logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۷
[ شناسه خبر : ۲۶۶۳۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
دبیر جامعه روحانیت مبارز استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

دولت سیزدهم با عادلانه‌سازی یارانه‌ها کاری که پیشینیان نکرده‌اند را انجام می‌دهد/ مردم در جراحی اقتصادی، دولت را همراهی کنند

دولت-سیزدهم-با-عادلانه‌سازی-یارانه‌ها-کاری-که-پیشینیان-نکرده‌اند-را-انجام-می‌دهد-مردم-در-جراحی-اقتصادی،-دولت-را-همراهی-کنند
دبیر جامعه روحانیت مبارز استان زنجان با اشاره به فساد و رانتخواری به سبب تخصیص ارز در دولت قبل گفت: فساد اقتصادی و رانتخواری ادامه داشت تا اینکه دولت سیزدهم، کمر همت را بست و آستین‌ها را بالا زد و آنچه که پیشینیان نکرده بودند را انجام می‌دهد.

حجت‌الاسلام مهدی بیگ‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به مردمی‌سازی دولت و عادلانه‌سازی یارانه‌ها اظهار داشت: ننگ گسترده‌ای در طول 8 سال گذشته در کشور ما رخ داد که در تاریخ بی‌سابقه است.

وی با بیان اینکه سختی‌هایی بر ملت ایران تحمیل شد، خاطرنشان کرد: دولت‌ها یارانه‌ای تخصیص دادند که مقداری از اقلام مورد نیاز مردم با تخصیص یارانه، خریداری شود تا فشار بر مردم وارد نشود و این یارانه‌ها مقداری به مردم روحیه می‌داد که اقلام مورد نیاز را از طریق حمایت‌های دولت تامین کنند.

حجت‌الاسلام بیگ‌محمدی با بیان اینکه این حمایت‌ها مربوط به زمان جنگ و بحران بود که ادامه دادند اما باید برمی‌داشتند، افزود: ارزی که به نرخ ارزان تخصیص داده می‌شد به این معنی است که قیمت کالاها در بازار دنیا گران است که بیش از نصف آن را دولت پرداخت می‌کرد و بقیه را از مردم می‌گرفتند.

دبیر جامعه روحانیت مبارز استان زنجان گفت: این روش، وسیله و زمینه‌ای برای افراد طمّاع و فاسد شد که پول را به بهانه واردات روغن و اقلام اساسی مردم از کشور بگیرند و مقداری کالا را از بیرون وارد کنند اما همین افراد، بخشی از کالاها را با قیمتی که دولت تعیین کرده بود می‌فروختند اما بیشتر آن را در بازار آزاد می‌فروختند.

وی افزود: این باعث شد که خیلی از افراد به پول‌های حرام، دست پیدا کنند و این پول‌های حرام آن‌ها را تهییج می‌کرد تا بیشتر به جمع‌آوری آن حریص باشند که متاسفانه این روند ادامه یافت.

حجت‌الاسلام بیگ‌محمدی اظهار داشت: دولت‌های قبلی این را انجام داده و یارانه را به بهانه واردات کالاهای اساسی به افراد فاسد دادند اما کالا و اقلام مورد نیاز جامعه به نرخ ارزانی که مورد نظر دولت بود به دست مردم نرسید و فسادگران و رانت‌خواران در این میان سود کردند که کالاها را به نرخ ارزان وارد کرده اما به قیمت آزاد در بازار عرضه کردند.

وی خاطرنشان کرد: این فساد اقتصادی و رانتخواری ادامه داشت تا اینکه دولت سیزدهم، کمر همت را بست و آستین‌ها را بالا زد و آنچه که پیشینیان نکرده بودند را انجام می‌دهد که کار بسیار سختی هم هست.

دبیر جامعه روحانیت مبارز استان زنجان با بیان اینکه امیدواریم مردم، همکاری و همراهی کنند تا این مشکل حل شود، گفت: مشکلی که عده‌ای که تعدادشان کم هم نیست و متاسفانه حتی بعضاً دولتمردان نیز با آن‌ها همکاری داشتند، پول کشور را به بهانه صادرات و واردات در جیب خود می‌گذاشتند و آن پول به جیب مردم اصلا برنمی‌گشت.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم با اجرای طرح جدید، بنا دارد که این پول‌ها را به‌صورت مستقیم به خود مردم بدهد تا بتوانند اقلام و کالاهای مورد نیاز خود را خریداری کنند، اظهار داشت: آنچه به رانتخواران و مفسدان پرداخت می‌شد در عادلانه‌سازی یارانه‌ها به خود مردم پرداخت می‌شود.

حجت‌الاسلام بیگ‌محمدی در خصوص عرضه نان به روش جدید خاطرنشان کرد: یارانه اقلام استراتژیک مانند نان نیز مستقیم به خود مردم پرداخت می‌شود و مردم، نان را با همان قیمت قبلی خریداری می‌کنند و مشکلی پیش نمی‌آید.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه دولت، کارهای اقتصادی بزرگی انجام می‌دهد که همه باید به دولت کمک کنیم، افزود: امیدواریم مردم به توصیه رهبری، عمل کنند و دولتمردان نیز بتوانند جراحی اقتصادی را انجام دهند تا مملکت در مسیر صحیح اقتصادی قرار گیرد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر