logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۶
[ شناسه خبر : ۲۶۹۱۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان:

ایجاد اشتغال، اولویت اصلی کمیته امداد در سال جاری است/ فعالیت 173 مرکز نیکوکاری در زنجان

ایجاد-اشتغال،-اولویت-اصلی-کمیته-امداد-در-سال-جاری-است-فعالیت-173-مرکز-نیکوکاری-در-زنجان
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان گفت: در قالب تفاهمنامه همکاری مشترک بین این نهاد و سپاه انصارالمهدی(عج) استان، خدمات مسکن برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد زنجان در سال جاری توسعه می‌یابد.

به گزارش موج رسا; به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان، روح اله صالحی اظهار داشت: هم‌افزایی بسیج و کمیته امداد در بخش‌های مختلف موجب ارتقای خدمت‌رسانی به مددجویان تحت حمایت این نهاد می‌شود.

وی با اشاره به همکاری اثربخش 2 نهاد انقلابی در سایر بخش‌ها از جمله توانمندسازی وایجاد اشتغال برای مددجویان و حامی‌یابی برای فرزندان ایتام و محسنین خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از ظرفیت‌های مشترک در حوزه خدمت‌رسانی به جامعه هدف موجب ارتقای کارکردهای 2 نهاد انقلابی در حوزه محرومیت‌زدایی شده و تلاش می‌کنیم با تقویت زمینه‌های همکاری فی‌مابین کمیته امداد و بسیج سازندگی، خدمات اثربخشی با رویکرد توانمندسازی به مددجویان تحت حمایت و سایر اقشار نیازمند این استان ارائه شود.

صالحی افزود: ارائه خدمات مسکن به عنوان یکی از ارکان مهم توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت از راهبردهای اصلی کمیته امداد بوده و تامین مسکن مناسب موجب اثربخشی سایر خدمات این نهاد و تسهیلگری در توانمندسازی جامعه هدف می‌شود.

وی تصریح کرد: شناسایی نیازهای مددجویان تحت حمایت با همین نگاه در بخش مسکن، استفاده از ظرفیت‌های برون‌سازمانی و هم‌افزایی آن با منابع درون‌سازمانی در زمینه تامین سرپناه مقاوم و ایمن برای مددجویان مشمول دریافت این خدمت به‌صورت ویژه از اولویت‌های کاری کمیته امداد است.

*‌ ایجاد اشتغال، اولویت اصلی کمیته امداد در سال جاری است

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان گفت: ایجاد اشتغال، مهمترین محور برای دستیابی خانواده‌های تحت حمایت و اقشار نیازمند جامعه به درآمد با ثبات، پایدار و توانمندی است و نهضت ایجاد اشتغال با هدف  فراهم کردن فرصت‌های شغلی جدید و مناسب زمینه ورود آنان به فضای کسب و کار و تولید است.

صالحی اظهار داشت: همراهی و تعامل بسیار خوب و سازنده مجلس انقلابی در رسیدگی به امور محرومین و نیازمندان و توجه به فقرا در راستای توانمندسازی آنان بسیار مهم و ارزشمند است.

وی با بیان اینکه تکریم واقعی خانواده‌های تحت حمایت نیازمند تقویت خدمت است، خاطرنشان کرد: نگاه کمیته امداد در حوزه توانمندسازی مددجویان تحت حمایت از جنس تکریمی و زمینه‌سازی برای استقلال اقتصادی، فکری و فرهنگی جامعه هدف است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان با اشاره به رویکرد این نهاد در بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت‌های مردمی در حوزه خدمت‌رسانی و فعالیت 173 مرکز نیکوکاری در سطح استان افزود: مراکز نیکوکاری به عنوان بازوان توانمند اجرایی کمیته امداد هستند و سپردن کار مردم به مردم از طریق این مراکز از اولویت‌های اصلی این نهاد است.

وی با تاکید بر اینکه ارائه خدمات مسکن به خانواده‌های مشمول دریافت این خدمت از شاخص‌های مهم و اثرگذار در حوزه توانمندسازی مددجویان تحت حمایت است، گفت: ارائه خدمات مسکن، یکی از اقلام توانمندساز وفاخر این نهاد در مسیر توانمندسازی مددجویان است.

*‌ ایجاد بیش از  6500 فرصت شغلی برای مددجویان زنجانی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان گفت: تلاش می‌کنیم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در حوزه اشتغال‌زایی برای مددجویان تحت حمایت و اقشار نیازمند اشتغال، فرصت‌های جدیدی در حوزه اشتغال در قالب اشتغال خُرد وخانگی و اشتغال دانش‌بنیان با توجه به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم در راستای تقویت همکاری‌ها وتعاملات با مدیران امور شعب بانک‌های عامل در سطح استان انجام شده است، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و850 پرونده با اعتبار 107 میلیارد تومان برای پرداخت تسهیلات اشتغال به متقاضیان واجد شرایط به بانک‌های عامل ارسال شده است.

صالحی از زمینه‌سازی برای ایجاد زنجیره ارزش و بازارسازی برای محصولات تولیدی طرح‌های اشتغال در بستر فضای مجازی خبر داد ابراز کرد: برنامه‌ریزی شده تا تفاهمنامه همکاری با هدف بازاریابی و فروش محصولات تولیدی مجریان طرح‌های اشتغال با پلتفرم‌های بومی استانی در این بخش منعقد شود.

*‌ فعالیت 173 مرکز نیکوکاری در استان زنجان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان گفت: مراكز نیكوكاری مصداق عملی توسعه بُعد مردمی در حوزه توسعه و ترویج فعالیت‌های خیرخواهانه در جامعه با محوریت و مدیریت مردمی بوده و با همین رویکرد 173 مرکز نیکوکاری در سطح استان زنجان در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه مردمی کردن فعالیت‌ها از مهمترین اولویت‌های این نهاد است، افزود: راهبرد اصلی کمیته امداد در حوزه خدمت‌رسانی، استفاده از ظرفیت‌های مردمی و مراکز نیکوکاری برای تقویت خدمت‌رسانی و ارائه خدمات مؤثر، هدفمند و اثربخش با نگاه توانمندسازی جامعه هدف است.

صالحی اظهار داشت: ساماندهی و هدایت صحیح و هدفمند کمک‌ها از طریق مراکز نیکوکاری می‌تواند به سمت ارائه خدمات کیفی با رویکرد توانمندسازی سوق داده شود.

وی خاطرنشان کرد: مزیت اصلی مراکز نیکوکاری در مردمی بودن این مراکز است که توسط خود مردم مدیریت و خدمت‌رسانی می‌کند و ورود مراکز نیکوکاری به حوزه توانمندسازی اقشار نیازمند می‌تواند در سرعت‌بخشی به برنامه‌های هدفگذاری‌شده در این بخش راهگشا و تسهیلگر باشد.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر