logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۴
[ شناسه خبر : ۲۷۰۱۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
اخبار انتظامی روز:

کشف زمین خواری 100 میلیارد ریالی در زنجان/ فراخوان سربازان وظیفه

کشف-زمین-خواری-100-میلیارد-ریالی-در-زنجان-فراخوان-سربازان-وظیفه
فرمانده انتظامی استان از کشف زمین خواری به ارزش 100 میلیارد ریال توسط ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان خبر داد.

به گزارش موج رسا; به نقل از پایگاه خبری پلیس سردار " محمد طراقیه " ، با اعلام این خبر بیان داشت : ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان در راستای مقابله جدی با جرائم اقتصادی و پیشگیری از هدر رفت سرمایه های ملی ، یک مورد زمین خواری را در یکی از روستاهای شهرستان زنجان کشف و پیگیری موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: در بررسی های میدانی مشخص شد، فردی با اقدامات غیر قانونی، 44 هکتار از اراضی ملی را بدون داشتن مجوز قانونی ، با حفر چاه و ساخت و ساز غیر مجاز در تصرف خود در آورده است.
فرمانده انتظامی استان زنجان افزود :  با پيگيري و اعلام شکايت نماينده حقوقي اداره منابع طبيعي و بررسي اسناد مالکيت ، با هماهنگي قضايي ، متهم توسط ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان احضار و در این خصوص پرونده تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضايي ارسال شد.
سردار طراقیه با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش زمین مذکور را 100 میلیارد ریال برآورد کردند از شهروندان درخواست نمود: به محض اطلاع از هرگونه فعالیت های اقتصادی غیر مجاز ، مراتب را در اسرع وقت به پلیس 110 گزارش دهند.
 
 فراخوان اعزام مشمولان تیرماه 1401
 
به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"فتح اله ندرلو " اظهار داشت: کلیه مشمولان استان زنجان در مقاطع تحصیلی مختلف که برگ آماده به خدمت به تاریخ یکم تیر ماه 1401 دریافت کرده اند مي بايست راس ساعت 0700صبح روز چهارشنبه مورخه 01/04/1401 در محل روبروی معاون وظیفه عمومی حاضرشده تا انشاا...به خدمت مقدس سربازي اعزام شوند.
وی افزود: با توجه به اینکه برگه اعزام مشمولان توسط پست به آدرس مشمولان ارسال نمی گردد ، مشمولان برای دريافت معرفي نامه مي توانند از تاریخ 1401/03/25 به يکي ازدفاترپلیس +10 سطح استان مراجعه نمایند.
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان زنجان بیان داشت: اعزام مشمولان در تاريخ هاي مذکور، براساس طرح فاصله گذاري و انجام کليه تمهيدات بهداشتي و غربالگري در بدو ورود مشمولان به وظيفه عمومي استان و مراکز آموزش انجام مي شود و در صورت مشاهده مشمولي که مشوک به بيماري است از اعزام وي خودداري مي شود، بنابراین خانواده ها به هيچ عنوان نگران وضعيت سلامتي عزيزان خود نباشند. البته مشمولین می بایست دو نوبت واکسن کرونا را تزریق کرده و کارت واکسن را در روز اعزام همراه داشته باشند.
سرهنگ ندرلو گفت: مشمولاني که در مهلت تعيين شده جهت اعزام به خدمت مراجعه ننمایند و وارد غیبت شوند برابر ماده 10 قانون خدمت وظيفه عمومي ، با محروميت هاي اجتماعي از جمله عدم استخدام، عدم امکان دريافت وام ،عدم دريافت مستمري از سازمان هاي دولتي و وابسته و نهادهاي قانوني،عدم صدور پروانه کسب و ... مواجه خواهند شد.
وی همچنین یادآوری شد : طبق ماده 58 قانون خدمت وظيفه عمومي، مشمولاني که مدت غيبت اوليه آنان در زمان صلح تا 3 ماه باشد،90 روزاضافه خدمت و چنانچه مدت غيبت اوليه آنان در زمان صلح بيشتر از 3 ماه باشد تا180 روز اضافه خدمت خواهند داشت. مشمولاني که مدت غيبت اوليه آنان بيش از يکسال مي باشد،علاوه بر 6 ماه اضافه خدمت، مشمول فراري نيز محسوب شده و به مراجع صالح قضائي معرفي مي شوند.
این مقام انتظامی تأکید کرد: مشمولان وظیفه اصل مدارک مورد نياز اعم از برگ آماده به خدمت، برگ واکسيناسيون، برگ معرفي نامه مشمولان به مراکز آموزش نيروهاي مسلح و ساير مدارک مورد نياز از جمله شناسنامه را در هنگام مراجعه و اعزام به خدمت به همراه داشته باشند.
وی خطاب به مشمولان توصیه کرد: در زمان حضور اعزام به خدمت در محل اعزام ( روبروی معاونت وظیفه عمومی در خیابان شهید قره جلو پشت پارک ملت زنجان ) ضمن رعایت نکات بهداشتی اعم ازکوتاه کردن موی سر و ناخن نسبت به همراه داشتن لوازم شخصی از جمله قاشق و چنگال ، لیوان و....به همراه داشته باشند و خانواده های محترم مشمولان نیز از تجمع و حضور در محل اعزام جداً خوداری نمایند.
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان زنجان خاطر نشان کرد: مشمولان براي کسب اطلاعات بيشتر مي توانند از طريق پايگاه اطلاع رساني سازمان به نشاني www.vazifeh.police.ir ، سامانه تلفن گويا به شماره 096480 و يا کانال سازمان در پيام رسان سروش به نشاني sarbazvazifeh@ از آخرين اخبار مربوطه مطلع شوند.
 
کشف کالای قاچاق میلیاردی در زنجان
 
سرهنگ یوسف اسماعیل زاده " با اعلام این خبر بیان داشت : مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان ،حین کنترل خودروهای عبوری به دو دستگاه کامیون مشکوک و جهت بررسی بیشتر آنها را متوقف کردند .
 
وي افزود: ماموران پس از هماهنگی قضایی در بازرسي از اين خودروها  هزارو 300  قطعه مرغ زنده فاقد مجوز و 10 تن چوب درختی فاقد مجوز را کشف و ضبط کردند.
 
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان در پايان با اعلام این که ارزش کالاهای قاچاق کشف شده برابر نظر كارشناسان 3 میلیارد ریال برآورد شده است، تصريح كرد:  در این خصوص دو نفر متهم همراه پرونده  متشکله تحویل مراجع قضایی شد.
 
 دستگیری سارق منزل در زنجان
سرهنــگ "محمد علی آدینه لو " در خصوص این خبر، اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در شهر زنجان، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
وی افزود:کارآگاهان پلیس آگاهی استان پس از بررسی های تخصصی، موفق به شناسایی متهم در شهر زنجان شده و پس از هماهنگی قضائی و در عملیاتی غافلگیرانه متهم را دستگیر کردند.
رئیس پلیس آگاهی استان زنجان ، تصریح کرد: متهم دستگیر شده در بازجویی های پلیسی به بیش از 6 فقره سرقت منزل و اماکن خصوصی اعتراف ، اموال مسروقه کشف و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.
سرهنگ آدینه لو از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعاليت غيرقانوني و مجرمانه توسط افراد فرصت طلب و قانون گريز، مراتب را در اسرع وقت از طريق تلفن فوريت هاي پليسي 110 اعلام تا نسبت به دستگيري مجرمان و متخلفان اقدام شود.
 
رئیس پلیس آگاهی استان زنجان افزود: كنترل ورود و خروج در مجتمع هاي مسكوني را به سرايدار يا نگهبان مطمئن بسپاريد، كليد منزل خود را در دسترس افراد غيرمطمئن قرار ندهيد و از قرار دادن كليد در زير جاكفشي، داخل كفش و ساير نقاط قابل دسترسي خودداري کنيد
 
 دستگیری 6 سارق با 12 فقره سرقت در خدابنده
 
سرهنگ "محسن غنیمتی" در تشريح اين خبر گفت: به منظور کشف سرقت های معابر عمومی و اماکن خصوصی با تشکيل اکيپي مجرب از ماموران پليس آگاهي و کوپ، نسبت به انجام گشت زني هاي هدفمند در سطح حوزه استحفاظي اجرايي گرديد.
وي افزود: در اجراي اين طرح ، تعداد 12 فقره سرقت داخل خودرو و اماکن خصوصی کشف و 6 سارق دستگیر شد.
سرهنگ غنیمتی در پايان تصريح کرد: از شهروندان مي خواهيم به هشدارهاي پليسي در راستاي پيشگيري از سرقت که توسط کارشناسان انتظامي ارائه مي شود توجه داشته باشند ، تا امکان سرقت از سارقان سلب شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر