logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۲
[ شناسه خبر : ۲۶۸۱۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور:

شناسایی بیش از ۲۱۰ پهنه دچار فرونشست در کشور / 3 شهر از استان زنجان فاقد نقشه است

شناسایی-بیش-از-۲۱۰-پهنه-دچار-فرونشست-در-کشور-3-شهر-از-استان-زنجان-فاقد-نقشه-است
رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور گفت: اکنون بیش از ۲۱۰ پهنه در کشور شناسایی‌ شده است که دچار فرونشست است که بیشترین آن در استان کرمان است.

به گزارش موج رسا; علی جاویدانه امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان زنجان با اشاره به خودکفا کشور در حوزه نقشه‌برداری و بخش نرم‌افزاری، اظهار کرد: اخیراً تفاهم‌نامه‌ای با کشور تاجیکستان در خصوص صدور خدمات فنی و مهندسی منعقد شده است.

وی با اشاره به اینکه در این خدمات در کشور هیچ مشکلی وجود ندارد، ابراز کرد: اگر مشکلی باشد بابت تأمین برخی قطعات ناشی از تحریم‌ها است و در سایر حوزه‌ها مشکلی نداریم.

رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور با اشاره به تفاهم‌نامه‌های امضا شده با کشورهای خارجی، عنوان کرد: سازمان نقشه‌برداری کشور، در راستای تحقق اهداف بین‌المللی این تفاهم‌نامه با بهره‌مندی از ظرفیت‌های تخصصی و فنی بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان، راهبری و مشاوره فنی و مهندسی به جمهوری تاجیکستان را بر عهده خواهد داشت.

جاویدانه با اشاره به اینکه طی  تأکیدات آقای میر کاظمی رئیس برنامه‌وبودجه کشور بر فعال شدن نقش استان‌ها در نظام برنامه‌ریزی، افزود: با توجه به ظرفیت‌های اجرایی و  قانونی که در اختیار سازمان نقشه‌برداری کشور است تأکید در خصوص فرونشست است.

وی بابیان اینکه با توجه به حساسیت‌های موجود در کشور و تعاملاتی که با وزارت راه و شهرسازی در خصوص فرونشست صورت گرفته است، ادامه داد: طی این تعاملات توسط  شورای عالی معماری و شهرسازی و به‌تمامی استان‌ها ابلاغ شد که بابت ساخت‌وساز در پهنه‌های جدید از جهت قرارگیری در پهنه فرونشست استعلامات از سازمان نقشه‌برداری صورت گیرد که این موضوع در حال حاضر در جریان است.

رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور با اشاره به وجود ۵ گیرنده ثابت GNSS در استان زنجان، ادامه داد: یکی از گیرنده‌ها در فاز اول و مابقی گیرنده‌ها نیز در پایان تابستان سال جاری توسط سازمان نقشه‌برداری کشور بروز رسانی می‌شود.

وی بابیان اینکه ۳ شهر فاقد نقشه است، افزود: با تعاملات صورت گرفته در صورت تأمین اعتبار تا پایان سال برای ۳شهر زنجان تهیه نقشه صورت گیرد.

جاویدانه خاطرنشان کرد: با اشاره به مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری بابت ساخت‌وساز در پهنه‌های جدید الاخصوص با توجه به قانون جهش تولید مسکن پهنه‌ها از جهت قرارگیری توسط سازمان نقشه‌برداری استعلام می‌شود.

وی با اشاره به ورود وزارت کشور بعد از فاجعه متروپل به موضوع پهنه‌هایی که قبلاً ساخت‌وساز انجام‌ شده است و فرونشست داشته است، ابراز کرد: وظایفی برای دستگاه‌های مختلف داده‌ شده است که این امر در حال پیگیری است.

رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور بابیان اینکه سازمان نقشه‌برداری با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و استفاده از تداخل سنجی راداری کل پهنه کشور را پایش کرده است، افزود:  اکنون بیش از ۲۱۰ پهنه در کشور شناسایی‌شده است که دچار فرونشست است که بیشترین آن در استان کرمان است.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر