logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۱
[ شناسه خبر : ۲۶۸۴۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امیر عبداللهیان:

برای دفاع از ایران موشک نقطه زن داریم

برای-دفاع-از-ایران-موشک-نقطه-زن-داریم-
امیر عبداللهیان رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان تصریح کرد: خلاف دوران دفاع مقدس که حتی یک موشک برای پاسخ به صدام نداشتیم اکنون جمهوری اسلامی ایران؛ موشک نقطه زن در اختیار دارد.

به گزارش موج رسا; رئیس دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: خلاف دوران دفاع مقدس که حتی یک موشک برای پاسخ به صدام نداشتیم اکنون جمهوری اسلامی ایران؛ موشک نقطه زن در اختیار دارد.

امیر عبداللهیان در جمع ایرانیان مقیم حیدر آباد گفت: امیدوارم با گذشت چهاردهه از پیروزی انقلاب، قانون جامع حمایت از ایرانیان خارج از کشور را با همکاری مجلس شورای اسلامی درماه‌های آینده تصویب کنیم.

وی افزود:مصمم هستیم تصویب این قانون به سال ۱۴۰۲ کشیده نشود. آقای قالیباف و مسئولان ذیربط در مجلس قول دادند تا برای تصویب این قانون همکاری لازم را داشته باشند.

آقای امیرعبداللهیان با اشاره به جزئیات این قانون گفت: این قانون تسهیلات فراوانی را برای ایرانیان مقیم خارج از کشور در نظر خواهد گرفت. با این قانون رفت و امد ایرانیان به سرزمین مادری راحت‌تر می‌شود. هدف اصلی این است که پیوند ایرانیان عزیز با سرزمین مادری روز به روز تقویت شود.

وزیر خارجه تاکید کرد: قطعا یکی از مشکلاتی که در این مسیر برای شما وجود دارد، مسئله ایرانیان دارای تابعیت مضاعف است.

وی گفت: مصمم هستیم یکبار برای همیشه در قانون جامع حمایت از ایرانیان مقیم خارج از کشور موضوع ایرانیان دو تابعیت را به نحوی حل و فصل کنیم که تبدیل به قانون شود و ایرانیانی که به هر علت در خارج حضور دارند، دو تابعیت بودن آنان، برای تردد هایشان مشکل ساز نشود.

وزیر خارجه افزود: این فرصتی است که هر ایده‌ای که قابل اجرا باشد مطرح کنید تا بتوانیم این کار را انجام دهیم. در تدوین این قانون وزارت دادگستری، مسئولیت مستقیم کار را برعهده گرفته است و معاون بین الملل وزیر دادگستری در این سفر همراه من است.

وی با اشاره به امضای سند همکاری‌های قضایی بین ایران و هند اظهار داشت: در این سفر، سند همکاری‌های قضایی را با همتای خود در وزارت خارجه هند امضا شد سندی که از تجارت خارجی و تجار هندی و ایرانی پشتیبانی می‌کند.

آقای امیرعبداللهیان افزود: دغدغه ایرانیان در داخل و خارج این است که در اعمال فشارها و تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه امریکا جمهوری اسلامی چه برنامه‌ای دارد؟

وی گفت: راهبرد دولت مبتنی برتوسعه پایدار اقتصاد ایران است. در بسیاری از حوزه‌ها پیشرفت‌های بزرگی را در چهار دهه گذشته داشتیم و در حوزه‌هایی که بیشترین فشار بر ما بود بیشترین پیشرفت را داشتیم.

وزیرخارجه با تاکید بر این که ما درپی بمب هسته‌ای نیستیم افزود: می‌خواستند ایران را از توسعه دانش و فناوری محروم کنند، اما ایران در حوزه‌های مختلف علم و فناوری جزو ۵ کشور نخست جهان است.

وی اضافه کرد:ما در پی بمب هسته‌ای نیستیم، اما دانش هسته‌ای، دانش پیچیده‌ای است که تا کشوری مجهز به دانش فیزیک، ریاضی، شیمی و ابعاد مختلف علم و فناوری نشود، نمی‌تواند به دانش هسته‌ای دست پیدا کند و امروز کسی که دانش هسته‌ای دارد در اوج جایگاه علمی است.

رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: کشوری که از دانش هسته‌ای برخودار است از همه دانش‌های فنی مهندسی و علم و فناوری برخودار خواهد بود.

آقای امیرعبداللهیان با تاکید بر این که دانش هسته‌ای را برای رفاه کشور می‌خواهیم گفت: از حفظ دانش و فناوری‌های هسته‌ای تحت هیچ شرایطی کوتاه نخواهیم آمد. در موضوع توسعه کشور در همه ابعاد اقتصادی اجتماعی، سیاسی، علم و فناوری پیشرفت‌های بزرگی حاصل شده است.

وی با اشاره به فشارها در صنعت دفاعی کشور افزود: در حوزه دفاعی بیشترین فشارها را شاهد بودیم و می‌گفتند چرا جمهوری اسلامی ایران موشک‌های نقطه زن در اختیار دارد.

وزیر خارجه تصریح کرد: یکی از مسئولین عالی رتبه جنگ بیان می‌کرد زمانی که صدام دستور شلیک موشک به شهرهای ما را داد و در شهری مثل دزفول ۹۰۰ موشک اصابت کرد ما حتی یک موشک برای مقابله به مثل نداشتیم، اما امروز برای دفاع از کشور، موشک نقطه زن در اختیار دارد.

آقای امیرعبداللهیان همچنین گفت: در عرصه اقتصاد باید به سرعت پیشرفت کنیم، اقتصاد ما نیازمند پیشرفت جدی و سریع است.

وی افزود: برنامه دولت آقای رئیسی اقدامات موثر برای توسعه پایدار اقتصاد در ایران است. در دستگاه دیپلماسی وظیفه داریم برای رفع تحریم‌های ظالمانه آمریکا از مسیر دیپلماسی اقدام کنیم و این را وظیفه خود می‌دانیم.

آقای امیرعبداللهیان گفت: برغم کارشکنی‌های طرف‌های مقابل و مشخصا کاخ سفید ما از مسیر دیپلماسی و سیاست گذاری‌های درست از تحریم‌ها عبور خواهیم کرد و آمریکا قادر نخواهد بود تحریم‌ها را روی ایران حفط کند.

وی خروج از تحریم‌ها را از دیگر هدفگذاری‌هایی دانست که با جدیت پیگیری می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر