logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۱۰
[ شناسه خبر : ۲۶۷۱۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان‌ در گفت‌وگو با موج رسا خبرداد؛

ارائه خدمات رایگان به دامداران استان زنجان/ واکسیناسیون 8هزار و 116 رأس دام در استان زنجان

ارائه-خدمات-رایگان-به-دامداران-استان-زنجان-واکسیناسیون-8هزار-و-116-رأس-دام-در-استان-زنجان
جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان‌ با اشاره به انجام واکسیناسیون دام ها و طرح جلوگیری از سقط میش‌­های گله توسط این نهاد انقلابی در روستاها، گفت: 8 هزار و 116 رأس دام توسط این قرارگاه مورد واکسیناسیون و وزیت دوره‌ای قرارگرفته‌اند.

جلال غورقانلو در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اقدامات انجام‌شده در قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان‌، اظهار کرد: قرارگاه پیشرفت و آبادانی در پنج کارگروه فرهنگی و اجتماعی، بهداشت و سلامت، اشتغال و معیشت، تعلیم و تربیت، عمران و زیرساخت در روستاها فعالیت دارد.

وی با اشاره به مناطق هدف این قرارگاه در استان زنجان، ابراز کرد: مناطق هدف این قرارگاه ۸۹ روستا و سه دهستان استان زنجان اعم از قره‌پشتلو زنجان، شیوانات شهرستان خدابنده و اوریاد ماهنشان است.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان‌ با اشاره به اقدامات در قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان در حوزه دامداری در روستاها، تصریح کرد: 12 هزار نفر ساعت دوره‌های آموزشی دامداری، زنبورداری، فرش‌بافی و.. برگزار شده است و برای تمامی شرکت‌کنندگان گواهی آموزشی صادر شده است.

وی با اشاره به انجام واکسیناسیون دام ها و ویزیت دوره­‌ای دام، طرح جلوگیری از سقط میش­های گله توسط این نهاد انقلابی در روستاها، عنوان کرد: 8 هزار و 116 رأس دام توسط این قرارگاه مورد واکسیناسیون و وزیت دوره‌ای قرارگرفته‌اند.

غورقانلو با اشاره به چاپ و انتشار کتاب آنچه دامدار باید بداند توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی، ادامه داد: 2 هزار جلد از این کتاب در بین جامعه هدف برای افزایش آگاهی مردم و روستاییان توزیع‌شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی یک واحد بوجاری و بسته‌بندی غلات و حبوبات با هدف اشتغال‌زایی و افزایش بهره‌­وری در عملکرد واحد سطح با به­‌گزینی بذر، افزود: برای 6 نفر در این راستا اشتغال‌زایی شده است.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان‌ با اشاره به اجرای طرح پلاک‌کوبی پلاک ملی برای دام‌های سبک و سنگین باهدف هویت بخشی، کنترل نقل‌وانتقال و توزیع نهاده‌های دامی، ابراز کرد: در این راستا 14 هزار و 297 رأس دادم سبک و سنگین در این راستا پلاک‌کوبی شده‌اند.

وی با اشاره به تهیه و توزیع دارو و ضد انگل یارانه­‌ای دام‌های سبک و سنگین در روستاهای تحت پوشش این قرارگاه، تصریح کرد: 4 هزار 260 دوز دارو در بین دامداران توزیع‌شده است.

غورقانلو با بیان اینکه 60 متر آبشخور دام‌های سبک در مراتع و ییلاقات احداث‌ شده است، عنوان کرد: 170 تن خوراک دام توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی تهیه و تحویل دامداران کرده است.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر