logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۰
[ شناسه خبر : ۲۶۹۹۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس کل دادگستری استان زنجان:

ضرب و جرح عمدی و سرقت ۲ جرم پرتکرار در زنجان هستند/ارائه خدمات ۶ میلیاردی از محل مجازات های جایگزین حبس

ضرب-و-جرح-عمدی-و-سرقت-۲-جرم-پرتکرار-در-زنجان-هستند-ارائه-خدمات-۶-میلیاردی-از-محل-مجازات-های-جایگزین-حبس
رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به جرائم پرتکرار در استان، گفت: توهین به اشخاص، ضرب و جرح عمدی، و سرقت سه جرم پرتکرار در استان هستند توهین به اشخاص به عنوان یک مسئله مستقل قابل طرح نیست.

به گزارش موج رسا; حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی امروز در نشست با اصحاب رسانه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در خصوص شهید بهشتی، اظهار کرد: هفته قوه قضاییه بهانه خوبی برای از ارائه گزارش عملکرد به مردم است.

وی با اشاره به رسیدگی به تمامی پرونده های ورودی در سال ۱۴۰۰، ابراز کرد: موجودی کل پرونده های موجود در دادگستری استان زنجان در مقایسه با سال قبل ۱۳ درصد کاهش داشته است.
رئیس کل دادگستری استان زنجان اشاره به کاهش ۶ درصدی پرونده های ورودی به دادگستری استان زنجان، تصریح کرد: با توجه به کاهش پرونده های ورودی دقت در رسیدگی به پرونده ها بالا رفته است.
وی با بیان اینکه در ورودی ۳ درصد کاهش پرونده را شاهد هستیم، عنوان کرد: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۷۴ هزار پرونده سیستم قضایی استان زنجان وجود داشته است.
حجت الاسلام صادقی نیارکی با بیان اینکه پرونده‌های مختومه استان زنجان نسبت به سال قبل سه دهم درصد رشد داشته است، ادامه داد: در استان زنجان در سال گذشته بیش از ۳۰۰ هزار پرونده مختومه شده است.
وی با بیان اینکه نرخ رسیدگی به پرونده در استان زنجان ۱۰۲ است، خاطرنشان کرد: میزان رسیدگی به پرونده ها از ورودی پرونده ها بیشتر است.
رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به متوسط زمان رسیدگی به پرونده ها در استان زنجان، ابراز کرد: متوسط زمان رسیدگی به پرونده ها در استان زنجان ۸۲ روز است.
وی با بیان اینکه میانگین زمان رسیدگی به پرونده ها در کشور ۹۵ روز است، افزود: یکی از راهبردهای قوه قضاییه کاهش زمان رسیدگی به پرونده هاست.
حجت الاسلام نیارکی با بیان اینکه ۱۶ درصد از رای های صادره در دادگاه های بدوی استان زنجان نقض می شود، خاطرنشان کرد: در این حوزه دادگستری استان زنجان عملکرد خوبی دارد.
وی با بیان اینکه هر شعبه ای که بیش از ۲۰۰ پرونده در آن وجود داشته باشد به عنوان شعبه نامتعارف شناخته می‌شود، تصریح کرد: با کاهش ۵۵ درصدی شعب نامتعارف دادگستری استان زنجان تعداد شعب نامتعارف به ۱۲ شعبه رسیده است.
رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به افزایش ۳۱ درصدی مجازات جایگزین حبس در استان، عنوان کرد: بیش از ۳ هزار در مورد مجازات جایگزین حبس در استان زنجان صادر شده است.
وی با بیان اینکه از محل مجازات جایگزین حبس از ۶ میلیارد تومان خدمات ارائه شده است، ادامه داد: ۲ میلیارد تومان از ۶ میلیارد تومان در زمان کرونا برای بحث درمان هزینه شده است.
حجت الاسلام نیارکی با بیان اینکه مجازات جایگزین حبس باعث کاهش جرائم شده است، افزود: مطالبه وجه، تامین دلیل، حصر وراثت، مطالبه خسارت جزو پرتکرار ترین طرح دعوا ها در استان هستند.
وی با اشاره به جرائم پرتکرار در استان، ابراز کرد: توهین به اشخاص، ضرب و جرح عمدی، و سرقت سه جرم پرتکرار در استان هستند.
رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه در حوزه پیشگیری بر روی مسئله سرقت و ضرب و جرح و تمرکز شده است تصریح کرد پیش بینی می شود با این حجم اقدامات پیشگیرانه این دو جرم در استان کاهش پیدا کنند.
وی با بیان اینکه استان زنجان در صلح و سازش رتبه اول کشور را دارد، خاطر نشان کرد: در سال گذشته پنج مورد صلح و سازش در خصوص قصاص قبل انجام شده است.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر