logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۴
[ شناسه خبر : ۲۶۶۴۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا:

مرغداران نگران تامین سرمایه‌ در گردش هستند/ جوجه‌ریزی مرغداری‌های استان زنجان در یک ماه گذشته روند افزایشی داشت

مرغداران-نگران-تامین-سرمایه‌-در-گردش-هستند-جوجه‌ریزی-مرغداری‌های-استان-زنجان-در-یک-ماه-گذشته-روند-افزایشی-داشت
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه آزاد‌سازی قیمت‌ها مسائل و نگرانی‌هایی را برای مرغداران ایجاد کرده است، گفت: مهم‌ترین نگرانی نحوه‌ تامین سرمایه در گردش برای مرغداران است.

محمد‌علی صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: اردیبهشت ماه جاری در ۱۱۳ واحد مرغداری استان زنجان به تعداد ۲ میلیون و ۴۷۸ هزارو ۳۵۵ قطعه جوجه‌ریزی انجام شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که به تعداد ۲ میلیون و ۱۶۳ هزارو ۷۲۵ قطعه بوده افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه برای مرغداران نگرانی از بابت تامین نهاده با آزادسازی قیمت‌ها وجود داشت، افزود: نحوه‌ تامین سرمایه در گردش، تاخیر در ارسال نهاده نیز از مسائلی هستند که مرغداران با آن مواجه هستند و این احتمال وجود دارد که در ماه‌های پیشرو میزان جوجه‌ریزی و تولید را کاهش دهند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: با توجه به صحبت‌های اخیر وزیر جهاد کشاورزی و معاونت امور دام وزارت‌خانه، سرمایه در گردش مورد نیاز هر مرغداری در جبران افزایش قیمت در بخش نهاده‌ها در اختیار، مرغداران قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: شرکت پشتیبانی دام در حال خرید مرغ مازاد در استان است و خوشبختانه در روز حدود ۲۵ تا ۳۰ تن خرید تضمینی مرغ انجام شده و در سرد‌خانه‌ها ذخیره می‌شود. با این حال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴.۵ درصد رشد در تولید مرغ وجود دارد.

صادقی با اشاره به اینکه قیمت مرغ در حال حاضر در بازار پایین‌تر از نرخ مصوب است، تصریح دارد: با تعیین قیمت مصوب برای مرغ، بازار با کاهش میزان تقاضا مواجه شد./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر