logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۴
[ شناسه خبر : ۲۶۹۶۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان:

۵۰ هزار نفر از زنجانی‌ها امسال زائر پیاده‌روی اربعین خواهند بود

۵۰-هزار-نفر-از-زنجانی‌ها-امسال-زائر-پیاده‌روی-اربعین-خواهند-بود-
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه نسبت به پیاده‌روی اربعین سال ۹۸ قریب به ۲۰ درصد اعزام زائران بیشتر خواهد شد، گفت: برای اعزام ۵۰ هزار زائر زنجانی برنامه‌ریزی می‌شود.

به گزارش موج رسا; ابوالفضل رفیعی امروز در جلسه ستاد اربعین استان زنجان اظهار داشت: طبق برآورد‌ها مقرر شده است تا ۲۰ درصد مازاد جمعیت که در سال ۹۸ از استان زنجان اعزام انجام شد، امسال از استان در پیاده‌روی اربعین حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه در سال ۹۸ قریب به ۳۸ هزار نفر از استان زنجان به پیاده‌روی اربعین اعزام شدند، گفت: پیش‌بینی ما است امسال تعداد زائران به ۵۰ هزار نفر برسد و باید برای این تعداد زائر برنامه‌ریزی کرد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با تاکید بر اینکه باید امکانات سرمایشی و همچنین سایبان توسط موکب‌ها آماده شود گفت: با پیشنهاداتی مرز اصلی زائرین استان زنجان از کرمانشاه به ایلام تغییر یافت چرا‌که حضور عمده مردم استفاده از این مرز است که توسط وزارت کشور ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان ایجرود در مسیر حرکت زائران استان‌های دیگر قرار دارد، ابراز داشت: برای ارائه خدمات بهتر باید در این شهرستان آمادگی لازم وجود داشته باشد.

۵میلیون زائر مهمان پیاده‌ روی اربعین خواهند بود

در ادامه جلسه محمد شعاعی، معاون امور عمرانی استاندار زنجان نیز گفت: طبق پیش‌بینی‌هایی که در کشور انجام شده ۴.۵ تا ۵ میلیون زائر در پیاده‌روی اربعین حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه تاکید مسئولان کشوری ارائه خدمات برمبنا و مسائل گرما است، افزود: با جلساتی که در استان‌های مرزی برگزار شده تاسیسات آبرسانی، لوله‌کشی، آب و فاضلاب، تاسیسات برق و ارایه خدمات بهتر توسط شرکت‌های مرتبط با این ارگان‌ها مطرح شده است.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه برای استان‌های معین تکالیفی محول شده است، گفت: استان زنجان نیز قبل و در حین پیاده‌روی اربعین موظف به انجام وظایفی است و در این راستا ستاد بحران استان زنجان با استان ایلام در ارتباط مستقیم است.

وی با اشاره به اینکه دغدغه برای ترخیص کالا از مرز وجود دارد، بیان کرد: باید هماهنگی‌های لازم از حال حاضر انجام شود تا در روز‌های پایانی موجب ترافیک ترخیص کالا در مرز نشویم./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر