logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۸
[ شناسه خبر : ۲۶۹۵۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
سرپرست کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان زنجان:

34 اثر کانون در جشنواره‌ها و فراخوان‌های بین‌المللی و ملی برگزیده شد/ فعالیت کتابخانه‌های سیار کانون در تابستان

34-اثر-کانون-در-جشنواره‌ها-و-فراخوان‌های-بین‌المللی-و-ملی-برگزیده-شد-فعالیت-کتابخانه‌های-سیار-کانون-در-تابستان
سرپرست کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان زنجان گفت: کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان زنجان در سال ۱۴۰۰، ۳۴ برگزیده بین‌المللی و ملی برای فراخوان‌ها و مسابقات مختلف داشته است.

شیرین دارایی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به جامعه هدف کانون پروش فکری زنجان، اظهار کرد: فعالیت‌های کانون از گروه سنی نوباوه( ۴ تا ۷ سال) آغاز می‌شود تا گروه سنی نوجوان( تا ۱۸ سال)  ادامه دارد که البته در انجمن‌های تخصصی و برخی فعالیت‌ها  نظیر  نمایش و ... پذیرای گروه ارشد ( تا ۲۳ سال) نیز هستیم.

وی با اشاره به نحوه عضو یابی کانون پروش فکری زنجان، ابراز کرد: خوشبختانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مورد اعتماد خانواده‌هاست و مربیان توانمند، باتجربه و آموزش‌دیده‌ای دارد که به همین جهت هم در زمان فعالیت‌های مجازی و حالا که برنامه‌ها به‌صورت حضوری برگزار می‌شود استقبال کودکان و نوجوانان از این مجموعه بالا است.

سرپرست کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان زنجان با اشاره به برگزاری مسابقات و فعالیت در مدارس و ...  برای عضو یابی، تصریح کرد: بعد از عضو یابی کانون اعضای خود را به سمت کارگاه‌های تخصصی که به آن علاقه‌مند هستند هدایت می‌کند.

وی با اشاره به فعالیت‌های کانون پرورش فکری زنجان در تابستان، عنوان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این روزها روزهای پررونقی را پشت سر می‌گذارد؛ خوشبختانه پس از دورکاری و اجرای فعالیت‌ها به‌صورت مجازی،  امسال به‌صورت حضوری با رعایت اصل مرکز محوری در خدمت کودکان و نوجوانان استان هستیم.

دارایی با بیان اینکه خوشبختانه استقبال خانواده‌ها حاکی از آن است که والدین کودکان و نوجوانان هم تمایل دارند پس از دو سال استفاده از خدمات مجازی در یک فضای شاد و در کنار هم‌سالان خود حضورداشته باشند، ادامه داد: برای فصل تابستان فعالیت‌های عمومی و کارگاه‌های تخصصی را پیش‌بینی کردیم که باهدف کشف و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان و افزایش توانمندی‌های آنان برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: به امید  خدا  امسال کلیه فعالیت‌های عمومی( نظیر قصه‌گویی_ نمایش فیلم و انیمیشن_ معرفی وقایع و مشاهیر_ مسابقات و ....) و کارگاه‌های تخصصی( نظیر فن بیان و پرورش خلاقیت و حال خوش زندگی و نجوم و زیست‌شناسی و نقاشی و سفال و شعر و داستان و عکاسی و موسیقی و ...) حضوری است.

سرپرست کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان زنجان خاطرنشان کرد: در انجمن‌های فرهنگی هنری ادبی با توجه به اینکه اعضای نوجوان و ارشد از سراسر استان عضو این انجمن‌ها هستند و برخی اوقات به‌صورت مشترک با سایر استان‌ها برگزار می‌شود و یا مدرسین تخصصی انجمن ساکن استان نیستند ممکن است برخی جلسات انجمن‌ها مجازی باشند.

وی با بیان اینکه کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان زنجان در سال ۱۴۰۰، ۳۴ برگزیده بین‌المللی و ملی برای فراخوان‌ها  و مسابقات مختلف داشته است، افزود: امیدوارم در سال ۱۴۰۱ هم توفیق بیشتری داشته باشیم.

دارایی با اشاره به فعالیت ۱۷ مرکز فرهنگی هنری ثابت در کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان زنجان، ابراز کرد: مراکز فرهنگی هنری ثابت با تمام قوت و انرژی مشغول اجرای فعالیت‌های مختلف هستند و به استقبال یک تابستان پرشور می‌روند.

وی با اشاره به کتابخانه‌های سیار کانون پرورش فکری کودک و نوجوان زنجان، تصریح کرد: این کتابخانه‌های سیار در مناطق کم برخوردار شهری و روستایی که امکانات فرهنگی کمتری دارند با امانت کتاب، اجرای فعالیت‌های کتاب محور باهدف نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و اجرای برنامه‌های مفرح تلاش می‌کنند.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر