logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۱
[ شناسه خبر : ۲۶۷۷۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]

روح جمهوری اسلامی

روح-جمهوری-اسلامی
روح همچون جسم می تواند بیمار شود و روح رنجور جسم را نیز رنجور می کند، بیماری روح جمهوری اسلامی با تحریف مکتب و راه امام خمینی(ره) ممکن می شود.

به گزارش موج رسا; مهدی فضائلی طی یادداشتی نوشت: «امام بزرگوار روح جمهوری اسلامی است. اگر این روح از جمهوری اسلامی گرفته بشود و مورد بی توجهی قرار بگیرد، نقشی بر دیوار باقی خواهد ماند.» این جمله پر مغز، طلیعه بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم سالگرد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بود.

این یادداشت، تلاشی است برای تبیین ابعادی از این جمله:

نخست اینکه، این عبارت، گویای این است که جمهوری اسلامی، موجودی زنده است

موجود زنده نشو و نما، بیماری و فراز و فرود دارد؛ در عین حال مادامی که روح در آن حلول داشته باشد زنده خواهد بود و میرایی فقط زمانی اتفاق می افتد که روح از این کالبد، جدا شود.

بنابراین، تا یاد و راه خمینی زنده است، این نظام نیز زنده خواهد ماند و تلاش ها برای زدودن نام و راه امام خمینی(ره) همگی بمنظور میراندن جمهوری اسلامی است. 

روح همچون جسم می تواند بیمار و رنجور شود و روح رنجور جسم را نیز رنجور می کند

بیماری روح جمهوری اسلامی، با تحریف مکتب و راه امام خمینی(ره) ممکن می شود لذا دشمنان چون می دانند نمی توانند امام زدایی کنند دست به تحریف اندیشه امام دراز کرده و می کوشند با ابزار تحریف، پیکر نظام را از منبع تغذیه و انرژی‌زای خود محروم و آن را نحیف و بیمار سازند.

در مقابل هرچه این روح قوی تر و بانشاط تر باشد، پیکری که چنین روحی در آن حلول یافته است نیز بانشاط و چالاک قدم بر میدارد و پیش می رود. قوت و چالاکی این روح، از شناخت صحیح، عمیق و بهره‌برداری مستمر از آن ممکن می گردد.

روح، همواره ابعاد پیچیده و کشف نشده ای دارد لذا خمینی را باید نو به نو شناخت و ابعاد جدیدش را کاوش و کشف نمود
حجاب زمان در کنار کوتاهی ارادتمندان به امام و انقلاب از سویی و فضاسازی معاندان و کینه ورزان از سوی دیگر، نسل های بعدی انقلاب را از امام غافل و بتدریج بیگانه می سازد، از همین رو، رهبر حکیم انقلاب در سی و سومین مراسم سالگرد بزرگداشت «امام عظیم» انقلاب  با خواندن این شعر

هر چه گویم عشق را شرح و بیان

چون به عشق آیم خجل باشم از آن

فرمودند: «بسیاری از ابعاد شخصیت امام بزرگوار ما همچنان ناشناخته است؛ در واقع نسل کنونی انقلاب، نسل جوان ما بخصوص امام عزیز را بدرستی نمی شناسند و درک نمی کنند؛ عظمت امام را نمی دانند».

چهارمین نکته هم اینکه، بهترین و صحیح ترین راه شناخت روح جمهوری اسلامی یعنی امام خمینی(ره) نشستن پای درس کسی است که در سی و سه سال گذشته یک لحظه از زنده نگه داشتن نام امام و تداوم راه امام درنگ نکرده است یعنی خامنه‌ای بزرگ.

درست است که حضرت آیت الله خامنه ای متواضعانه و با فروتنی گفتند: «امام را با امثال این حقیر مقایسه می‌کنند در حالی که فاصله بسیار زیاد است؛ فاصله نجومی است.» اما بدون ذره‌ای تردید، تداوم مکتب امام و زنده نگه داشتن روح نظام که همان حضرت «روح الله» بود بدون همراهی و تبعیت از خامنه‌ای ممکن نیست و هر چه شناخت رهبر انقلاب عمیق تر باشد، همراهی و هم آهنگی با او نیز شیرین تر خواهد بود. 

با شناختی که از حضرت امام(ره) و حضرت آقا دارم با ضرس قاطع می گویم هر کس می‌خواهد شخصیت و مکتب امام عظیم انقلاب یعنی خمینی کبیر را بشناسد، شخصیت و اندیشه امام کنونی انقلاب یعنی حضرت آیت الله خامنه‌ای را  درست، دقیق و عمیق بشناسد و نظاره کند چرا که او آئینه‌ای است که امام را صادقانه و «مو به مو» بازتاب می دهد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر