله ثبت شد کمک چشمگیر بلاعوضی به هنرمندان این صنعت انجام شد به طوری که در حدود ۲ میلیارد تومان به ۲۵ ملیله کار تسهیلات ارزان قیمت ارائه شد.

وی با بیان اینکه دبیرخانه شهر جهانی ملیله به دلیل همین ثبت توانست جذب اعتبار کند و تجهیزات خریداری شد تصریح کرد: خانه حکیمیان در حال مرمت است تا دبیرخانه شهر جهانی ملیله در این مکان مستقر شود.

ارجمند با اشاره به اینکه سال گذشته دوره آموزشی مینای ملیله برگزار شد و اعتبار آن نیز به دلیل ثبت جهانی جذب شده بود، بیان کرد: از محل سفر ریاست جمهوری ۱۵۰ میلیارد تومان برای استان زنجان اعتبار برای دو سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ جذب شد که ۳۰ میلیارد تومان آن مختص صنایع دستی، ۷۰ میلیارد تومان به گردشگری و ۵۰ میلیارد تومان دیگر نیز به میراث‌فرهنگی اختصاص داده شد.

وی با بیان اینکه دو هفته بعد از ثبت جهانی شدن شهر ملیله کرونا شیوع یافت، عنوان کرد: همین امر سبب شد تا میزان فروش ملیله تا حدودی کاهش یابد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به اینکه به احتمال بالا اواخر تیر ماه یا بعد از محرم و سفر نمایشگاه ملی صنایع دستی در استان برگزار خواهد شد، گفت: یکی از عایده‌ای که شهر جهانی ملیله برای استان داشت حضور رایگان ملیله‌کاران در نمایشگاه‌های مختلف صنایع دستی در کشور بود./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر