logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۴
[ شناسه خبر : ۲۶۷۸۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مدیرکل راه و شهرسازی استان:

تحویل واحدهای مسکونی m6 از مردادماه آغاز می‌شود/ کمبود زمین برای ساخت مسکن در ابهر و خرمدره

تحویل-واحدهای-مسکونی-m6-از-مردادماه-آغاز-می‌شود-کمبود-زمین-برای-ساخت-مسکن-در-ابهر-و-خرمدره
مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره زمان تحویل واحدهای مسکونی در زنجان، گفت: تحویل واحدهای مسکونی m6 از مردادماه امسال آغاز می‌شود.

به گزارش موج رسا; مسعود بیات منش صبح امروز در جلسه شورای مسکن استان زنجان با بیان اینکه پروژه‌های مسکن استان زنجان پیشرفت خوبی داشته است، اظهار کرد: وضعیت ساخت واحدهای مسکونی در استان زنجان نسبت به سایر استان‌ها از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

وی با بیان اینکه بر اساس برش جمعیتی سهم استان زنجان ۵۰ هزار واحد بود، ابراز کرد: بعد از سفر وزیر راه و شهرسازی به استان زنجان ساخت ۷۰ هزار واحد مسکونی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه هر استانی در شروع پروژه‌های مسکونی پیش‌قدم باشد منابع به سمت این استان سرازیر می‌شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه استان زنجان در ساخت مسکن پیشرو است با این اقدام اشتغال و تسهیلات به سمت استان سرازیر شده است.

وی با بیان اینکه ۲۰ هزار واحد مسکونی روستایی توسط بنیاد مسکن ساخته خواهد شد، عنوان کرد: ۵۰ هزار واحد مسکونی در شهرها باید در طول چهار سال در استان زنجان ساخته شود.

بیات منش با بیان اینکه سالانه ۱۰ هزار واحد مسکونی توسط بخش خصوصی در استان زنجان ساخته خواهد شد، ادامه داد: در طول چهار سال باید ۱۲ هزار واحد مسکونی ساخته شود.

وی با بیان اینکه حدود ۱۰۰ هزار نفر برای دریافت مسکن ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: بزرگ‌ترین حامی پروژه‌های مسکن اعتماد مردم و مشارکت آن‌ها در این طرح است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به مشارکت مردم در پروژه‌های نهضت ملی مسکن، ابراز کرد: بیش از ۸۰ درصد مردم در این طرح مشارکت و پرداخت اعتبارات را انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه ۵۷ هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط اولیه هستند، تصریح کرد: با ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی برنامه چهارساله استان زنجان در نهضت ملی مسکن به پایان می‌رسد.

بیات منش با بیان اینکه برای ساخت هفت هزار واحد مسکونی جدید در استان زنجان زمین تأمین‌شده است، خاطرنشان کرد: اراضی شورجه یکی از محل‌های است که تأمین زمین برای ساخت واحدهای مسکونی انجام‌شده است.

وی با بیان اینکه اراضی شورجه برای توازن بخشی بین غرب و شرق زنجان در نظر گرفته‌شده است، ادامه داد: این اقدام در امتداد سایر برنامه‌های شهرسازی زنجان است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه در حدفاصل کمربندی و زمین‌های ثمین حدود ۳۰ تا ۴۰ هکتار زمین برای ساخت ۵۵۰۰ واحد مسکن تأمین‌شده و پیش‌بینی‌های لازم انجام‌گرفته است.

وی با بیان اینکه ابهر و خرمدره جزو شهرستان‌هایی است که در آن‌ها با کمبود زمین مواجه هستیم، ابراز کرد: در شهرستان ابهر ۴ تا ۵ هزار متقاضی مسکن وجود دارد.

بیات منش با بیان اینکه شهر هیدج یکی از شهرهای است که باید تأمین مسکن در آن به‌صورت ویژه انجام شود، تصریح کرد: با توجه به وجود صنعت نساجی و کفاشی در شهر هیدج پیش‌بینی می‌شود افزایش جمعیت در این شهر را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه ۹۵ درصد از پروژه‌های مسکن استان زنجان در کمتر از ۳ سال تحویل متقاضیان خواهد شد، افزود: حدود ۵ هزار واحد مسکونی در گلشهر در پروژه‌های m1، m2، m5، m6 ساخته خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به زمان تحویل واحدهای مسکونی، عنوان کرد: متقاضیانی که اعتبارات لازم را برای ساخت پروژه m6 پرداخت کرده‌اند از مردادماه واحدهای مسکونی خود را تحویل خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه زمان قرارداد پروژه m2 یک سال بعد به پایان می‌رسد، افزود: نظارت‌های اداره کل راه و شهرسازی بر پروژه‌ها یک نظارت ۳لایه است.

بیات منش با اشاره به افزایش قیمت مصالح ساختمانی و خدمات مرتبط با آن، خاطرنشان کرد: به دلیل افزایش قیمت داربست یکی از پیمانکاران استان زنجان مجبور به همکاری با یکی از صنوف داربست شهر مشهد شده است.

وی با بیان اینکه برای جابجایی کوی فلسطین واحدهای مسکونی لازم در حال ساخت است، افزود: مهم‌ترین دغدغه ما اغنا سازی ساکنان کوی فلسطین برای جابجایی از آن محل است.//ک

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : شهروند ] [ ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵ ]
آقا پیگیر باشید الان مرداد هم گذشته ولی خبری نیست
[ نام : ] [ ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷ ]
متاسفانه هیچ کجا موعد تحویل رو اعلام نکردن، یعنی هر زمان تحویل بدن میگن موعد تحویل این موقع بوده. طبق شنیده هایی که ما از سازمان داشتیم موعد تحویل دو سال پس از خاکبرداریه. الان پروژه ام 5 بیش از 15 ماه هست که خاکبرداری شده ولی هنوز 30 درصد یشرفت نداشته. حال چطور میگن 6 ماه زودتر تحویل میدن الله و اعلم
[ نام : ] [ ۰۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹ ]
دوسال برای m5ثبت نام کردیم..تاره میگه تا سه سال دیگه تحویل میدیم...بر پدر و مادرت لعنت
فرم ارسال نظر