logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۹
[ شناسه خبر : ۲۷۰۰۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان:

بیش از 9.4 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به مددجویان زنجانی پرداخت شد/ ایجاد 281 شغل برای مددجویان در سال جاری

بیش-از-9.4-میلیارد-تومان-تسهیلات-قرض‌الحسنه-به-مددجویان-زنجانی-پرداخت-شد-ایجاد-281-شغل-برای-مددجویان-در-سال-جاری
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 9 میلیارد و 485 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه حمایتی و کارآفرینی از طریق صندوق امداد ولایت به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان پرداخت شده است.

به گزارش موج رسا; به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان، روح اله صالحی ضمن ارائه گزارشی از خدمات معوض ارائه شده از طریق این نهاد به خانواده‌های تحت حمایت اظهار داشت: به منظور ایجاد هم‌افزایی در تامین منابع مورد نیاز برای خدمت‌رسانی به خانواده‌های تحت حمایت، بخشی از خدمات کمیته امداد به‌صورت معوّض به جامعه هدف این نهاد ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات معوض از طریق صندوق امداد ولایت و هم‌افزایی با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران است، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 9 میلیارد و 485 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه از طریق صندوق امداد ولایت به جامعه هدف این نهاد در قالب تسهیلات حمایتی و کارآفرینی به مددجویان تحت حمایت و سایر اقشار نیازمند پرداخت شده است.

صالحی، تسهیلات حمایتی و کارآفرینی پرداختی به مددجویان تحت حمایت از ابتدای سال جاری تاکنون را 824 فقره اعلام کرد و افزود: بیش از یک میلیارد و 752 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنۀ توانمندسازی و کارآفرینی با هدف ایجاد 78 طرح اشتغال و آموزش کسب و کار به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان گفت: 198 مورد از تسهیلات پرداختی در قالب کمک به تامین، تعمیر، ساخت، خرید، ودیعه مسکن و درمان و امور تحصیلی و فرهنگی مددجویان تحت حمایت بوده است.

وی ادامه داد: به همین منظور بیش از 2 میلیارد و 435 تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به مددجویان تحت حمایت از طریق صندوق امداد ولایت پرداخت شده است.

صالحی با بیان اینکه سپرده‌گذاری خیّران در قالب طرح قرض ماندگار از روش‌های مهم تامین منابع مورد نیاز برای ارائه خدمات معوّض به مددجویان تحت حمایت است، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم با فراهم کردن زمینه مشارکت خیران در قالب سپرده خیران و قرض ماندگار، خدمات معوض به مددجویان تحت حمایت افزایش یافته و در تحقق اهداف و برنامه‌های اجرایی در حوزه توانمندسازی جامعه هدف این نهاد اثرگذار شود.

* 281 شغل از ابتدای سال جاری تاکنون برای مددجویان زنجانی ایجاد شده است

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان با بیان اینکه رویکرد اصلی این نهاد، توانمندسازی، ایجاد درآمد باثبات و استقلال اقتصادی و معیشتی جامعه هدف است، گفت: با همین رویکرد از ابتدای سال جاری تاکنون از محل منابع بانکی، امدادی و کاریابی برای 281 نفر از مددجویان تحت حمایت، اشتغال ایجاد شده است.

وی اظهار داشت: یکی از راه‌های مهم توانمندسازی و خودکفایی مددجویان، ایجاد اشتغال است.

صالحی با اشاره به اهمیت ایجاد اشتغال در کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای پویایی و نشاط اجتماعی خاطرنشان کرد: تلاش کمیته امداد در حوزه اشتغال‌زایی، ارتقای خدمات اثربخش به مددجویان تحت حمایت با نگاه توانمندسازی به‌منظور افزایش اعتماد عمومی به کارکردهای محرومیت‌زدایی نظام و تقویت مسئولیت‌های اجتماعی اقشار و دستگاه‌های مختلف برای رشد شاخص‌های خدمت‌رسانی این نهاد به اقشار نیازمند است.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال، اولویت اصلی کمیته امداد در سال جاری است، افزود: تلاش می‌کنیم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در حوزه اشتغال‌زایی برای مددجویان تحت حمایت و اقشار نیازمند اشتغال، فرصت‌های جدیدی در حوزه اشتغال در قالب اشتغال خُرد و خانگی و اشتغال دانش‌بنیان با توجه به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) ایجاد کنیم.

*‌ توسعه خدمات مسکن از اولویت‌های کاری کمیته امداد استان زنجان در سال جاری است

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان گفت: تامین مسکن و سرپناه مناسب از اقلام خدمتی پرهزینه، ماندگار، فاخر و موثر کمیته امداد در حوزه توانمندسازی مددجویان تحت حمایت بوده و با همین نگاه، توسعه خدمات در بخش مسکن از اولویت‌های کاری این نهاد در سال جاری است.

وی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های کمیته امداد استان زنجان در حوزه تامین مسکن مددجویان تحت حمایت اظهار داشت: ارائه خدمات مسکن به عنوان یکی از ارکان مهم توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت و از برنامه‌های اصلی کمیته امداد در کنار سایر خدمات بوده و با همین رویکرد، سرعت‌بخشی و تسهیلگری در ارائه این خدمت از اولویت‌های مهم در مسیر توانمندسازی جامعه هدف است.

صالحی خاطرنشان کرد: شناسایی نیازهای مددجویان در بخش مسکن، استفاده از ظرفیت‌های برون‌سازمانی و مدیریت بهینه منابع برای ارائه خدمات متناسب با نیاز جامعه هدف از برنامه‌های راهبردی کمیته امداد استان زنجان در این بخش است.

وی افزود: تلاش می‌کنیم با بهره‌گیری مناسب از ظرفیت‌های مردمی، موسسات خیریه، مراکز نیکوکاری و تشکل‌های مردمی فعال در حوزه خدمت‌رسانی به مددجویان تحت حمایت در بخش مسکن هم‌افزایی لازم ایجاد شده و در کمترین زمان ممکن، موثرترین  خدمت در بخش مسکن به جامعه هدف این نهاد ارائه شود.

صالحی اضافه کرد: بر همین اساس برنامه‌ریزی شده که بیش از یک هزار و 423 قلم خدمت مسکن در قالب ساخت، خرید، بهسازی، مقاوم‌سازی، تعمیر، تکمیل و احداث فضای جانبی مسکن به خانواده‌های تحت حمایت تا پایان امسال ارائه شود.

*‌ اجرای طرح «مدارس همدل» در استان زنجان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان گفت: در راستای بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در حوزه خیر و احسان با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان 422 دانش‌آموز تحت حمایت به‌صورت رایگان در مدارس همدل این استان مشغول به تحصیل هستند.

وی اظهار داشت: طرح ملی «مدارس همدل» برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان مستعد و دارای انگیزه بالای علمی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در حال اجرا است.

صالحی خاطرنشان کرد: با همکاری موثر اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان 119 آموزشگاه در قالب طرح مدارس همدل در ارائه خدمات تحصیلی رایگان از طریق مدارس غیرانتفاعی و هیات‌امنایی با این نهاد همکاری دارند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان گفت: ترویج فرهنگ خیر و احسان، بسترسازی مناسب برای تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان تحت حمایت و گسترش همه‌جانبه عدالت آموزشی و تربیتی از مهمترین اهداف اجرای طرح مدارس همدل است.

وی با بیان اینکه 422 دانش‌آموز تحت حمایت همکاری اداره کل آموزش و پرورش و کمیته امداد استان زنجان به‌صورت رایگان در مدارس همدل این استان مشغول به تحصیل هستند، افزود: در سال گذشته نیز 381 دانش‌آموز مستعد تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در بیش از 90 مدرسه همدل از خدمات تحصیلی باکیفیت و رایگان این مدارس بهره‌مند شدند.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر