logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۳
[ شناسه خبر : ۲۶۹۰۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان خبر داد؛

اختصاص ۱۰ درصد اعتبارات عمرانی استان زنجان به پارک علم و فناوری

اختصاص-۱۰-درصد-اعتبارات-عمرانی-استان-زنجان-به-پارک-علم-و-فناوری
مدیرکل مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با بیان اینکه در سال گذشته اعتبارات عمرانی ۷۱۰ میلیارد تومان بود که به ۹۳۷ میلیارد تومان رسیده است، گفت: در این راستا  ۳۳ درصد اعتبارات تملک و دارایی و سرمایه ای رشد داشته است.

به گزارش موج رسا; رامین میرزایی امروز در جلسه شورای توسعه استان زنجان با بیان اینکه توزیع اعتبارات هزینه ای و تملک و دارایی سرمایه ابلاغی به استان در سال قبل ۴۲۶ میلیارد تومان بود، اظهار کرد: این مقدار در سال جدید ۵۳۹ میلیارد تومان افزایش یافته است که در واقع ۲۶.۵ درصد اعتبارات هزینه ای رشد داشته است. 

وی با بیان اینکه در سال گذشته اعتبارات عمرانی ۷۱۰ میلیارد تومان بود که به ۹۳۷ میلیارد تومان رسیده است، افزود : در این راستا  ۳۳ درصد اعتبارات تملک و دارایی و سرمایه رشد داشته است.
مدیرکل مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با اشاره به اینکه درآمدهای استان در سال ۱۴۰۱، شش هزار  میلیارد تومان است، بیان کرد: دستگاه های اجرایی در جهت تحقق اهداف  قدم های مثبتی بردارند.
میرزایی افزود: ۱۰ درصد اعتبارات عمرانی استان به ارزش ۴۵ میلیارد تومان به پارک و علم و فناوری تخصیص می یابد.
وی با بیان اینکه باتوجه به SDI مطالعات بهره وری که در بودجه پیش بینی شده است، افزود: تهیه برنامه های اطلاعات مکانی و بروز رسانی نقشه ها و استقرار سامانه SDI استانی در اولویت قرار گیرد.
وی با اشاره به تقسیم بندی  اعتبارات ۱۰ درصدی پارک علم و فناوری، گفت: بخش کشاوزی ۵ میلیارد تومان، صنعت ۱۵ میلیارد تومان، بازرگانی ۱۰ میلیارد و دانش بنیان و نرم افزار و فنی و حرفه ای ۵ میلیارد تومان تخصیص یافته است. 
این مسئول خاطرنشان کرد: رویکرد در توزیع اعتبارات عمرانی به تفکیک فصل و شهرستان  الهام گرفته از دستورالعمل و نقطه نظرات استاندار است. 
میرزایی با بیان اینکه بودجه عمرانی استان  در پنج بخش اولویت ها تقسیم بندی شده است افزود: از جمله این اولویت ها در توزیع اعتبارات، تعهدات سفر ریاست‌جمهوری به استان که متعهد به تامین اعتبار برخی پروژه ها در توزیع اعتبارات، تکمیل پروژه های نیمه تمام ، رشد اقتصادی ۸ درصدی ، پیش بینی ۳۷ همت و.. است.
وی با اشاره به اینکه تنها استانی هستیم که از پروژه‌ محوری به سمت برنامه محوری گذر کرده ایم، اظهار کرد: ۲۳ درصد از اعتبارات تملک دارایی استان در این حوزه است که با پیگیری های صورت گرفته استاندار و نمایندگان استان در بالا رفتن سهم اعتبارات هزینه ای و تملک  سرمایه بتوانیم منابع دیگری نیز به استان وارد شود تا بتوانیم خودمان را به ۳۷ همت بتوانیم برسانیم.  
در ادامه احمد خداوردی معاون بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی زنجان، ابراز کرد: در راستای دستیابی برای ارتقاء بهره وری و زمینه سازی رشد تولید شورای برنامه‌ریزی مکلف است ۱۰  درصد تملک دارایی سرمایه‌ای استان را برای طرح‌های دانش‌بنیان  مولد منجر به رشد در سطح استانها اختصاص دهد. 
وی افزود: در اعتبارات تملک دارایی ‌های سرمایه ای اولویت با تکمیل و اتمام پروژه های نیمه تمام است و همچنین تهیه برنامه‌های اطلاعات مکانی و به روز رسانی نقشه ‌ها و استقرار سامانه SDI استان ‌ها در اولویت قرار گیرد. 
خداوردی به اعتبارات هزینه‌ای اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند اعتبار مورد نیاز برای پرداخت حقوق و مزایای کلیه کارکنان از جمله نیروهای قراردادی و کار معین، نیروهای وظیفه را تامین اعتبار کنند. 
وی بیان کرد: ۱۴۹ پروژه جدید در سال ۱۴۰۱ در حمل و نقل، آب و فاضلاب، بهداشت مربوط به اعتبارات محرومیت زدایی، آب روستایی و عشایری، راه روستایی به ۲۳۵ پروژه سال ۱۴۰۰  اضافه شده است.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر