logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۵
[ شناسه خبر : ۲۶۹۰۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاندار زنجان:

هدفگذاری برای بالا بردن سهم اقتصاد دیجیتال زنجان از تولید ناخالص ملی/ لزوم ارتقا زیر ساخت‌های سخت افزاری اقتصاد دیجیتال

هدفگذاری-برای-بالا-بردن-سهم-اقتصاد-دیجیتال-زنجان-از-تولید-ناخالص-ملی-لزوم-ارتقا-زیر-ساخت‌های-سخت-افزاری-اقتصاد-دیجیتال
استاندار زنجان گفت: هدف ما در مدیریت کلان استان این است که سهم اقتصاد دیجیتال  را از تولید ناخالص بالا ببریم.

به گزارش موج رسا; محسن افشارچی امروز در جلسه کارگروه توسعه دولت الکترونيک و هوشمندسازي استان زنجان که با حضور معاون وزير ارتباطات در سالن جلسات پیامبر اعظم استانداری زنجان برگزار شد اظهار کرد: هدف ما در مدیریت کلان استان این است که سهم اقتصاد دیجیتال را از تولید ناخالص بالا ببریم.

وی با بیان اینکه در این حوزه ۲ جامعه هدف وجود دارد، افزود: یکی از این جامعه هدف خودمان هستیم که به عنوان متولی دولت باید به سراغ تکمیل زیرساخت‌ها برویم که این زیرساخت‌ها بسیار کار مهمی است.

استاندار زنجان تصریح کرد: به عنوان نمونه باید در حوزه زیر ساخت‌های سخت افزاری ورود کنیم و این حوزه را ارتقا دهیم ولی متأسفانه متولیان این حوزه استقبال نمی‌کند.

افشارچی اظهار کرد: زیرساخت‌هایی در استان فراهم است و باید به دنبال سرمایه‌گذاران برویم تا در این حوزه موفق شویم و مطمئنا سرمایه گذار نیز مطلع می‌شود که ثروتی در این حوزه است.

وی با بیان اینکه بخشی از کارها بصورت زیرساختی و  بخشی به صورت نرم افزاری است، افزود: در این خصوص ۴۵ میلیارد تومان اعتبار کنار گذاشته شده است تا در این حوزه فعالیت‌های خاصی در استان شروع شود بطوری که جنس کار ما به‌صورت زیرساختی باشد.

افشارچی با بیان اینکه در حوزه اپلیکیشن باید چند کار مهمی صورت بگیرد، ادامه داد: پنجره واحد زمین و پنجره واحد سرمایه‌گذاری، زیرساختی است که سرمایه‌گذار با ورود به زنجان می‌تواند با کمترین درگیری‌ها کارا را پیش ببرد.

وی با بیان اینکه باید ۲۹ لایه در حوزه SDI داشته باشیم، افزود: ۱۲ لایه وجود دارد و ۱۷ لایه نیز آماده است و نیاز به افتتاح دارد و در این خصوص بودجه خوبی در لایه‌های زیرساختی داریم تا تحولی در این حوزه ایجاد شود.

رضا باقری اصل در ادامه این جلسه با اشاره به قانون مصوب صدور مجوز پنجره واحد زمین، اظهار کرد: مجوزها ۲ دسته شده اند، یکی دستور کار اعلانی و دیگری تایید محور.

وی با بیان اینکه کارگروه محرومیت زدایی حق دارد فهرستی از کسب و کارها را اعلام کند، ابراز کرد: پس از ثبت و انجام استعلام‌های الکترونیکی و انجام ارزیابی، بازرسی یا بازدید میدانی توسط دستگاه اجرایی در سریع‌ترین زمان ممکن به‌صورت الکترونیکی مجوز صادر می‌شود.

معاون وزیر ارتباطات ادامه داد: در هر حوزه‌ای که استان انتخاب می‌کند و طرحی که قابلیت تصویب در هیئت وزیران را ارائه دهد این آمادگی را داریم تا مصوبه خوبی فراهم کنیم.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر