logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۱۹
[ شناسه خبر : ۲۶۹۶۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
در جلسه شورای اسلامی شهر زنجان مصوب شد؛

بوستان هاشمی‌نژاد به مساحت 6.8 هکتار توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) در زنجان ساخته می‌شود

بوستان-هاشمی‌نژاد-به-مساحت-6.8-هکتار-توسط-قرارگاه-سازندگی-خاتم‌الانبیا(ص)-در-زنجان-ساخته-می‌شود
طبق تفاهمنامه بین شورای اسلامی شهر زنجان و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) و همچنین مصوبه امروز (دوشنبه 30 خرداد) جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان جهت انعقاد قرارداد، بوستان هاشمی‌نژاد به مساحت 6.8 هکتار توسط قرارگاه خاتم در منطقه بی‌سیم زنجان احداث می‌شود.

به گزارش موج رسا; جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان، ظهر امروز (دوشنبه 30 خرداد 1401) با موضوع تایید انجام معامله احداث بوستان هاشمی‌نژاد توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) برگزار و انعقاد قرارداد شهرداری زنجان با این قرارگاه جهت احداث بوستان مذکور به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر رسید.

*‌ بوستان هاشمی‌نژاد در مساحت 6.8 هکتار و در مدت یک سال احداث می‌شود

علیرضا انصاری، معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهرداری زنجان گفت: طبق توافق صورت‌گرفته، بوستان هاشمی‌نژاد به مساحت 6.8 هکتار در منطقه بی‌سیم زنجان احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه این بوستان یک مجموعه کامل از فضای فرهنگی، اجتماعی و تفریحی است، اظهار داشت: سالن آمفی‌تئاتر، پیاده‌راه، مسیر دوچرخه‌سواری، فرهنگسرا، مغازه‌هایی با کاربرد فرهنگی، زمین بازی، فضای سبز، شهربازی کودکان، آلاچیق‌های خانوادگی، فضاهای اجتماعی و... در این بوستان لحاظ شده که خدمات زیادی می‌تواند به اهالی این منطقه ارائه دهد.

انصاری با بیان اینکه مواردی مانند آسفالت رنگی برای اولین بار در زنجان در بوستان هاشمی‌نژاد اجرا خواهد شد، خاطرنشان کرد: این مجموعه دارای سیستم اطلاع‌رسانی، سیستم نورپردازی و آسفالت رنگی خواهد بود و سیستم صوتی به‌گونه‌ای خواهد بود که در کنار تامین صوت سالن آمفی‌تئاتر، مزاحمتی برای اهالی منطقه ایجاد نکند.

معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهرداری زنجان افزود: بوستان هاشمی‌نژاد با محوریت خانواده و با رویکرد اشتغالزایی و تامین فضای سبز و نیازمندی‌های فرهنگی و اجتماعی خواهد بود.

وی با بیان اینکه برآورد اعتبار لازم برای احداث این بوستان بر اساس فهرست 1400 در 28 بهمن سال گذشته به پیمانکار ابلاغ شده است، گفت: احداث این مجموعه، موارد ترافیکی داشت که لحاظ شده و همچنین ایمنی مجموعه از حفاظت و حراست گرفته تا ورود آورژانش و آتش‌نشانی در احداث مجموعه پیش‌بینی شده و تاییدیه شورای فنی و ترافیک استان را اخذ کرده است.

انصاری با بیان اینکه به دلیل زمانبر بودن تاییدیه‌ها تغییراتی در پروژه ایجاد شد و آنالیز نهایی در فروردین سال جاری صورت گرفت، ابراز کرد: قیمت‌های روز، احصا شده و با توجه به تخفیفاتی که قرارگاه خاتم لحاظ کرده، 30 درصد از اعتبار به‌صورت نقدی توسط شهرداری پرداخت می‌شود و 70 درصد از مبلغ قرارداد به‌صورت غیرنقدی خواهد بود.

وی، مبلغ این قرارداد را بیش از 134 میلیارد تومان بیان کرد و افزود: پیمانکار به محض ابلاغ قرارداد، آمادگی اجرا را دارد و این مبلغ برای احداث کل پروژه است و مبلغ دیگری به آن اضافه نخواهد شد و در واقع صفر تا 100 پروژه با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) است.

انصاری اظهار داشت: مدت اجرای این قرارداد یک ساله بوده و مدت تضمین قرارداد نیز 36 ماه بعد از اتمام است و قرارداد نیز به‌صورت C (صرفا پیمانی) است و صفر تا 100 پروژه را قرارگاه انجام می‌دهد.

*‌ بوستان هاشمی‌نژاد در قالب تفاهمنامه بین شورای شهر و قرارگاه خاتم اجرا می‌شود

حسین حمزه‌لوپاک، عضو شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه تفاهمنامه‌ای به میزان 500 میلیارد تومان در سال گذشته بین شورای شهر زنجان و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) منعقد شد، گفت: این تفاهمنامه قابلیت افزایش تا یک هزار میلیارد تومان را دارد.

وی با بیان اینکه قرارداد بوستان هاشمی‌نژاد به‌صورت 30 – 70 درصد بسته شده است، اظهار داشت: 30 درصد از مبلغ قرارداد به‌صورت نقدی پرداخت می‌شود و 70 درصد نیز ملک واگذار می‌شود و پروژه هاشمی‌نژاد در راستای تفاهنامه مذکور احداث می‌شود.

حمزه‌لوپاک با بیان اینکه مقدمات و مراحل مطالعات مشاور برای پروژه بوستان هاشمی‌نژاد قبل از شورای ششم آغاز شده بود، خاطرنشان کرد: طبق نظرسنجی‌های مختلفی که صورت گرفته، کمبود فضاهای تفریحی در شهر و جبران این کمبود، یکی از مهمترین درخواست‌های مردم است بنابراین بوستان هاشمی‌نژاد، اولین پروژه‌ای بود که در راستای تفاهنامه با قرارگاه خاتم مطرح شد.

مهدی طالب، دیگر عضو شورای اسلامی شهر زنجان نیز با بیان اینکه با توجه به ضعیف بودن ساخت‌وساز در منطقه بی‌سیم، بوستان هاشمی‌نژاد، محرک توسعه این منطقه خواهد بود، گفت: احداث این مجموعه، کمبود سرانه فضای سبز در منطقه بی‌سیم را نیز جبران می‌کند.

وی با بیان اینکه تعداد پارکینگ‌های این بوستان بیش از حد مورد نیاز (2 برابر طرح تفصیلی شهر زنجان) است، اظهار داشت: مسائل ترافیکی مجموعه به تصویب رسیده و مناسب‌سازی شهری نیز لحاظ شده و یک بخش مخصوص برای معلولان در نظر گرفته شده است.

طالب خاطرنشان کرد: محل فروش صنایع دستی، لاین پیاده‌روی مخصوص کودکان، اسکیت و... از بخش‌های دیگر این بوستان است و یکی از پارک‌های به‌روز شهر زنجان خواهد بود.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر