logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۲
[ شناسه خبر : ۲۶۹۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه زنجان:

استفاده از فناوری‌های جدید راهکار غلبه بر بحران آب است

استفاده-از-فناوری‌های-جدید-راهکار-غلبه-بر-بحران-آب-است-
امام جمعه زنجان با بیان اینکه بحران کمبود و نبود آب در کل جهان مطرح است گفت: استفاده از فناوری‌های جدید راهکار غلبه بر بحران آب است.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان، ضمن تبریک هفته جهاد کشاورزی و سالروز تشکیل جهاد سازندگی اظهار داشت: بعد از تشکیل این سازمان به فرمان بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی در ۲۷ خرداد، اتفاقات مهمی در سطح روستا‌ها به لحاظ عمران و آبادانی شکل گرفته است و نهال انقلاب به ثمر نشسته است.

وی با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی میزان ارائه خدمات به روستا‌ها کلا تغییر کرده و دست پرتوان جهادگران بذر انقلاب را در دل محروم‌ترین قشر جامعه کاشته است و نمود بارز آن راه‌های روستایی است افزود: ۸۷ درصد راه‌های روستایی استان آسفالت هستند و این در حالی است که تمام روستا‌ها نیز از نعمت برق بهره‌مند هستند، اغلب روستاها دارای خانه بهداشت، مدرسه و کتابخانه‌ هستند اما دشمن همواره در فضای مجازی سعی در سیاه‌نمایی دارد.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه صرفه‌جویی در مصرف تمام امور از جمله برق و آب باید سرلوحه کار ما باشد، گفت: بارندگی‌ها در سطح استان و کشور کم شده است و این امر تاثیر خود را در ذخیره آب پشت سد‌ها و در نهایت تولید برق نیز داشته است اما با به کار گیری فناوری‌های جدید باید با بی‌آبی و بحران آن غلبه کرد.

وی با بیان اینکه با همین منابع آبی محدود باید تامین کننده نیاز استان باشیم تصریح کرد: اگر صرفه جویی نکنیم منابع آب و خاک ما از دست می‌رود و نمی‌توانیم در تولیدات منابع و محصولات استراتژیک همچون گندم نیاز استان را تامین کنیم.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه یکی از راهکار‌های خوبی که دولت به کار گرفت افزایش قیمت خرید تضمینی گندم بود، افزود: همین راهکار سبب شده تا کشاورزان رغبت بیشتری در حفظ این محصول داشته باشند با این حال برای ممانعت از کشت محصولات آب‌بر دیگر باید قیمت گندم بهبود یابد تا کشاورزان سراغ کشت محصولی دیگر نروند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به دستگیری سارقان بانک ملی خاطر نشان کرد: این اقدام ارزشمندی بود و حراست از مال، جان و امنیت وظیفه نیروهای خدوم انتظامی است اما وجود زیرساخت‌های امنیتی و پاسخ‌گویی سریع مسئولان به مردم در همه برنامه‌ها و اقدامات، نکته قابل توجهی است.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه سرود سلام فرمانده یکی از نمونه های بارز آتش به اختیار در حوزه عمل فرهنگی و انقلابی است، خاطر‌نشان کرد: یقینا این اجتماع در زنجان نیز با حضور حداکثری دهه نودی‌ها برگزار خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود به نظارت بر بازار اشاره کرد و گفت: با اینکه نظارت بر بازار توسط ۱۰۰ اکیپ در استان انجام می‌شود و این امر جای تقدیر دارد اما آنچه که نمود دارد این است که مردم گله‌مند هستند و چراکه نظارت‌ها هنوز کافی نیست و می‌طلبد نظارت‌ها بیش از پیش شود.

آیت‌الله خاتمی تاکید کرد: در شرایط حاضر می‌طلبد تا اصناف و بازاریان نیز رعایت انصاف را داشته باشند./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر