logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۰
[ شناسه خبر : ۲۶۶۸۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
اخبار قضایی روز:

شعبه 11 دادگاه تجدیدنظر در استان زنجان افتتاح شد/ برگزاری جشنواره نقد برتر در زنجان

شعبه-11-دادگاه-تجدیدنظر-در-استان-زنجان-افتتاح-شد-برگزاری-جشنواره-نقد-برتر-در-زنجان
رئیس‌کل دادگستری استان زنجان گفت: در راستای دقت و تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها و جلوگیری از اطاله دادرسی شعبه ۱1 دادگاه تجدیدنظر در استان زنجان افتتاح شد.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی امروز شنبه در آیین افتتاح شعبه یک 1 تجدید نظر استان اظهار کرد: با توجه به اینکه در دادگاههای تجدید نظر با افزایش ورودی پرونده مواجه هستیم که با افتتاح شعبه ۱1 تجدید نظر شاهد تسریع در رسیدگی و کاهش زمان رسیدگی خواهیم بود.

وی با اشاره افتتاح شعبه جدید تصریح کرد: هدف از فعال کردن این شعبه در حقیقت جلو گیری از اطاله دادرسی و دقت در رسیدگی  به پرونده‌ها می‌باشد.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان با تاکید بر این موضوع که ارتقاء کیفیت رسیدگی به پرونده‌ها و صدورآراء در شعب تجدید نظر کمک به اجرای عدالت است، خاطرنشان کرد: در همین راستا یک شعبه به شعب دادگاههای تجدید نظر استان اضافه شد.

وی اظهار کرد: با افزایش شعب دادگاههای تجدید نظر در استان شاهد کاهش وارده به شعب و تسریع در فرآیند رسیدگی و صدور آراء خواهیم بود که این امر بسیار ارزشمند است.

جشنواره «نقد برتر» در هفته قوه قضاييه سال 1401 برگزار مي شود

به نقل از معاونت اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري كل استان زنجان، جشنواره «نقد برتر» در هفته قوه قضاييه سال 1401 و  با هدف شناسايي نقدهاي برتر و كاربردي در مورد دستگاه قضايي و نيز حمايت از منتقدين قوه قضاييه توسط عدليه، با مشاركت نهادهاي مردمي و تخصصي برگزار مي شود.

در اين خصوص آقاي فتحي اظهار كردند: فراخوان جشنواره منتشر شده و شركت‌كنندگان تا 15 خرداد فرصت دارند تا آثار خود را از طريق نشاني اينترنتي www.Naghd.eadl.ir  به دبيرخانه ارسال كنند. كار داوري ابتدايي يا پايش در دبيرخانه و داوري نهايي توسط متخصصين و كارشناسان خبره صورت ميگيرد. سپس از نقدهاي برتر منتخب توسط داوران در اختتاميه جشنواره كه در هفته قوه قضاييه برگزار خواهد شد، ضمن معرفي، تقدير خواهد شد.

وي با اشاره به اهداف برگزاري اين جشنواره افزود: اين جشنواره در راستاي اجراي مأموريت‌هاي قوه قضائيه خصوصاً «احيا حقوق عامه، گسترش عدل و آزادي‌هاي مشروع» كه در اصل يكصد و پنجاه و ششم قانون اساسي پيش بيني شده است و نيز راهكارهاي مندرج در سند تحول قضائي با عنوان" تقدير از نقدهاي برتر درباره قوه قضائيه ... برگزار خواهد شد.

 معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري كل استان در اين خصوص گفت: در اين جشنواره، آثار مختلف رسانه‌اي، علمي، حقوقي و… در قالب‌هاي مختلف مكتوب و چند رسانه‌اي مورد ارزيابي و تقدير قرار خواهند گرفت. بر اين اساس  10 محور اصلي و 55 محور فرعي براي آثار دريافتي از سوي منتقدين در نظر گرفته شده است كه محورهاي 10 گانه اصلي ، عبارتند از:

رسيدگي به تظلمات، تعديات، شكايات، حل‌وفصل دعاوي و رفع اختلافات

يشگيري از وقوع جرايم و دعاوي

نظارت بر اجراي صحيح قوانين و حسن جريان امور

احيا حقوق عامه، گسترش عدل و آزادي‌هاي مشروع

كشف جرم، تعقيب و مجازات و تعزير مجرمين و اجراي حدود و مقررات مدون جزايي اسلام

اصلاح مجرمان

نظام مديريتي قوه قضائيه و سازمان‌هاي تابعه

كاركردهاي رسانه‌اي در قوه قضائيه

رويكردهاي تحول و تعالي در قوه قضائيه

كاركردهاي برون سازماني قوه قضائيه

قابل ذكر است ذيل هركدام از محورهاي اصلي محتوايي، تعدادي محور فرعي نيز موجود است كه با مراجعه به سايت نقد برتر در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

معاون قضايي رئيس كل دادگستري استان با اشاره به اينكه اين جشنواره نخستين دوره خود را تجربه مي‌كند اظهار كرد: ان جشنواره هفته اول تيرماه سال 1401 و به مناسبت هفته قوه قضائيه با حضور رئيس قوه قضائيه با دعوت از نقدكنندگان برتر، اصحاب رسانه و مسئولين دستگاه قضائي برگزار مي‌شود. در هر گروه از جامعه هدف، بر اساس نظر هيئت‌هاي داوري، در قالب سه نوع جايزه ازجمله نقدهاي طلايي، نقدهاي نقره‌اي و نقدهاي برنزي (در مجموع 12 اثر) از منتقدين تقدير به عمل مي‌آيد، همچنين جوايز نفيسي نيز به منتقدين برتر اهدا خواهد شد.

وي افزود: هيئت داوران جشنواره نقد برتر متشكل از جمعي از افراد داراي تخصص، دانش، تجربه و شهرت در حوزه‌هاي خاص است . لذا بر اين اساس، منتقدين صاحب اثر مي‌توانند آثار خود را با محورهاي ياد شده را حدفاصل تاريخ 15 ارديبهشت تا 15 خرداد سال 1401 با مراجعه به آدرس سايت نقد برتر https://naghd.eadl.ir  و سامانه نقد برتر naghdebartar.ir  ثبت و ارائه كند. البته امكان تمديد اين محدوده به مدت چند روز نيز وجود دارد.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر