logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۹
[ شناسه خبر : ۲۶۸۸۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس پلیس آگاهی استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا؛

خانه باغ‌ها عمدتا مورد هدف سارقان هستند/ کشف 33 فقره سرقت منازل در زنجان

خانه-باغ‌ها-عمدتا-مورد-هدف-سارقان-هستند-کشف-33-فقره-سرقت-منازل-در-زنجان
رئیس پلیس آگاهی استان از شناسایی و دستگیری 3 سارق و مالخر منزل با 33 فقره سرقت و کشف اموال مسروقه خبر داد و گفت: خانه باغ‌ها عمدتا مورد هدف سارقان هستند.

سرهنگ کارآگاه محمد علی آدینه لو در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه مهم‌ترین امر در پیشگیری از سرقت و کاهش زمان کشف سرقت خود ایمنی و خود مراقبتی است، اظهار کرد: اگر شهروندان مسائل ایمنی را در اماکن، منزل، خودرو، باغ و... رعایت کنند میزان سرقت‌ها کاهش پیدا می‌کند.

وی در توصیه‌ای به شهروندان اعلام کرد: شهروندان عدم نگهداری اموال و اجناس گران‌قیمت در منزل و تقویت و تجهیز حفاظت فیزیکی منازل در سطح شهر، سپردن اموال گران‌قیمت به صندوق امانات بانک‌ها، را در دستور کار خود قرار دهند.

رئیس پلیس آگاهی استان زنجان خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده افراد مشکوک، شماره پلاک سارقین و یا مظنون سرقت را به ۱۱۰ در طول شبانه‌روز اعلام کنند.

وی با تاکید بر مراقبت از خودرو ها، ابراز کرد: شهروندان برای جلوگیری از سرقت خودروها از ابزارهای کنترلی و پیشگیرانه مانند قفل پدال، سیستم هشدار دهنده دزدگیر، و تمامی ابزارهای بازدارنده استفاده کنند و حتما شهروندان خودروهای خود را در محله‌ای مطمئن و امن پارک کنند.

آدینه‌لو با بیان اینکه خانه باغ ها عمدتاً مورد هدف سارقین است که اصطلاحاً به این محل ها محل بی‌دفاع نیز می‌گویند، تصریح کرد: سارقین از تاریکی شب استفاده کرده و در این مناطق خانه باغ ها و یا ادوات کشاورزی را سرقت می‌کنند.

وی با بیان اینکه به شهروندان توصیه می‌شود اموال قیمتی خود را در خانه باغ ها نگهداری نکنند، عنوان کرد: در صورت نیاز به بکارگیری نگهبان در این محل ها شهروندان حتماً به این مهم توجه کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان زنجان با بیان اینکه سه سرقت در استان زنجان بیشترین فراوانی را دارد، ادامه داد: سرقت داخل خودرو و لوازم یدکی، سرقت سیم هوایی، و سرقت اماکن خصوصی یا همان خانه باغ ها و خانه های نیمه کاره بیشترین فراوانی را در استان زنجان دارد.

وی با بیان اینکه در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل در سطح شهر زنجان، موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت، افزود: در این راستا ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی، یک سارق غیر بومی و یک مالخر را شناسایی و دستگیر کردند.

آدینه‌لو، ابراز کرد: متهمان در تحقیقات و بازجویی های به عمل آمده به 33 فقره سرقت منزل اعتراف كه پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر