logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۳
[ شناسه خبر : ۲۶۶۲۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان:

واحدهای مسکونی پروژه ام۶ زنجان در آذرماه امسال تحویل متقاضیان می‌شود/ احداث شهر جدید قیدار

واحدهای-مسکونی-پروژه-ام۶-زنجان-در-آذرماه-امسال-تحویل-متقاضیان-می‌شود-احداث-شهر-جدید-قیدار
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به اینکه پروژه ام ۶ تا آخر آذر امسال آماده تحویل است، گفت: متقاضیانی که تمام پول مورد نیاز را واریز کرده‌اند می‌توانند آخر آذرماه واحد مسکونی خود را تحویل بگیرند.

به گزارش موج رسا; مسعود بیات منش ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان با اشاره به اینکه خط حریم قدیم شهر زنجان از وسط شهرک ایرانیان و منطقه گاوازنگ عبور می کرد، اظهار کرد: طبق قانون شهرداری ها حریم شهر زنجان تغییر پیدا کرد و حریم شهری زنجان از پشت کوههای گاوازنگ شروع شد تا خدمات شهری به این منطقه ارائه شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای ساماندهی منطقه گاوازنگ، ابراز کرد: با مجموعه اقداماتی که انجام شده است همه چیز در خصوص منطقه گاوازنگ به ریل صحیح خود برگشته است و اقدامات در خصوص ساماندهی گاوازنگ افزایش خواهد یافت.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به طرح جامع ویژه شهرستان سلطانیه، تصریح کرد: اقدامات با سرعت خوبی در حال انجام است و انجام این دست از کارها جزء تکالیف اداری این اداره کل است.
وی با اشاره به طرح اقدام ملی مسکن که در استان زنجان در حال اجرا بود، عنوان کرد: در آن زمان ۱۵ هزار نفر متقاضی مسکن بودند که تامین زمین برای اجرای این پروژه انجام شد.
بیات منش با اشاره به اجرایی شدن قانون جهش تولید مسکن بعد از استقرار دولت سیزدهم، ادامه داد: در این قانون آمده است که در طول چهار سال باید ۴ میلیون مسکن در کشور ساخته شود.
وی با اشاره به برش استانی استان زنجان از قانون جهش تولید مسکن، افزود: طبق آمار جمعیتی استان زنجان برش استانی این قانون برای استان زنجان ۵۰ هزار واحد بود که طبق برنامه ریزی هایی که در سطح کشور انجام شد ساخت ۷۱ هزار واحد مسکونی در طول چهار سال به استان زنجان ابلاغ شد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه ۲۰ هزار واحد از بین ۷۱ هزار واحد ابلاغ شده سهم روستاها است، ابراز کرد: ۱۲ هزار واحد نیز در این قانون برای بافت فرسوده و خود مالکی در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه در روستاها باید سالانه پنج هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن نوسازی شود، عنوان کرد: در سال گذشته ۴ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در روستاها ساخته و تحویل روستاییان شد.
بیات منش با بیان اینکه برای ۳۸ هزار واحد مسکونی باید زمین تامین شود، ادامه داد: برای ۱۷ هزار واحد تامین زمین انجام شده است.
وی با بیان اینکه ۹۵ هزار نفر در استان زنجان برای دریافت مسکن در سامانه ثبت نام کرده اند، افزود: طبق پالایش انجام شده ۵۷ هزار نفر واجد شرایط اولیه هستند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به تامین زمین های انجام شده در استان زنجان، تصریح کرد: در تمامی شهرستان ها برای ساخت واحدهای مسکونی برای شهروندان تامین زمین انجام شده است.
وی با بیان اینکه تامین زمین در قیدار به دلیل اوقافی بودن زمین ها سخت است، خاطرنشان کرد: برای ساخت واحدهای مسکونی در قیدار دو گزینه احداث شهر جدید قیدار و تامین زمین را مد نظر داریم.
بیات منش با بیان اینکه اوقافی بودن زمین ها در قیدار یکی از دلایل عدم توسعه قیدار است، تاکید کرد: مردم قیدار از نظر مالی بسیار توانمند هستند اما این سرمایه در شهر قیدار نمی ماند و در شهرهای دیگر سرمایه گذاری می شود.
وی با بیان اینکه یک واحد مسکونی برای اینکه امسال به اتمام برسد به ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد، عنوان کرد: واحدهای جدید را به واحدهای ۱۰۰ تا ۱۱۰ متری کاهش داده ایم تا هزینه تمام شده آن کاهش پیدا کند و به ۵۵۰ میلیون تومان رسیده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه برای هر واحد مسکونی در قانون جهش تولید مسکن ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده بود، افزود: احتمال افزایش این تسهیلات به ۴۵۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان وجود دارد.
وی با بیان اینکه علیه پروژه ام ۶ جوسازی شده است، ابراز کرد: این پروژه یکی از پروژه های مقرون به صرفه و با کیفیت اداره کل راه و شهرسازی است.
بیات منش با اشاره به اینکه پروژه ام ۶ تا آخر آذر امسال آماده تحویل است، تاکید کرد: متقاضیانی که تمام پول مورد نیاز را واریز کرده اند می توانند آخر آذرماه واحد مسکونی خود را تحویل بگیرند.
وی با بیان اینکه پروژه ام ۲ از ۶ ماه تا یک سال با تاخیر تحویل متقاضیان می شود، تصریح کرد: علت این تاخیر وجود مشکلاتی از ناحیه پیمانکار است و مردم هیچ گونه ضرر مالی در این پروژه نخواهند دید.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به اینکه شرکت آب و فاضلاب تعهدات خود عمل نمی کند، تاکید کرد: شرکت توزیع برق و شرکت گاز در ارائه خدمات به این واحدهای مسکونی پیشگام هستند.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر