logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۳۴
[ شناسه خبر : ۲۶۶۲۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 12 دقیقه ]
فرمانده سپاه انصارالمهدی‌(عج) استان زنجان در گفت‌و‌گوی اختصاصی با موج رسا،

وحدت ارتش و سپاه موجب پبروزی در عملیات بیت‌المقدس شد/ رزمندگان زنجان اولین نیروهایی بودند که وارد خرمشهر شدند+عکس‌و‌فیلم

وحدت-ارتش-و-سپاه-موجب-پبروزی-در-عملیات-بیت‌المقدس-شد-رزمندگان-زنجان-اولین-نیروهایی-بودند-که-وارد-خرمشهر-شدند+عکس‌و‌فیلم
فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: عنایت خداوند متعال، آمادگی روحی و جسمی رزمندگان اسلام، اخلاص، وحدت و فرماندهی امام خمینی(ره)، حضور مردم در صحنه‌های نبرد حق علیه باطل در قالب نهاد مقدس بسیج از جمله دلایل پیروزی عملیات بیت المقدس بود.

سردار جهانبخش کرمی در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار موج رسا; با اشاره به سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر، شهر خون و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به خصوص شهدای عملیات بیت‌المقدس و ۳۵۳۵ شهید استان زنجان، اظهار کرد: صدام به عنوان فرمانده میدانی و شخص جنایتکاری که آمریکایی‌ها برای حمله به جمهوری اسلامی و از بین بردن انقلاب اسلامی و خاموش کردن ندای انقلاب اسلامی انتخاب شده بود.

وی با اشاره به حمایت‌های بلوک شرق و غرب از صدام، ابراز کرد: با آن سرعتی که ارتش صدام پیش می‌آمد برآورد آنها این بود که در عرض ده روز و نهایتاً یک ماه کار جمهوری اسلامی را یکسره شود.

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان بیان کرد: وجود امام خمینی رحمة الله علیه در راس حکومت جمهوری اسلامی ایران، عنایت خداوند متعال، ولایتمداری مردم ولایی، انقلابی و عاشورایی و با بصیرت ایران اسلامی تمامی آن فتنه‌ها را خنثی کرد و معادلات جهانی را که دشمنان رقم زده بودند را بر هم زد.

مجاهدت رزمندگان اسلام منجر به شکستن حصر آبادن شد

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) فرمودند: که حصر آبادان باید شکسته شود، تصریح کرد: رزمندگان اسلام در ارتش، سپاه و بسیج مجاهدت کردند و با ولایتمداری عاشورایی محاصره آبادان را شکستند.

سردار کرمی با بیان اینکه عملیات ثامن الائمه یکی از عملیات‌های شاخص دفاع مقدس بود، عنوان کرد: بعد از این عملیات در اول سال ۶۱ عملیات فتح المبین را داریم که پیروزی بسیار بزرگی برای رزمندگان اسلام و ملت شهیدپرور ایران اسلامی است.

وی با بیان اینکه در عملیات فتح المبین رزمندگان اسلام از این فرصت استفاده کردند و خود را برای عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر و مناطق اشغالی آماده کردند، ادامه داد: این عملیات با فرماندهی فرمانده کل قوا حضرت امام خمینی(ره) و عملیات ارتش، سپاه و بسیج انجام شد.

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه رزمندگان اسلام برای اجرای این عملیات پر می‌زدند و برای انجام عملیات لحظه‌شماری می‌کردند، افزود: اخلاص، شجاعت، فداکاری، معنویت و آمادگی معنوی رزمندگان اسلام یکی از دلایل پیروزی رزمندگان اسلام در این عملیات بود.

سردار کرمی

وحدت ارتش و سپاه موجب پبروزی در عملیات بیت المقدس شد

وی با بیان اینکه از دلایل پیروزی عملیات بیت المقدس آمادگی کامل روحی رزمندگان اسلام و وحدت بین سپاه و ارتش بود، خاطرنشان کرد: این وحدت مثال زدنی بود که با رهبری امام خمینی(ره) علیه و هماهنگی و وحدت ویژه‌ای که بین سپاه و ارتش به وجود آمده بود که در حد اعلا بود و خداوند متعال هر جا وحدت و اخلاص و حقانیت دید کمک می کند.

سردار کرمی با بیان این که امام خمینی(ره) فرمودند: خرمشهر باید آزاد شود و رزمندگان اسلام ولایتمداری کردند، تاکید کرد: این پیام امام(ره) در یک شرایط عادی نبود آن طرف صدام با حمایت تمام‌عیار شرق و غرب دستور می‌داد خرمشهر باید به هر قیمتی حفظ شود.

وی با بیان اینکه صدام تمام توان خود را در خرمشهر گذاشته بود و اعلام می‌کرد خرمشهر قابل شکست نیست، ابراز کرد: صدام گفته بود اگر ایرانی‌ها بتوانند خرمشهر را تصرف کنند کلید بصره را تقدیم می‌کنم و معنی این حرف این است که کسی نمی‌تواند وارد خرمشهر شود.

ولایتمداری و حضور مردم از دلایل آزادسازی خرمشهر

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با اشاره به دلایل پیروزی جمهوری اسلامی و آزادسازی خرمشهر، تاکید کرد: یکی دیگر از دلایل پیروزی جمهوری اسلامی در این عملیات ولایتمداری رزمندگان اسلام بود.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از علت پیروزی ملت ایران در دفاع مقدس و به خصوص عملیات بیت‌المقدس حضور مردم در صحنه بود، تصریح کرد: در عملیات بیت‌المقدس سپاه ۱۱۴ گردان بسیجی را برای این عملیات سازماندهی کرده بود.

سردار کرمی

سردار کرمی با بیان اینکه در عملیات بیت المقدس ۴۵ گردان از ارتش وارد عملیات شدند، عنوان کرد: مردم در هر صحنه حضور داشته باشند پیروز میدان هستند.

وی بیان کرد: عنایت خداوند متعال، آمادگی روحی و جسمی رزمندگان اسلام، اخلاص، وحدت و فرماندهی امام خمینی(ره)، حضور مردم در صحنه‌های نبرد حق علیه باطل در قالب نهاد مقدس بسیج از جمله دلایل پیروزی عملیات بیت‌المقدس بود.

آزادسازی خرمشهر مطالبه مردمی بود

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه در آن بازه زمانی مطالبه مردم از رزمندگان اسلام آزادسازی خرمشهر بود، ادامه داد: که شهید باقری عملیاتی را طراحی کردند که در اوج ناباوری دشمنان اسلام رزمندگان و فرماندهان جوان سپاه و ارتش موفق به آزادسازی خرمشهر شدند.

وی با بیان اینکه ارتش بعث صدام در خرمشهر موانعی را ایجاد کرده بود که در دنیا مانند نداشت، افزود: شرق منطقه عملیاتی رودخانه خروشان کارون بود، غرب منطقه عملیاتی را هور فرا گرفته بود، جنوب منطقه عملیاتی اروند رود قرار دارد و شمال منطقه عملیاتی کرخه کور قرار داشت که ارتش صدام موانع مصنویی دیگری نیز در این مناطق ایجاد کرده بود که این یعنی دور تا دور منطقه را موانع طبیعی و مصنوعی فرا گرفته است.

سردار کرمی با اشاره به روز آغاز عملیات و رمز عملیات، عنوان کرد: این عملیات شب نهم اردیبهشت با رمز یا علی بن ابیطالب آغاز شد.

وی با بیان اینکه رزمندگان اسلام در برخی از محورها به سرعت پیشروی کردند، ادامه داد: مرحله دوم عملیات بیت المقدس در ۱۶ و ۱۷ اردیبهشت ماه سال ۶۱ آغاز شد و رزمندگان اسلام نه‌تنها توانستند جاده اهواز خرمشهر را به تصرف خود در آورند بلکه به مرزهای بین المللی رسیدند.

یکم و دوم خرداد اوج نبرد رزمندگان اسلام با نیروهای صدام

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه مرحله سوم عملیات بیت المقدس نبرد تمام عیار بود، ادامه داد: صدام تمام توان خود را به کار گرفته بود تا منطقه را پس بگیرد، رزمندگان اسلام تمام تلاش خود را می‌کردند تا پیشروی کنند.

وی بیان کرد: در یکم خرداد ماه مرحله چهارم عملیات بیت المقدس شروع شد و رزمندگان اسلام بعد از رسیدن به مرزهای بین‌المللی ۹۰ کیلومتر به سمت خرمشهر پیشروی کردند و دشمن را از پشت دور زدند و منطقه را پاکسازی کردند و به سمت خرمشهر آمدند.

سردار کرمی با بیان اینکه یکم و دوم خرداد اوج نبرد رزمندگان اسلام با نیروهای صدام بود، ابراز کرد: رزمندگان اسلام از سمت پلیس راه و کوی طالقانی وارد خرمشهر شدند.

سردار کرمی

آزادسازی خرمشهر یکی از زیباترین صحنه های تاریخ است

وی با بیان اینکه رزمندگان اسلام روز سوم خرداد حوالی ساعت ۱۰ وارد خرمشهر می‌شوند، تصریح کرد: آزادسازی خرمشهر یکی از زیباترین صحنه‌های تاریخ است و رزمندگان اسلام در آنجا فریاد یا حسین یا زهرا سر می‌دهند و سجده شکر به جا می‌آورند و در آخر آن تابلوی زیبایی که رزمندگان اسلام در بالای مسجد جامع خرمشهر نصب می‌کنند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با تاکید بر اینکه رزمندگان اسلام برای تمام دنیا ثابت کردند که پیروز میدان هستند، عنوان کرد: رزمندگان اسلام ولایتمداری کردند و امام(ره) فرموده بودند: که خرمشهر باید آزاد شود و رزمندگان اسلام خرمشهر را با خون آزاد کردند.

رزمندگان اسلام خرمشهر را با خون آزاد کردند

وی با بیان اینکه خرمشهر به خونین شهر تبدیل شد تا ارتش بعث عراق توانست آن را تصرف کند، ادامه داد: رزمندگان اسلام خرمشهر را با خون خود آزاد کردند که امام خمینی(ره) فرمودند: خرمشهر را خدا آزاد کرد.

سردار کرمی با بیان اینکه بسیجیان و سپاهیان استان زنجان در تمامی مراحل این عملیات خط شکن بودند، خاطرنشان کرد: ۶ گردان از استان زنجان در مراحل مختلف این عملیات شرکت داشتند و خط شکن بودند.

رزمندگان زنجان اولین نیروهایی بودند که وارد خرمشهر شدند

وی با اشاره به بیانات شهید حاج احمد کاظمی فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در آن زمان فرمانده تیپ به نجف بود، ابراز کرد: رزمندگان زنجان اولین نیروهایی بودند که وارد خرمشهر شدند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه در عملیات بیت‌المقدس یک ماموریت ویژه به یکی از گردان‌های استان زنجان داده شده بود، تصریح کرد: یاد کنیم از شهید حاج رحیم تاران فرمانده گردان شهید مطهری استان زنجان که این گردان این ماموریت ویژه را انجام می‌داد.

وی با بیان اینکه یک دژی در مقابل رزمندگان اسلام مقاومت می‌کرد که اگر صدام آن را حفظ می‌کرد رزمندگان اسلام نمی توانستند وارد خرمشهر شود، تاکید کرد: با سقوط این دژ رزمندگان اسلام توانستند وارد خرمشهر شوند و شهر را به تصرف خود در آوردند. یکی از گردان‌های استان زنجان یعنی گردان شهید مطهری به فرماندهی حاج رحیم تاران و جانشین ایشان شهید حسن آندی به این دژ از پشت حمله می‌کنند و مقاومت ارتش عراق را می‌شکنند.

سردار کرمی

153 شهید استان زنجان در آزادسازی خرمشهر

سردار کرمی با بیان اینکه برخی از شهدا در این بخش از عملیات مفقود شده‌اند و کسی باور نمیکرد که در عملیات بیت المقدس کسی مفقود شود، ادامه داد: یکی از شهدایی که در این عملیات مفقود شده است شهید منجبی است که در سال‌های اخیر تفحص شد و به استان زنجان بازگشت و این شهید موجب شد که حماسه گردان شهید مطهری برای تمامی مردم تبیین شود.

وی با بیان اینکه یادی کنیم از ۱۵۳ شهید استان زنجان در عملیات بیت‌المقدس، افزود: در عملیات بیت‌المقدس تمامی مناطق اشغال شده توسط ارتش عراق از دست ارتش بعثی خارج نشده بود اما در عین حال برای تمامی دنیا قدرت و عزت عظمت این ملت ثابت شد.

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه ما خرمشهر را فتح کردیم اما رهبری فرموده‌اند که خرمشهرها در پیش است، افزود: ملت ایران در طول این ۴۳ سال در تمامی خرمشهرها پیروز بودند؛ ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس در برابر تمامی دنیا ایستادند و بعد از آن در دفاع از حرم و حریم اهل بیت(ع) که آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها داعش را ساخته بودند و آن را حمایت می‌کردند در نبرد با این‌ها هم ملت ایران پیروز بودند.

سردار کرمی با بیان اینکه نبردی که بین جبهه حق و باطل، نبرد جبهه مقاومت و استکبار، و نبرد بین جمهوری اسلامی و استکبار شکل گرفته بود پیروزی با ما بود، ابراز کرد: در جنگ تمام عیار فرهنگی غربی‌ها علیه اسلام و انقلاب اسلامی به پا خواستند و همه عظمت این هیئت‌های مذهبی و مانور پیاده روی اربعین را می‌بینیم که ۲۵ میلیون نفر یا حسین گویان و هیهات من ذله گویان در آنجا حضور پیدا می‌‎کنند اینها جزو صحنه‌هایی از تاریخ است که در این مدت، مشابه آن را ندیده است.

ملت ایران مقابل تهدیدها و تحریم‌ها راست قامت ایستاده است

وی با بیان اینکه در ملت ایران مقابل تهدیدها و تحریم‌ها راست قامت ایستاده است، تصریح کرد: دنیا نظیر این ملت را به خود ندیده است.

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه فتنه‌هایی که آمریکایی‌ها صهیونیست‌ها و غربی‌ها مدیریت می‌کردند در این فتنه‌ها باز هم مردم ایران پیروز میدان بودند، عنوان کرد: مردم در این خرمشهر و آزمون‌های الهی و سایر خرمشهرها پیروز میدان بودند.

وی با بیان اینکه مردم استان زنجان به خیابانها آمدند و اولین استان بودند که به خیابان آمدند و با امام حسین(ع)، امام زمان(عج) و رهبر انقلاب لبیک گفتند و به فتنه‌های دشمنان خط بطلان کشیدند، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب گفتند که این حرکت از زنجان آغاز شد و این مدالی بر سینه تک‌تک ملت زنجان و کشورمان است.

تشکیل بسیج جهان اسلام به برکت دفاع مقدس

سردار کرمی با بیان اینکه شکیل بسیج جهان اسلام یکی از دستاوردهای دفاع مقدس است، ابراز کرد: امام خمینی(ره) فرمودند بسیج جهان اسلام باید شکل بگیرد که خوشبختانه بسیج جهان اسلام شکل می‌گیرد؛ و به لطف خداوند در سوریه، لبنان، یمن، عراق، فلسطین و کشورهای مختلف بسیج جهان اسلام شکل گرفته است و پوزه آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها را به خاک مالیده است.

وی با بیان اینکه ما امروز این عظمت را میبینیم، اظهار داشت: این‌ها به برکت حماسه و هشت سال دفاع مقدس و مجاهدت‌های ملت ایران به دست آمده است.

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان بیان کرد: امروز به لطف خداوند و به برکت خون پاک شهدا و مجاهدت ملت ایران و در صف مقدم ارتش سپاه بسیج نیروهای مسلح، نیروهای امنیتی و انتظامی جمهوری اسلامی به پشتیبانی قوی مردم در اوج عزت و اقتدار است و این به بصیرت و ولایتمداری شجاعت مردم برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) فرمودند: از این ملت در زمان حضرت رسول الله هم نبود، افزود: دست این مردم را که امام خود را تنها نگذاشتند میبوسیم رهبر انقلاب این ملت را تحسین می‌کند.

سردار کرمی با بیان اینکه هیچ ملتی در تاریخ نبوده است که در برابر تمامی کفر این همه مجاهدت و مقاومت کند، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) فرمودند: که این پرچم لا اله الا الله باید در قلل مرتفع جهان به اهتزاز در بیاید تحت فرماندهی امام زمان انشاالله.//

خبرنگار : مهران ایمانی

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر