logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۷
[ شناسه خبر : ۲۶۹۸۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان زنجان:

دستگیری کلاهبرداران 39 میلیارد ریالی در زنجان

دستگیری-کلاهبرداران-39-میلیارد-ریالی-در-زنجان
رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان زنجان از شناسایی و دستگیری اعضای یک باند که با ارسال پیامک جعلی ابلاغیه قضائی اقدام به کلاهبرداری و فیشینگ حساب بانکی می کردند، خبر داد.

به گزارش موج رسا; به نقل از پایگاه خبری پلیس؛ سید احمد موسوی با اعلام این خبر بیان داشت: با مراجعه تعدادی از شهروندان مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب آن‌ها رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتای استان زنجان قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: ماموران در بررسی‌های صورت گرفته دریافتند که کلاهبرداران با ارسال پیامک جعلی ابلاغیه ثنا و فریب قربانیان به روش نصب نرم افزار‌های مخرب بر روی موبایل، اطلاعات گوشی و اطلاعات کارت بانکی آنان را هک و از آن‌ها سوء استفاده می‌کردند.

رئیس پلیس فتای استان زنجان در ادامه تصریح کرد:ماموران در بررسی های خود دریافتند که ، نرم افزار جعلی این افراد به گونه‌ای طراحی شده است که به واسطه نصب این نرم افزار بر روی گوشی مخاطبان، به تمامی پیامک‌های کاربران دسترسی داشتند و از طریق دریافت اطلاعات و رمز کارت‌های بانکی، اقدام به فیشینگ و تخلیه حساب قربانیان و واریز به کارت های اجاره ای که در اختیار داشتند، کرده و از این طریق اقدام به تهیه ارز می کردند.

موسوی ادامه داد: با آغاز تحقیقات تخصصی و بررسی‌های فنی و سایبری، ردپای مجرمان در فضای مجازی و حقیقی شناسایی و پس از هماهنگی‌های قضائی 5 نفر از اعضای اصلی این باند در یکی از استان های همجوار دستگیر و به پلیس فتا منتقل شدند.

وی با اشاره به اینکه 328 کارت بانکی که متهمان اجاره کرده و اقدام به کلاهبرداری میکردند کشف و تاکنون 80 مالباخته شناسایی شده است افزود: کارشناسان ارزش اموال کلاهبرداری شده را 39 میلیارد ریال اعلام کردند.

رئیس پلیس استان زنجان با بیان اینکه پیامک اصلی سامانه ثنا، فاقد لینک بوده و از سر شماره شخصی ارسال نمی‌گردد افزود: شهروندان توجه کنند به هیچ وجه برای مشاهده ابلاغ قضایی، نیاز به واریز وجه نیست و سرشماره Adliran تنها مرجع معتبر پیگیری بوده و در صورت مشاهده اینگونه پیام‌ها فقط آن را حذف نمایند و روی لینک ناشناس کلیک نکنند.

وی از هموطنان خواست: هرگونه محتوا و برنامه مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره 096380 یا سایت پلیس فتا به آدرس: www.Cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی با ما در میان بگذارند.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر