logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۲
[ شناسه خبر : ۲۶۹۷۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
رئیس شورای اسلامی شهر زنجان:

افزایش 5 برابری اعتبارات آسفالت‌ریزی زنجان/ پروژه‌های دیگری علاوه بر باغ هاشمی‌نژاد با همکاری قرارگاه خاتم در زنجان اجرا می‌شود

افزایش-5-برابری-اعتبارات-آسفالت‌ریزی-زنجان-پروژه‌های-دیگری-علاوه-بر-باغ-هاشمی‌نژاد-با-همکاری-قرارگاه-خاتم-در-زنجان-اجرا-می‌شود
رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به نهضت آسفالت‌ریزی در شهر زنجان گفت: این نهضت، حرکت خوبی است که با همگامی شورا و شهرداری آغاز شده و اعتبارات این بخش نسبت به سال گذشته بیش از 5 برابر افزایش یافته است و این عملیات تا مهر و آبان سال جاری ادامه خواهد داشت.

به گزارش موج رسا; منصور مرادلو، ظهر امروز در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان اظهار داشت: مردم زنجان درچ ند سال اخیر انتظاراتی از بدنه مسئولان شهری برای دریافت خدمات داشتند که به نوعی ارائه این خدمات رضایتمندی مردم رادر پی دارد.

وی خاطرنشان کرد: در مقاطع قبلی نیز حرکت‌های صورت گرفته اما اُفت داشته و جدیتی در کار نبوده که باعث رضایتمندی شهروندان شود تا راحت بتوانند رانندگی کنند و در سطح شهر چه به‌صورت پیاده و چه سواره، تردد داشته باشند.

مرادلو با بیان اینکه شهر زنجان وضعیت مطلوبی نداشت، افزود: انتظاراتی که مردم داشتند و همچنین مسافرانی که از شهر زنجان گذر می‌کردند، رضایت نداشتند اما حرکت، جنبش و خیزشی که از ابتدای سال جاری در آسفالت‌ریزی آغاز شده سعی در جالب رضایت شهروندان دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به نهضت آسفالت‌ریزی ادامه داد: این نهضت، حرکت خوبی است که با همگامی شورا و شهرداری آغاز شده و اعتبارات این بخش نسبت به سال گذشته بیش از 5 برابر افزایش یافته است و این عملیات تا مهر و آبان سال جاری ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه آسفالت معابر اصلی شهر از جمله بزرگراه 22 بهمن، میدان استقلال تا میدان 15 خرداد که تا میدان بسیج ادامه خواهد داشت، انجام شده است، گفت: خدمات آسفالت‌ریزی در هر 4 منطقه شهر زنجان دیده خواهد شد.

مرادلو با اشاره به قرارداد 80 میلیارد تومانی شهرداری با پیمانکاران آسفالت اظهار داشت: نهضت آسفالت‌ریزی، حرکتی توام با کار کارشناسی است چرا که تمام معابر سطح شهر زنجان اسکن شده و با استفاده از این اطلاعات از ژئوکامپوزیت در آسفالت‌ریزی برای جبران تَرَک‌های عرضی استفاده می‌شود.

وی با اشاره به حضور نمایندگان آزمایشگاه در زمان آسفالت‌ریزی و همچنین نظارت جدی و دقیق بر این کار تصریح کرد: این حرکت‌ها اقدام ارزشمندی است که مردم مشاهده می‌کنند و امیدواریم سطح رضایتمندی به حد مطلوب برسد و این عملیات در چند ماه باقی‌مانده از فصل کاری، وسیع‌تر شود.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در خصوص آسفالت معابر فرعی شهر گفت: این کار از طریق پیمانکاران خُرد انجام می‌شود که مبلغ پیشنهادی آن‌ها بالا بود اما شهرداری با رایزنی‌ها به توافق رسیده که سعی می‌کنیم آسفالت‌ریزی در معابر فرعی صورت پذیرد و وضعیت معابر فرعی تا قبل از شروع زمستان به حد مطلوب برسد.

مرادلو با اشاره به تشکیل 3 قرارگاه در شهرداری زنجان خاطرنشان کرد: قرارگاه اول، قرارگاه عمرانی است که جلسات آن تشکیل و برنامه‌ریزی برای اجرای عملیات انجام شده است.

وی با بیان اینکه قرارگاه خدماتی نیز از ابتدای هفته آغاز شده است، افزود: خدماتی از جمله سد معبر و سایر خدمات که از انتظارات مردم و اعضای شورا است باید نظارت شود تا مردم اذیت نشوند.

مرادلو ادامه داد: قرارگاه سوم نیز قرارگاه فرهنگی است که در سطح شهر باید فعال باشیم و نشاط اجتماعی ایجاد شود و در ایام‌الله‌ها باید به‌صورت قوی دیده شویم.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انعقاد قرارداد احداث باغ هاشمی‌نژاد توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) گفت: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) در اجرای پروژه‌های عمرانی در سطح کشور فعال است و قراردادهای چند هزار میلیاردی اجرا می‌کند.

وی با بیان اینکه از بیش از یک و نیم سال گذشته در پی این بودیم که پای این قرارگاه را به زنجان باز کنیم، اظهار داشت: پیگیری‌های زیادی در این زمینه در اواخر شورای پنجم و به‌خصوص با روی کار آمدن شورای ششم صورت گرفت.

مرادلو با بیان اینکه محل احداث باغ هاشمی‌نژاد، زمین متروکه‌ای بود که مشکلاتی را برای ان محل ایجاد کرده بود، خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های زیاد 6.8 هکتار از این زمین توسط بنیاد مستضعفان در اختیار شهرداری زنجان قرار گرفت تا پارک، فضای سبز و مجموعه فرهنگی و تفریحی در آن منطقه محروم ساخته شود.

وی با بیان اینکه بوستان هاشمی‌نژاد از بوستان نهج‌البلاغه تهران الگوبرداری شده و زیباترین نقشه عملیاتی و اجرایی را دارد، خاطرنشان کرد: این مجموعه علاوه بر فضای سبز دارای مجموعه فرهنگی و تفریحی بوده و اشتغالزایی هم ایجاد خواهد کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: باغ هاشمی‌نژاد در مدت یک سال احداث می‌شود و مبلغ قرارداد آن نیز 134 میلیارد تومان است که 30 درصد به‌صورت نقدی و 70 درصد نیز زمین به‌صورت مزایده به پیمانکار واگذار می‌شود.

وی افزود: بعد از احداث باغ هاشمی‌نژاد، اولویت‌های بعدی در شهر زنجان مسیر بهشت زهرا(س) و کمربندی جنوبی (خیام) است که مشکلات ترافیکی دارند.

*‌ اجرای سرود سلام فرمانده بعد از مدت‌ها انسجام و نشاط در بین مردم ایجاد کرد

حجت‌الاسلام محمدکاظم مجتهدی، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر زنجان نیز با اشاره به اجرای سرود «سلام فرمانده» در جمعه گذشته (27 خرداد) گفت: این برنامه که با مشارکت شهرداری و حسینیه اعظم زنجان برگزار شد سبب توجه دادن مردم به قطب عالم امکان حضرت امام مهدی(عج) بود و بعد از مدت‌ها که ویروس کرونا شایع بود باعث ایجاد شور و نشاط در بین مردم شد.

وی تصریح کرد: این برنامه باعث شد تا بعد از مدت‌ها تجمعی گسترده در سطح شهر زنجان اتفاق بیفتد و انسجام، وحدت و شور و نشاط با حضور عموم مردم، بزرگ و کوچک، زن و مرد و به‌خصوص دهه نودی‌ها ایجاد شود.

حجت‌الاسلام مجتهدی ضمن قدردانی از تمام دست‌اندرکاران اجرای برنامه سلام فرمانده خاطرنشان کرد: رسانه‌ها و به‌خصوص صداوسیما هر کدام به نوبت خود این واقعه ارزشمند را تحت پوشش قرار دادند و حتی در شبکه‌های ملی نیز انعکاس خوبی داشت.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر زنجان ابراز کرد: امیدواریم برگزاری این برنامه، مقدمه‌ای برای حماسه یوم‌العباس و تجمع بزرگ عزاداران حسینی در دومین قربانگاه جهان اسلام باشد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر