logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۲
[ شناسه خبر : ۲۶۷۲۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان:

برگزاری 16 کارگاه آموزش خانواده برای ایثارگران زنجانی

برگزاری-16-کارگاه-آموزش-خانواده-برای-ایثارگران-زنجانی
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: از ابتدای سال جاری 16ش کارگاه آموزش خانواده در سطح استان برای ایثارگران برگزارشده است.

به گزارش موج رسا; به نقل از روابط عمومی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان، سید جمال‌الدین موسوی اظهار کرد: هدف از برگزاری کارگاه‌ها آموزش خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر، توانمندسازی این عزیزان برای پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی و اختلالات رفتاری و ارتقای سلامت، بهداشت روان و ایجاد رفتارها و تعاملات سالم است.

وی ادامه داد: در این راستا حوزه مددکاری و مشاوره بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان از ابتدای سال تاکنون اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزش خانواده با تأکید بر آموزش مهارت‌های تاب‌آوری‌، مهارت‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و روانی، مهارت‌های شاد زیستن، مهارت‌های قبل از ازدواج و بعد از ازدواج، مهارت‌های فرزند پروری کرده است

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه این بنیاد با ستاد مبارزه با مواد مخدر، افزود: بعد از انعقاد این تفاهم‌نامه تاکنون تقریباً حدود ۳۵۰ نفر در این کارگاه‌ها حضور داشتند.

وی یادآور شد: علاوه بر کلاس‌های حضوری مرکز مددکاری و مشاوره بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان چهار کانال  در پیام‌رسان‌های مجازی دارد و در این کانال‌ها در طول هفته مطالبی در خصوص مهارت‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، روانی، آموزش مهارت‌های زندگی، مهارت‌های قبل و بعد از ازدواج، فرزند پروری و... ارائه می‌شود.

برنامه‌های ورزشی ایثارگران

محمد اوجاقی اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اصلی معاونت فرهنگی در حوزه ورزش و اردویی گسترش و توسعه ورزش و نشاط در بین جامعه ایثارگری و همچنین انجام مسابقات ورزشی بین ایثارگران و خانواده‌های ایشان مطابق با سیاست‌های بنیاد مرکز است.

وی تصریح کرد: در راستای توسعه ورزش و نشاط بین جامعه ایثارگری در حال حاضر رشته‌های ورزشی فوتبال، فوتسال، والیبال، بدن‌سازی، دارت، تنیس روی میز، فوتبال رومیزی و کوهنوردی در بخش آقایان و رشته‌های آمادگی جسمانی، تنیس روی میز، دارت و فوتبال رومیزی در بخش بانوان فعال است.

اوجاقی با بیان اینکه قهرمانان و مدال‌آوران بسیاری در حوزه ورزش ایثارگران استان حضور دارند، افزود: بیشتر فعالیت‌های ورزشی جامعه ایثارگری در مجموعه ورزشی و توان‌بخشی ایثار زنجان متمرکز است و در آینده نزدیک با مشخص شدن بهره‌بردار این مجموعه، استخر زیبای دریادلان نیز مجدد آغاز بکار کرده و در خدمت جامعه ایثارگری خواهد بود.

وی اضافه کرد: جانبازان معزز شهرستان زنجان می‌توانند با ارائه کارت جانبازی یا معرفی‌نامه از بنیاد شهید، از خدمات و امکانات مجموعه‌ی ورزشی ولیعصر (عج) که در اختیار هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین قرار دارد،  بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: ایثارگران سایر شهرستان‌های استان نیز می‌توانند جهت آگاهی از امکانات و فعالیت‌های ورزشی به بنیاد محل سکونت خود مراجعه کنند.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر