logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۳
[ شناسه خبر : ۲۶۹۷۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
هم‌زمان با اعزام حجاج به سرزمین وحی؛

سفر برخی از مسئولان استان زنجان به سرزمین وحی/ التیام زخم جراحی اقتصادی واجب؛ اما حج مستحب است+ فیلم

سفر-برخی-از-مسئولان-استان-زنجان-به-سرزمین-وحی-التیام-زخم-جراحی-اقتصادی-واجب؛-اما-حج-مستحب-است+-فیلم
در زمانی که هنوز زخم‌های جراحی اقتصادی کشور خوب نشده است؛ التیام زخم جراحی اقتصادی واجب‌تر از حج مستحبی است.

به گزارش موج رسا; در زمان حیات امام خمینی (ره) تعداد زیادی از نمایندگان مجلس وقت، به سفر حج مشرف می‌شدند که این امر مورد واکنش و اعتراض جدی امام خمینی (ره) قرار گرفت.

امام خمینی (ره) در این سخنرانی خود می‌فرمایند: اگر اینجا احتیاج باشد به نمایندگانی که بروند در جبهه‌ها و مردم را نصیحت بکنند باید تصور این را بکنند که آیا یک سفر مستحبی حج باید بروند یا یک سفر تقریباً واجب به‌طرف جبه‌ها! و نصیحت و یا دلداری آن‌ها؟! چند روز است که مکرّر به من خبر داده‌اند مملکت به جهت توجه آقایان به سفر حج دارد فلج می‌شود!

شنیده‌شده است برخی از مسئولان استان زنجان در زمان جراحی عمیق اقتصادی کشور قصد سفر به سرزمین وحی را کرده‌اند که این با توجه به توصیه‌های معمار کبیر انقلاب غیرضروری است و عمل واجب توجه به وضعیت اقتصادی کشور و بهبود و التیام زخم‌های اقتصادی کشور است.

درحالی‌که در روزهای ابتدایی دولت سیزدهم، رئیس‌جمهور با سفر برخی از اعضای کابینه به زیارت اربعین ممانعت کرد و بدنه دولت را به کار در جهت رفع مشکلات مردم مأمور کرد اما اکنون در استان زنجان این نگاه در بین مسئولان دولتی وجود ندارد و نماینده عالی دولت در زنجان نسبت به این امر سکوت کرده است.

خدمت و زحمت کشیدن برای مردم در کِسوَت مسئول جمهوری اسلامی، کمتر از حج مستحبی نیست. این نه ادعای ما که فرمایش امام راحل است.//ک

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر