logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۳
[ شناسه خبر : ۲۶۷۹۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان در گفت‌وگو با موج‌رسا خبرداد

افزایش ۳۰ درصدی قیمت سموم کشاورزی در استان زنجان

افزایش-۳۰-درصدی-قیمت-سموم-کشاورزی-در-استان-زنجان
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه در سال جاری سموم تغییرات قیمتی ۲۰ تا ۳۰ درصدی را داشته است، گفت: از کشاورزان درخواست می‌شود سموم مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های مجاز و با فاکتور دریافت کنند.

مجید بلالی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به تعداد فروشگاه‌های مجاز فروش سموم کشاورزی در استان زنجان، اظهار کرد: ۸۰ فروشگاه مجاز فروش سموم کشاورزی در استان زنجان فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه فروشگاه‌های مجاز فروش سموم کشاوری مانند داروخانه‌های بخش کشاورزی هستند، افزود: از فروشگاه‌های سموم کشاورزی به صورت دوره‌ای نظارت می‌شود و تمامی سموم در فروشگاه‌های مجاز دارای برچسب و تاییده سازمان حفظ نباتات هستند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: اکیپ‌های پایش متشکل از تعزیرات حکومتی، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و جهاد کشاورزی هستند و در صورت بروز تخلفات پرونده تشکیل و برخورد‌های لازم انجام می‌شود و گاها ممکن است باعث لغو پروانه و پلمپ مغازه شود.

وی با اشاره به اینکه گاها افراد بدون مجوز اقدام به فروش سموم کشاورزی می‌کنند، گفت: در صورتی که این افراد شناسایی شوند یقینا برخورد خواهند شد چراکه احداث فروشگاه سموم خود دارای روند قانونی است که باید از طریق سازمان جهاد کشاورزی و نظام مهندسی کشاورزی سپری شود.

بلالی با اشاره به اینکه در سال جاری سموم تغییرات قیمتی ۲۰ تا ۳۰ درصدی را داشته است، گفت: از کشاورزان درخواست می‌شود سموم مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های مجاز و با فاکتور دریافت کنند تا در صورت بروز هرگونه مشکلی قادر به پیگیری از مبادی حقوقی و قانونی باشند و دچار زیان و ضرر نشوند./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر