logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۳۲
[ شناسه خبر : ۲۶۶۴۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر آب و فاضلاب شهرستان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

افزایش مصرف آب شرب در زنجان به دلیل آلودگی هوا/ مصرف آب به دلیل وضعیت بحرانی منابع باید به حداقل برسد

افزایش-مصرف-آب-شرب-در-زنجان-به-دلیل-آلودگی-هوا-مصرف-آب-به-دلیل-وضعیت-بحرانی-منابع-باید-به-حداقل-برسد
مدیر آب و فاضلاب شهرستان زنجان با اشاره به افزایش مصرف آب طی روزهای اخیر به دلیل آلودگی هوا گفت: در حال حاضر با مشکل کمبود منابع آب مواجه هستیم و مردم باید در مصرف منابع آب صرفه جویی کنند و مصرف این منابع را به حداقل برسانند.

رسول امامی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به آلودگی هوا به دلیل افزایش گرد و غبار اظهار داشت: مصرف آب به‌ویژه در مشترکان خانگی طی روزهای اخیر به شدت به‌صورت مقطعی و پیک ساعتی افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: در این ایام تقریباً سطح تمام منابع و مخازن تولید موجود در مدار به صفر رسیده بود، خاطرنشان کرد: به عبارت دیگر مصرف آب طی این روزها خیلی بیشتر از تولید بود و در حالی که آب را هم تولید می‌کردیم و هم ذخیره داشتیم اما با همه این تفاسیر، سطح مخازن پایین می‌رفت.

امامی افزود: با توجه به آلودگی هوا مصرف آب مشترکان به دلیل استحمام و شست‌وشوی محوطه و خودروها بیشتر شده و افزایش یافته در حالی که شهروندان باید به دلیل محدودیت‌ها در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان زنجان در خصوص آب‌بهای مشترکان گفت: هزینه آب مشترکان به‌صورت پلکانی محاسبه می‌شود یعنی با افزایش مصرف آب، هزینه آب‌بها نیز افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به تعریف الگوی مصرف برای مشترکان اظهار داشت: مشترکانی که مصرف آن‌ها در مرز الگو باشد، آب‌بهای آن‌ها نیز نرخ متعادلی دارد اما در صورت افزایش مصرف، هزینه آب نیز افزایش می‌یابد و گران‌تر حساب می‌شود.

امامی با بیان اینکه به شهروندان توصیه می‌شود که از آب برای شست‌وشوی سطوح استفاده نکنند، خاطرنشان کرد: شعار ما این است که «آب، جارو نیست» اما متاسفانه برخی مشترکان برای شستن حیاط، کوچه و تراس منازل از آب شُرب استفاده می‌کنند که سبب افزایش مصرف می‌شود در حالی که این سطوح با یک جاروکشی و با استفاده از یک طی، تمیز می‌شوند.

وی افزود: با توجه به محدودیت در منابع آبی، شست‌وشوی سطوح با آب فراوان در شرایط کنونی امکانپذیر نیست و این مساله باید رعایت شود تا آب را هدر ندهیم.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان زنجان تاکید کرد: در شست‌وشوی سایر موارد نیز شهروندان هم فشار آب را کم کنند و هم مدت زمان باز بودن شیر آب به‌ویژه در استحمام را کاهش دهند تا ضمن جلوگیری از هدررفت منابع آبی، امکان استفاده از این منبع برای دیگران نیز فراهم شود.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر