logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۷
[ شناسه خبر : ۲۶۶۲۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور:

۵۲ درصد از خانه‌های روستایی کشور مقاوم سازی و نوسازی شده است

۵۲-درصد-از-خانه‌های-روستایی-کشور-مقاوم-سازی-و-نوسازی-شده-است
نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: ۵۲ درصد از خانه‌های روستایی کشور مقاوم سازی و نوسازی شده است و در افق ۱۴۱۰ جشن پایان مقاوم سازی منازل روستایی به صورت ملی در کشور برگزار خواهد شد.

به گزارش موج رسا; در سفر حجت الاسلام و المسلمین حسین روحانی‌نژاد نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور به استان زنجان برخی از پروژه‌های عمرانی در روستای لگاهی شهرستان زنجان امروز افتتاح شد.

در حاشیه این برنامه حسین روحانی‌نژاد نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، در جمع خبرنگاران استان زنجان با بیان اینکه یکی از ماموریت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آباد کردن روستا‌هاست، اظهار داشت: در ارتباط با مناطق روستایی چند فعالیت اساسی از جمله تهیه طرح هادی برای روستاها و مطالعات علمی وجود دارد.

وی با بیان اینکه پس از تهیه کالبد اصلی روستا برای توسعه روستا و کاربری اراضی در محدوده روستا، طرح هادی مشخص می‌شود. گفت: برای اینکه املاک روستاییان ارزش افزوده پیدا کند، تفاهم نامه‌ای با سازمان ثبت اسناد کشور منعقد شده تا سند برای املاک روستاییان صادر شود. در این راستا امروز در روستای لگاهی تعدادی از اسناد املاک روستایی به صاحبان تحویل داده شد.

وی عنوان کرد: اقدام دیگر اصلاح خیابان‌ها و معابر است که در اجرای طرح هادی سعی می‌کند به فعالیت‌های سنتی منطقه با ایجاد سنگ فرش، دیواره‌ها و جداره‌های رودخانه‌ها که برای زیبایی روستا است، توجه ویژه کند.

روحانی‌نژاد عنوان کرد: به دلیل اینکه در بلایای طبیعی خانه‌های روستاییان فرو نریزد تسهیلات ارزان قیمت و کمک‌های بلاعوض در اختیار روستائیان قرار می‌گیرد تا خانه‌ها را نوسازی و مقاوم‌سازی کنند با این وجود در میانگین کشوری ۵۲ درصد از خانه‌های روستایی مقاوم سازی و نوسازی شده است و به لطف خداوند در افق ۱۴۱۰ جشن پایان مقاوم سازی منازل روستایی به صورت ملی در کشور برگزار خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه میزان مقاوم‌سازی منازل مسکونی روستایی در استان زنجان از میانگین کشور بالاتر و ۵۵ درصد است، گفت: با این وجود اگر خانوده دو معلول به بالا و یا محرومی وجود داشته باشد با دستگاه‌های حمایتی تفاهم منعقد شده که برای این گروه با شرایط ویژه سرپناه ساخته شود.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با اشاره به اینکه در روستای لگاهی نیز از این منازل ساخته شده و هم‌وطنانی که در آن ساکن هستند احساس رضایت داشتند، گفت: امیدواریم طبق برنامه‌ریزی بتوانیم آبادانی را در سراسر کشور در افق ۱۴۱۰ پایان ببریم.

همین‌طور رضا خواجه‌ای، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان نیز گفت: خوشبختانه امروز ۵۱ هزارمین واحد مقاوم سازی شده در روستاهای استان زنجان افتتاح شد و برنامه‌ریزی داریم تا ۴۵ درصد باقی‌مانده از واحد‌هایی که نیازمند مقاوم‌سازی‌اند را به شرط مشارکت مردم تا پایان سال ۱۴۱۰ مقاوم‌سازی کنیم و جشن پایان مقاوم سازی را در استان بگیریم.

وی عنوان کرد: ۱۵۳ روستا در کل استان زنجان روی گسل زلزله قرار دارد که از این تعداد ۱۸ هزار واحد مسکونی در این محدوده قرار گرفته و ۸ هزار واحد مقاوم سازی شده و ۱۰ هزار واحد باقی مانده نیازمند مقاوم‌سازی است.

خواجه‌ای تاکید کرد: طلق برنامه ریزی امسال ۵ هزار واحد مقاوم‌سازی خواهد شد اما بحث جا‌به‌جایی به دلیل قرارگرفتن روستا‌ها بر روی گسل وجود ندارد./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر