logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۷
[ شناسه خبر : ۲۶۹۰۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 9 دقیقه ]
اخبار انتطامی روز:

دستگیری یک سارق با 32فقره سرقت در زنجان/ ارتقاء فرهنگ ترافيک در کاهش تصادفات يک ضرورت است

دستگیری-یک-سارق-با-32فقره-سرقت-در-زنجان-ارتقاء-فرهنگ-ترافيک-در-کاهش-تصادفات-يک-ضرورت-است
فرمانده انتظامی استان از دستگیری یک سارق منزل و اعتراف به 32 فقره سرقت در زنجان خبر داد.

به گزارش موج رسا; به نقل از پایگاه خبری پلیس سردار محمد طراقیه، اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در زنجان، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان  قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پلیس آگاهی استان زنجان پس از بررسی های تخصصی، موفق به شناسایی متهم غیر بومی شده و پس از هماهنگی قضائی و در عملیاتی غافلگیرانه وی را در یکی از استان های غرب کشور دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان زنجان، تصریح کرد: متهم دستگیر شده در بازجویی های پلیسی به 32 فقره سرقت منزل اعتراف و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

سردار طراقیه از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعاليت غيرقانوني و مجرمانه توسط افراد فرصت طلب و قانون گريز، مراتب را در اسرع وقت از طريق تلفن فوريت هاي پليسي 110 اعلام تا نسبت به دستگيري مجرمان و متخلفان اقدام شود.

دستگیری سارق منزل با 5 فقره سرقت در زنجان

محمد علی آدینه لو درباره جزئیات این خبر گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل در سطح شهر زنجان، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت .

وی افزود: در این راستا ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی، سارق را شناسایی و دستگیر کردند .

رئیس پلیس آگاهی استان زنجان، اظهار داشت: متهمان در تحقیقات و بازجویی های به عمل آمده به سرقت 5 فقره سرقت منزل اعتراف كه پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند .

سرهنگ آدینه لو از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه رفت و آمد مشكوك افراد ناشناس ، خصوصا" در ساعات پاياني شب، موضوع را سريعاً از طريق تلفن 110 به مرکز فوریت های پليسی اطلاع دهند

کشف 7 دستگاه وسایط نقلیه مسروقه ودستگیری 6 سارق در شهرستان خدابنده

محسن غنیمتی در تشريح اين خبر گفت: به منظور کشف وسايل نقليه مسروقه، با تشکيل اکيپي مجرب از ماموران پليس آگاهي و کوپ نسبت به انجام گشت زني هاي هدفمند در سطح حوزه استحفاظي اجرايي گرديد.

وي افزود: در اجراي اين طرح تعداد 7 دستگاه خودرو  و  5 دستگاه موتورسيکلت مسروقه کشف و6 سارق و مالخر دستگیرشدند.

سرهنگ غنیمتی در پايان با اشاره به اينکه وسايل نقليه سرقتي پس از تشخيص هويت به مال باختگان تحويل خواهد شد تصريح کرد: از شهروندان مي خواهيم به هشدارهاي پليسي در راستاي پيشگيري از سرقت که توسط کارشناسان انتظامي ارائه مي شود توجه داشته باشند و وسايل نقليه خود را در مکان مطمئن پارک نموده و آن را به تجهيزات ايمني از قبيل ردياب، دزدگير، قفل فرمان و پدال مجهز كنند تا امکان سرقت از سارقان سلب شود.

پلمپ یک واحد صنفی به جرم تقلب در فروش و احتکار کالا در شهرستان ابهر

محمد مهدیخانی، به تشریح این خبر پرداخت و گفت: در پی دریافت خبری در خصوص فروش برنج‌های تقلبی و احتکار کالا از سوی یک واحد صنفی، تیمی از کارشناسان نظارت بر اماکن عمومی پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.

 

وی افزود:با تایید خبر از سوی پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان، اكيپي متشكل از نمايندگان ادارات جهاد كشاورزي، تعزيرات حكومتي ، پاواي شهرستان با حضور در محل انبار کالا در شهر صائین قلعه، اقدام به بازگشائي درب انبار و مغازه نمودند.

سرهنگ مهدیخانی گفت:در بررسی انباری مشاهده شد 5 تن و 190 كيلو گرم برنج هندي از نوع جي تي اس در انبار و مغازه موجود بوده و متصدي واحد صنفي با هدف گران فروشي اقدام به احتكار و عدم عرضه آن به بازار ضمن تهيه برنج دولتي با تغيير گوني هاي اين برنج آن را بصورت آزاد به فروش ميرساند .

فرمانده انتظامی شهرستان ابهر ، با اشاره به دستگیری یک نفر در این زمینه، اذعان داشت:با دستور تعزيرات حكومتي شهرستان ضمن صورت برداري از اموال كشف شده انبار و مغازه تا تعيين تكليف نهايي پلمپ گردید.

قاچاق 12 میلیاردی در زنجان

ایرج خانی پور با اعلام این خبر ، بیان داشت: در راستاي اجرای طرح مبارزه با قاچاق و احتکار اقلام اساسی مردم ، مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان ،حین كنترل خودروهاي عبوري در اتوبان زنجان-تبریز به يك دستگاه خودروي كاميون كشنده مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی تصریح کرد : ماموران در بازرسي از این خودرو یک میلیون و 60 هزار نخ سیگار ، 16 حلقه لاستیک خودرو های سنگین ، پمپ گریس 8 عدد ، لنت خودروهای سنگین 21 دست جعبه فیوز 240 عدد و بیش از 6 هزار لوازم آرایشی و بهداشتی خارجی قاچاق را کشف و ضبط کردند.

جانشین فرمانده انتظامي استان زنجان با اعلام اینکه از سوی کارشناسان، ارزش تقریبی كالاهاي كشف شده 12 ميليارد ريال برآورد شده، با تأکید بر برخورد قاطع، هدفمند و قانونی پلیس با سودجویان و مخلان اقتصاد افزود: در اين خصوص یک متهم دستگیر که با تشكيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شد

ارتقاء فرهنگ ترافيک در کاهش تصادفات يک ضرورت است / مردم نقش موثری در کاهش تصادفات دارند

ایرج خانی پور در قرارگاه کاهش تصادفات استان که با حضور فرماندهان و مدیران انتظامی و راهور در ستاد استان برگزار شد گفت: آموزش و فرهنگ سازي نقش بسزايي در اصلاح ترافيک و بهبود وضعیت رانندگي در سطح جامعه دارد.

وی تصریح کرد: فعالیت در حوزه کاهش حوادث رانندگی تنها وظیفه یک سازمان نبوده و دستگاه های مختلف و آحاد مردم باید در این راه با پلیس تعامل و همکاری لازم را داشته باشند.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان در ادامه فرهنگ سازی و آموزش را ضرورت کنترل ترافیک شهری و کاهش تصادفات رانندگی عنوان کرد و گفت: برنامه ریزی برای آموزش شهروندان در خصوص مباحث ترافیکی از ضروریات ساماندهی معضل ترافیکی و تسهیل در تردد است.

خانی پور ، تسلط و اشراف به اطلاعات روز در مباحث ترافيکي، نظارت کامل بر اجراي طرح هاي ترافيکي و توجه ويژه به ارائه رفتار و عملکرد صحيح و استاندارد همراه با نظارت سيستمي بر عملکرد مجموعه راهور، توجه ويژه به اطلاع رساني و آموزش از طريق نشريات، صدا و سيما و ساير سازمان هاي مذکور را از ديگر عوامل اين موفقيت دانست.

وی یادآور شد: با توجه به رشد سريع شهرها و افزايش ترافيک در جاده‌ها، مسئله ترافيک و تصادفات بيشتر نمود يافته است و به همین دلیل پليس به منظور کاهش تصادفات و سوانح جاده‌اي، علاوه بر اعمال قانون، با حضور در بين آحاد جامعه نسبت به ارتقاء آگاهي شهروندان اقدام مي‌کند.

خانی پور با تأکید بر ضرورت برنامه ريزي هدفمند در سنين مختلف رشد افراد جامعه، از سنین کودکی تا بزرگسالی اظهار داشت: در فرايند يادگيري اجتماعي و جامعه پذيري، همانگونه كه به تدريج شخصيت فرد شكل مي گيرد و بنيادهاي رفتاري او گذارده مي شود و شخصيت و رفتار او در رانندگي نيز به تدریج پايه گذاري مي شود.

توصیه های پلیس پیشگیری استان زنجان به زائران اعزامی به سرزمین وحی

آرش خلخالی، در زمان اعزام زائران به خانه خدا و با آرزوی قبولی طاعات و عبادت ها، گفت : به منظور حفاظت و صیانت از زائرین عزیز و حفظ منزلت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به همراه داشتن مواد مخدر ، قرص های روان گردان و اشیاء غیر مجاز و اقلام ممنوعه توسط زائرین ممنوع بوده و در صورت مشاهده در گیت های بازرسی در هنگام اعزام از خروج این عزیزان از کشور جلو گیری خواهد شد.

وی با تاکید بر این که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پرچم دار مبارزه با مواد مخدر در جهان بوده و حفظ این ارزش بر عهده همه مردم این مرز و بوم بویژه زائرین عزیز سرزمین وحی خواهد بود ، اظهار داشت: پلیس عربستان چنانچه از زائری مواد مخدر یا قرص های ممنوعه و روان گردان کشف کند با وی رفتار بسیار سختگیرانه ای خواهند داشت و مجازات سنگینی برای آنها لحاظ می کنند که حتی در مواقع و موارد خاص حبس ابد یا اعدام نیز متصور بوده و هیچ فرد یا مسئولی قادر به کمک به آنها نخواهد بود.

رئیس پلیس پیشگیری استان زنجان با بیان این که حمل مواد مخدر به هر میزان و یا هر نوعی و قرص های روان گردان جرم بوده در صورتی که از زائری در گیت های بازرسی ها مواد مخدر کشف شود ضمن ممانعت از سفر زائر ، برای وی پرونده قضایی تشکیل و به مرجع قضایی معرفی می گردد و چنانچه ، ضروری است زائرین عزیز داروهایی را برای استفاده دوره درمانی خود داشته باشند حتما و الزاما" باید نسخه پزشک را به همراه داشته باشند .

سرهنگ خلخالی با اشاره به این که تعداد 14 قلم دارو جزء آرام بخش ها و خواب آور ، کدئین دار هستند و حتی داروی گیاهی شیرین بیان که از نظر شباهت ظاهری با مواد مخدر یکسان است این داروها برای پلیس عربستان ناشناخته است و برابر با قوانین آن کشور جرم محسوب می شوند ، افزود: مورد تاکید است که زائران عزیز از به همراه داشتن و بردن این گونه داروها جدا" خودداری کنند.

وی با تاکید بر این که کارکنان مجرب پلیس بصورت غیر محسوس در مبادی ورودی فرودگاه ها حضور دارند و با استفاده از شیوه های روانشناختی نسبت به شناسایی افراد حامل مواد مخدر و مجرمین اقدام می کنند ، خاطر نشان کرد: بازرسی زائران و وسایل همراه آنها به منظور تامین سلامتی آنان در طول سفر و پرواز است، در این رابطه در خواست می شود با توجه به این که حمل مواد اسیدی مانند ترشیجات، انواع مایعات، انواع اسپری کپسول گاز ، مواد محترقه و آتش زا ، اشیاء برنده یا اسباب بازی هایی که به شکل سلاح هستند به داخل هواپیما ممنوع است ، با پلیس نهایت همکاری لازم را داشته و در طول سفر مراقب مدارک و وسایل همراه خود باشند همچنین از پذیرش اشیاء و وسایل از اشخاص دیگر خودداری کرده و در همه حال رعایت حجاب اسلامی را مد نظر قرار دهند.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر