logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۱
[ شناسه خبر : ۲۶۹۵۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
گزارش موج رسا از وضعیت سد تهم؛

سرقت بیت المال در زنجان/ افشاری: لزومی به ایجاد حصار دور سد تهم نیست!+ عکس و فیلم

سرقت-بیت-المال-در-زنجان-افشاری:-لزومی-به-ایجاد-حصار-دور-سد-تهم-نیست!+-عکس-و-فیلم
در طول دهه‌های گذشته هزینه‌های بسیار سنگینی جهت حصارکشی سد تهم انجام شده است اما سارقین حصار سد تهم فقط منافع خود را دیده و امنیت آب شرب مردم را به خطر انداخته اند.

به گزارش موج رسا; سد تهم مهم‌ترین منبع تامین کننده آب شرب شهر زنجان است که این روز‌ها به دلیل بارش‌ کم باران ذخیره حجم آب آن به نصف کاهش یافته است و نگرانی از بابت تامین آب شرب شهر؛ چندین برابر شده است. 

اما نکته تاسف‌بار این است که همین منبع ذخیره آب محدود شرب شهر زنجان توسط افرادی که جهت طبیعتگردی به محل سد می‌روند و اتراق می‌کنند در حال آلوده شدن است و موضوع نگران کننده دیگر بعدی نیز ورود پساب خروجی از خانه‌باغ‌ها و ویلاهای اطراف به آب داخل سد است.

با اینکه در طول دهه‌های گذشته هزینه‌های بسیار هنگفتی برای حصارکشی بخشی از این سد انجام شده تا مانعی از ورود طبیعتگردان به محدوده آب سد باشد اما در کمال ناباوری و در غفلت مسئولان آب منطقه‌ای استان زنجان بخشی از حصار‌ها به سرقت رفته است و این درحالی است که مدیر‌عامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان ادعا دارد که در کل کشور سد تامین کننده آب شربی وجود ندارد که کلا حصار کشی شده باشد و لزومی به ایجاد حصار در کل اطراف سد تهم نیز، نیست!

نکته قابل توجه این است که هزینه هنگفتی برای حصارکشی اطراف سد تهم زنجان انجام شده چرا در نگهداری آن سهل انگاری شده و علاوه بر فنس میلگردها نیز به سرقت رفته است.

سرهنگ ایرج خانی‌پور جانشین پلیس استان زنجان نیز در مصاحبه ای با رسانه‌ها گفته است: متاسفانه برخی از مدیران برای نگهداری از اموال حساس نیستند و برای امنیت هزینه نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه برخی از مدیران دولتی حساسیتی بابت نگهداری اموال بیت المال ندارند، گفته است: گاه مشاهده شده بسیاری از اموال دولتی در یک انباری آن هم بدون حفاظ و بدون نگهبان به حال خود رها شده و همین موضوع انگیزه کافی را به سارقان برای سرقت می‌دهد.

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر