logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۷
[ شناسه خبر : ۲۶۸۹۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان:

بیشترین برنامه برای تعدیل برق واحدهای صنعتی در بازه زمانی 15 تیر تا 15 مرداد است/ امسال هیچگونه قطعی برق در کارخانجات سیمان زنجان نخواهیم داشت

بیشترین-برنامه-برای-تعدیل-برق-واحدهای-صنعتی-در-بازه-زمانی-15-تیر-تا-15-مرداد-است-امسال-هیچگونه-قطعی-برق-در-کارخانجات-سیمان-زنجان-نخواهیم-داشت
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه بیشترین برنامه‌ریزی‌ها برای تعدیل برق واحدهای تولیدی در پیک دوم (15 تیر تا 15 مرداد) است، گفت: تلاش شده تا تعطیلی و تعمیر و نگهداری واحدهای تولیدی، بیشتر در پیک دوم اتفاق بیفتد.

به گزارش موج رسا; ناصر فغفوری امروز در حاشیه جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان در جمع خبرنگاران در خصوص قطع برق واحدهای تولیدی و صنعتی اظهار داشت: با توجه به اینکه امسال به عنوان سال تولید نامگذاری شده، حساسیت‌ها و مقاومت‌های شدیدی نسبت به عدم قطعی برق صنایع داریم و تلاش بر این بوده که خط قرمزهایی برای قطع برق صنایع داشته باشیم.

وی با بیان اینکه 3 بازه زمانی برای پیک مصرف برق داریم، خاطرنشان کرد: این پاک‌ها به ترتیب از 15 خرداد تا 15 تیر، 15 تیر تا 15 مرداد و 15 مرداد تا 15 شهریور است.

فغفوری افزود: کارخانجاتی که بنا به هر دلیلی امکان تعدیل برق برای آن‌ها وجود نداشته باشد نباید تعدیل داشته باشیم و تلاش شده تا از تعطیلی تابستان (به‌ویژه پیک دوم از 15 تیر تا 15 مرداد) یا زمان تعمیرات واحدها برای تعدیل برق استفاده کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه بیشترین برنامه‌ریزی‌ها برای تعدیل برق در پیک دوم است، گفت: تلاش شده تا تعطیلی و تعمیر و نگهداری واحدهای تولیدی، بیشتر در پیک دوم اتفاق بیفتد اما کارخانه‌هایی که می‌توانستند حدود 30 درصد تعدیل داشته باشند به شرکت توزیع نیروی برق اعلام شده که اجازه داده شود تا واحدها با مدیریت خودشان، هفته‌ای یک روز (حدود 12 تا 15 ساعت) تعطیل شده و در بقیه روزها با حداکثر توان فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه برخی از کارخانجات هم باید به‌صورت تلفیقی کار کنند، ابراز کرد: برای مثال؛ امسال در حوزه سیمان تکلیف شده که برخلاف سال گذشته به هیچ وجه تعطیلی کارخانه سیمان نداریم.

فغفوری خاطرنشان کرد: کارخانجات سیمان می‌توانند با 50 درصد برق مورد نیازشان فعالیت کنند و در تلفیق 2 کارخانه سیمان در استان طوری برنامه‌ریزی می‌کنیم تا زمانی که یکی از واحدها در بخش کلینکر فعالیت می‌کند، واحد دیگر بتواند آسیاب داشته باشد تا هر 2 کارخانه بدون نیاز به تعدیل سقف 50 درصدی با ظرفیت مطلوب بتوانند کار کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در خصوص رفع موانع تولید گفت: یکی از سیاست‌های اصلی امسال، پیگیری احیای واحدهای تعطیل است تا بتوانیم از سرمایه‌گذاری‌های صورت‌گرفته حداکثر استفاده را ببریم.

وی با اشاره به اطلاعات دریافتی از واحدهای تولیدی در سطح استان اظهار داشت: برخی کارخانجات به دلیل مسائل مدیرتی و با نظر خود مالکین تعطیل هستند، برخی از واحدها مشکلات حقوقی دارند و اجرائیه‌های ثبتی برای آن‌ها صادر شده و برخی دیگر نیز در مرحله نهایی هستند و حتی توسط بانک‌ها تملک شده‌اند.

فغفوری افزود: به شکبه بانکی تکلیف شده تا واحدهایی که در تملک دارند را هرچه سریع‌تر از طریق مزایده و یا اقاله به صاحب قبلی واگذار شده و یا به‌صورت اجاره به شرط تملیک واگذار شود و یا ابتدا خود بانک در حوزه مولدسازی بتواند واحد را فعال کرده و سپس واگذار کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه طبق برآوردها حدود 60 واحد تولیدی غیرفعال هستند، گفت: بخش عمده‌ای از این‌ها واحدهای کوچک با 5 یا 10 نفر نیرو هستند اما باز هم تاثیرگذارند که امروز در دستور کار کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قرار گرفت.

وی با اشاره به تاکید استاندار زنجان برای تشکیل کمیته‌ای مشخص ظرف مدت حداکثر 2 ماه برای رفع مشکل واحدهای غیرفعال ابراز کرد: امیدواریم مراودات خوبی با سرمایه‌گذاران قبلی و یا سرمایه‌گذاران جدیدی که حاضر به فعالیت در این مجموعه‌ها هستند بتوانیم توافقاتی داشته باشیم.

فغفوری خاطرنشان کرد: این کمیته با حضور بانک‌ها و با استفاده از توان و ظرفیت بخش خصوصی، اتاق بازرگانی، خانه صنعت و معدن و سایر بخش‌ها تشکیل می‌شود تا هرچه سریع‌تر بتوانیم مشکل واحدها را رفع کنیم.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی واحدهای غیرفعال با سرمایه‌گذاری خیلی کم قطعاً قادر خواهد بود اشتغال خوبی ایجاد کرده و رونق اقتصادی داشته باشد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر