logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۵۲
[ شناسه خبر : ۲۶۸۴۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا،

طرح جبران و تثبیت یادگیری از تیرماه در استان زنجان اجرا می‌شود/ ادامه ثبت‌نام مدارس تا مردادماه

طرح-جبران-و-تثبیت-یادگیری-از-تیرماه-در-استان-زنجان-اجرا-می‌شود-ادامه-ثبت‌نام-مدارس-تا-مردادماه
معاون ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش استان زنجان گفت: طرح جبران و تثبیت یادگیری از اوایل تیرماه تا پایان مردادماه برای ارتقاء یادگیری، افزایش کیفیت آموزشی مدارس و جبران افت تحصیلی دانش آموزان در ایام همه‌گیری کرونا در سطح استان برگزار می‌شود.

قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در معاونت آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش استان زنجان طرح جبران و تثبیت یادگیری از اوایل تیرماه تا پایان مردادماه برای ارتقاء یادگیری، افزایش کیفیت آموزشی مدارس و جبران افت تحصیلی دانش آموزان در ایام همه‌گیری کرونا در سطح استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به دانش آموزان تحت پوشش این طرح آموزشی، ابراز کرد: برای تمامی دانش آموزان مقاطع اول، دوم و سوم ابتدایی که در دروس پایه‌ای ریاضی و فارسی و تمامی دانش آموزان مقاطع چهارم، پنجم و ششم ابتدایی در دروس پایه‌ای فارسی، علوم و ریاضی که در زمان همه‌گیری کرونا آسیب تحصیلی دیده بودند برگزار می‌شود.

معاون ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش استان زنجان با بیان اینکه طرح تثبیت و جبران یادگیری برای دانش‌آموزانی که در ارزشیابی‌ها عنوان نیاز به تلاش و قابل‌قبول را کسب کرده‌اند برگزار می‌شود، تصریح کرد: در این طرح تلاش می‌شود تا دانش آموزان را به سطح خوب و خیلی خوب که عنوان موردقبول و مطلوب آموزش‌وپرورش است برسانیم.

وی با بیان اینکه این طرح یک طرح ملی است که وزارت آموزش‌وپرورش پیگیری می‌کند، عنوان کرد: این طرح به‌صورت کاملاً رایگان برای دانش آموزان برگزار می‌شود و هیچ‌گونه بار مالی برای اولیا و دانش آموزان نخواهد داشت.

قاسمی با بیان اینکه در دو شهرستان ایجرود و ماهنشان از جمله شهرستان‌هایی است که باید مورد توجه استان زنجان قرار بگیرند ادامه داد: در این دو شهرستان برای تمامی دانش‌آموزانی که در تمامی دروس شاخص ارزیابی قابل‌قبول و نیاز به تلاش را کسب کرده‌اند طرح تثبیت و جبران یادگیری را اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام مدارس ابتدایی از شانزدهم خردادماه ۱۴۰۱ آغازشده است و تا پایان مردادماه ادامه خواهد داشت، افزود: ثبت‌نام در مدارس با آرامش کامل و برنامه‌ریزی‌های کامل در حال انجام است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش استان زنجان با بیان اینکه امسال ما شاهد هیچ‌گونه تجمعی در سطح نواحی و مدارس برای ثبت‌نام دانش‌آموزان نیستیم، خاطرنشان کرد: تمهیدات لازم در سطح استان و نواحی جهت ثبت‌نام دانش آموزان انجام‌شده و تعداد کلاس‌ها افزایش پیداکرده است تا تراکم جمعیتی در مدارس کاهش پیدا کند تا دانش آموزان دچار مشکل نباشند.

وی در توصیه‌ای به اولیا دانش آموزان، عنوان کرد: اولیا، دانش آموزان را در مدارس محل زندگی خود ثبت‌نام کنند.

قاسمی با بیان اینکه هیچ‌گونه تفاوتی در بین مدارس تمامی وجود ندارد و مدارس باقوت تمام به کارهای آموزشی و پرورشی اقدام می‌کنند، افزود: فعلاً مشخص نیست که کدام معلم در کدام مدرسه تدریس کند و سازمان‌دهی معلمان در سطح مدارس به‌صورت کلی انجام‌شده است.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر