logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۳
[ شناسه خبر : ۲۶۸۶۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس شورای ملی زیتون در گفت‌وگو با موج‌رسا:

شهرستان طارم فاقد زیرساخت برای جذب سرمایه‌گذار است

شهرستان-طارم-فاقد-زیرساخت-برای-جذب-سرمایه‌گذار-است
رئیس شورای ملی زیتون گفت: نبود زیرساخت‌ها در شهرستان طارم سبب شده تا سالانه چند صد میلیارد تومان ارزش افزوده با تولیدات محصولات کشاورزی از استان خارج شود.

مهدی عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه در شهرستان طارم مشکلات زیرساختی وجود دارد، اظهار داشت: این امر باعث شده است بخشی از محصول تولیدی زیتون استان زنجان به صورت خام وارد استان‌های دیگر شود.

وی افزود: اگر قرار بود در امر برند‌سازی تسهیل‌گری شود و همیشه در صدور مجوز‌ها استان پایلوت نبودیم، می‌توانستیم اجازه ندهیم با برند سازی ۹ درصد ارزش افزوده از استان خارج شود.

رئیس شورای ملی زیتون با بیان اینکه در حدود ۷۷۰ میلیارد تومان ارزش افزوده محصولات کشاورزی از جمله زیتون توسط بخش خصوصی از استان زنجان خارج می‌شود، گفت: اگر در بحث صدور مجوز‌ها تسهیلگری انجام می‌شد هیچ موقع این امر رخ نمی‌‌داد.

وی با اذعان به اینکه نمی‌توان مانع خروج کامل زیتون از استان شد چراکه طارم تولید کننده ۳۸ درصد زیتون کل کشور است، تصریح کرد: در استان زنجان برای برند سازی محصولات کشاورزی وقت اختصاص داده نمی‌شود و این موضوع جدی گرفته نشده است.

عباسی تصریح کرد: اگر سرمایه‌گذاری قصد ورود به شهرستان طارم را داشته باشد و از شهرک صنعتی درخواست زمین نماید، هیج زیر‌ساختی نیست و حتی یک متر زمین برای ارائه به سرمایه‌گذار وجود ندارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پیش‌بینی برای تولید زیتون هنوز زود است اما امسال در خوش‌بینانه‌ترین حالت میزان تولید و برداشت زیتون در طارم ۳۰۰ هزار تن خواهد بود، افزود: اما این امر مشروط به این است که شرایط آب و هوایی با همین روال بماند، با این حال ممکن است تغییرات آب و هوایی ایجاد شود و تولید حتی به ۱۰۰ هزار تن هم نرسد./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر