logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۷
[ شناسه خبر : ۲۶۶۵۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
در جلسه شورای اسلامی شهر زنجان مطرح شد؛

تصویب افزایش 100 میلیارد تومانی اعتبار آسفالت‌ریزی شهر زنجان در سال جاری/ 22.5 درصد اعتبارات عمرانی شهرداری زنجان به آسفالت‌ریزی اختصاص دارد

تصویب-افزایش-100-میلیارد-تومانی-اعتبار-آسفالت‌ریزی-شهر-زنجان-در-سال-جاری-22.5-درصد-اعتبارات-عمرانی-شهرداری-زنجان-به-آسفالت‌ریزی-اختصاص-دارد
اعتبار آسفالت‌ریزی شهرداری زنجان در بودجه سال جاری 90 میلیارد تومان بود که با لایحه ارسالی و تصویب در جلسه امروز شورای اسلامی شهر زنجان 100 میلیارد تومان به این اعتبار افزوده شد.

به گزارش موج رسا; منصور مرادلو، رئیس شورای اسلامی شهر زنجان، ظهر امروز در جلسه رسمی و علنی این شورا که با حضور شهردار و معاون مالی و اقتصادی شهردار زنجان برگزار شد ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت: هرچه داریم از مکتب اهل بیت(ع) و آل‌الله است.

وی خاطرنشان کرد: مسیری که ائمه معصومین(ع) و اهل بیت(ع) به ما نشان داده‌اند، مسیر سعادت، ترقی و قرب الهی است و اگر قرار است در جامعه الهی زندگی کنیم، باید ملبّس به دستورات و تکالیفی شویم که قرآن و اهل بیت(ع)به ما نشان داده‌اند که نهایت این راه، سعادت و خوشبختی است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در ادامه ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های شهردار زنجان نسبت به پیگیری تحقق برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در بودجه سال 1401 گفت: با جدیت شهردار زنجان در هماهنگی بدنه شهرداری، کارها با نظم و انضباط پیش می‌رود و تلاش بر این است که رضایت مردم و خداوند را جلب کنیم.

وی با بیان اینکه انتظار مردم، بهبود ارائه خدمات و به‌ویژه بهبود وضعیت آسفالت در شهر است، اظهار داشت: با تلاش و همت شهرداری و شورای اسلامی شهر زنجان و لایحه ارسالی از سوی شهرداری، اعتبارات مربوط به آسفالت‌ریزی شهر زنجان افزایش یافته و به بیش از 2 برابر می‌رسد.

مرادلو با اشاره به سفر شهردار، معاونین شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر زنجان طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری به شهر تبریز خاطرنشان کرد: در این سفر ضمن بازدید از پروژه‌های عمرانی شهر تبریز، جلسات و تعاملاتی با شهرداری و شورای اسلامی این شهر انجام شد و تلاش شد تا از تجربیات موفق آن‌ها در پروژه‌های شهری استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه بازدید از سایر شهرها نیز در برنامه کاری قرار دارد، افزود: موضوع مهمی که در تبریز ملاحظه کردیم، توجه به بحث گردشگری است و این بستر و زمینه برای حضور مسافران و گردشگران در شهر زنجان هم وجود دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملیات شبانه‌روزی در پروژه سبزه‌میدان گفت: پیشرفت خوبی در قسمت شرقی این پروژه حاصل شده و طبق قولی که شهردار زنجان داده، ظرف 10 روز آینده فاز اول پروژه سبزه‌میدان در قسمت شرقی آماده می‌شود.

وی افزود: بقیه موارد مربوط به پروژه سبزه‌میدان نیز طبق لایحه‌ای که شهرداری داده و با تصویب در جلسه امروز، تکمیل می‌شود ضمن اینکه شورای شهر نیز از پروژه سبزه‌میدان بازدید و نظارت می‌کند.

مرادلو با اشاره به عقد قرارداد خرید 36 دستگاه مینی‌بوس برای شهر زنجان اظهار داشت: از سال گذشته پیگیر این موضوع بودیم چرا که 40 درصد کسری و ضعف در ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر زنجان داریم و طبق وعده‌ای که داده شده این مینی‌بوس‌ها طی ماه‌های آینده در اختیار شهرداری زنجان قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: تامین 18 دستگاه اتوبوس هم در حال پیگیری است که زنجان، جزء استان‌های اولویت‌دار در تحویل این اتوبوس‌ها است.

مرادلو با اشاره به مصوبه شورای ترافیک استان نسبت به جمع‌آوری ایستگاه‌های اتوبوس موجود در خیابان‌های سعدی و امام خمینی(ره) افزود: بیش از 50 روز از این مصوبه گذشته که البته شرط جمع‌آوری ایستگاه‌ها استفاده از اتوبوس‌های 2 درب است که امیدواریم یا تجهیز ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر زنجان شاهد جمع‌آوری ایستگاه‌ها و کاهش ترافیک باشیم.

*‌ 22.5 درصد اعتبارات عمرانی شهردای زنجان به آسفالت‌ریزی اختصاص دارد

حسین حمزه‌لوپاک، عضو شورای اسلامی شهر زنجان نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه مشارکت مردم، یکی از آسیب‌های مهم در حوز مدیریت شهری است، گفت: بعضی از شهروندان خودشان راغب به مشارکت در امور شهری هستند و شورای ششم نیز در اصلاحیه تعرفه‌های پیشنهادی عوارض شهری، یک ماده‌ای اضافه کرد که به شهرداری زنجان اجازه داده شد آیین‌نامه‌ای برای مشارکت شهروندان تدوین شود.

وی با بیان اینکه مهلت 3 ماهه به شهرداری داده شده بود که با گذشت این مهلت هنوز آیین‌نامه‌ای تدوین نشده است، اظهار داشت: از شهرداری زنجان درخواست داریم که به این موضوع اهمیت داده شود چرا که در این صورت می‌توان از شهروندان راغب در مشارکت امور شهری بهره‌مند شد.

حمزه‌لوپاک خاطرنشان کرد: در خصوص پیور و سنگ‌فرش‌کردن معابر و همچنین کاشت درختان در مقابل منزل شهروندان می‌توان مشوق‌هایی برای مردم لحاظ کرد و این آیین‌نامه در صورت تدوین می‌تواند مجوزی برای استفاده از خودیاری شهروندان باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر زنجان افزود: مشارکت و حس دخالت مردم در مدیریت شهری، کمک بزرگی برای شهرداری است.

وی در ادامه با اشاره به تنش‌های آبی که یک بحران استانی و ملی است، گفت: شهرداری، جزء پرمصرف‌ترین‌ها در آب است در حالی که بحران آب را باید جدی گرفت.

حمزه‌لوپاک با بیان اینکه رفیوژهای وسط خیابان‌ها در دوره‌های قبلی مدیریت شهری زنجان چمن‌کاری شده در حالی که نیاز به این کار نبود، خاطرنشان کرد: این موارد باید اصلاح شوند که بخشی را امسال می‌توان اصلاح کرد.

وی اظهار داشت: چمن‌کاری رفیوژ خیابان‌ها و کمربندی‌ها و حتی جاده‌ها تا دانشگاه زنجان ضمن مصرف زیاد آب سبب هزینه برای منابع انسانی می‌شود هرچند دغدغه متولیان، توسعه فضای سبز است اما باید به سمت درختکاری برویم که در این صورت ضمن مزایای زیست‌محیطی، مصرف آب با آبیاری قطره‌ای نیز به حداقل می‌رسد.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به افزایش 100 میلیارد تومانی اعتبار آسفالت‌ریزی شهر زنجان در لایحه تکمیلی بودجه 1401 گفت: سقف بودجه شهرداری زنجان در سال جاری به 1400 میلیارد تومان افزایش یافت.

وی با بیان اینکه بودجه عمرانی شهرداری زنجان در سال جاری 57 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت، اظهار داشت: 22.5 درصد از اعتبارات عمرانی شهرداری زنجان به آسفالت‌ریزی اختصاص پیدا می‌کند.

به گزارش موج رسا؛ در جلسه رسمی و علنی امروز (پنج‌شنبه 5 خرداد 1401) شورای اسلامی شهر زنجان 11 لایحه مورد بررسی و تصویب اعضا قرار گرفت که از مهمترین آن‌ها می‌توان به افزایش اعتبار مربوط به آسفالت‌ریزی (تراش، لکه‌گیری، خرید قیر، روکش آسفالت و...) از 90 به 190 میلیارد تومان و تصویب اجرای عملیات تکمیلی پروژه سبزه‌میدان به ارزش بیش از 89 میلیارد تومان بود.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر