logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۹
[ شناسه خبر : ۲۶۶۰۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
سرپرست معاونت فرهنگی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان خبرداد

تولید محتوای بصری و انیمیشنی در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری استان زنجان

تولید-محتوای-بصری-و-انیمیشنی-در-مرکز-آفرینش‌های-فرهنگی-و-هنری-استان-زنجان
سرپرست معاونت فرهنگی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان بابیان اینکه مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری با هدف تولید محتوای بصری و انیمیشنی در جهت پشتیبانی و ایجاد انگیزه به بسیجیان عزیز کار خودش را آغاز کرد، گفت: یکی از زیر مجموعه ها مرکز آفرینش های فرهنگی و هنری معاونت فرهنگی مرکز هنرهای رقومی بسیج است.

به گزارش موج رسا; مصطفی دودانگه بابیان اینکه مرکز آفرینش های فرهنگی  هنری با هدف تولید محتوای بصری و انیمیشنی در جهت پشتیبانی و ایجاد انگیزه به بسیجیان عزیز کار خودش را آغاز کرد،گفت:  یکی از زیر مجموعه ها مرکز آفرینش های فرهنگی و هنری معاونت فرهنگی مرکز هنرهای رقومی بسیج می باشد که  وظیفه تولید پویانمایی(در حوزه انیمیشن) رابرعهده دارد.

وی با اشاره به اینکه مرکز افرینش های فرهنگی هنری پس از چندین سال فعالیت،از سال گذشته بطور جدی ومتمرکز فعالیت های خود را آغاز نموده است،تصریح کرد: اکنون بخش تخصصی مرکز در کانون امام علی (ع)احیا شده است و مرکز هنرهای رقومی نیز در مناسبت ها و ایام الله به تولیدات فرهنگی پرداخته و کلاس های آموزشی در زمینه انیمیشن،فتوشاپ و...برگزار می کند.

سرپرست معاونت فرهنگی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان  ادامه داد:همچنین با احیا این مرکز به طور مستقل اولین جشنواره سرود ملی فجر در اسفندماه سال گذشته به طور گسترده با مشارکت همه دستگاههای فرهنگی از جمله اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی ، اداره اوقاف، آموزش و پرورش،حوزه هنری،صداوسیما،کانون پرورشی و فکری،شهرداری و... این استان برگزار گردید.

دودانگه بابیان اینکه  سرود و آواهای انقلابی از آغاز انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مورد عنایت و توجه جریان انقلاب بوده و نقش مؤثری در حفظ ارزشهای انقلاب اسلامی و حماسه سازی مردم داشته است،خاطرنشان کرد:در جشنواره  مذکور۲۰۰اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال گردید که با نظر داوران ۱۰اثر برتر انتخاب شد.

دبیر جشنواره استانی سرود فجر با اشاره به اینکه این جشنواره در بخش برادران وبدون محدودیت سنی برگزار شد،گفت:اختتامیه جشنواره ملی سرود فجر در خردادماه سال جاری برگزار می شود.

وی افزود: این جشنواره در قالب تولید سرود، آکاپلا (همخوانی بدون موسیقی)، بازخوانی سرود و ایده (نماهنگ و اجرای پاتوقی) برگزار می‌شود.

دودانگه به موضوعات جشنواره مذکور اشاره کرد و افزود:امید به آینده، ائمه اطهار علیهم السلام، شخصیت های ملی و مذهبی (امام و شهدا، مفاخر استانی، خانواده های شهدا و جانبازان و…)، نوجوان ایرانی، آینده ساز ایران، سبک زندگی (ایرانی،اسلامی)، کالای ایرانی، اقتصاد مقاومتی و رونق تولید،مقاومت و تمدن نوین اسلامی و مقابله با استکبار جهانی و صهیونیسم نمونه ای از موضوعات جشنواره است.

وی ادامه داد: ایران در مسیر پیشرفت و اقتدار، مقابله با کرونا، شهدا و مدافعان سلامت، خانواده، جمعیت، بیانیه گام دوم، ظرفیت ها، عدالت پروری و… از دیگر موضوعات جشنواره است.

وی با اشاره به بخش ویژه این جشنواره تصریح کرد: پرداختن به شخصیت و مکتب سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس موضوع ویژه اولین جشنواره ملی و بین‌المللی سرود فجر می باشد.

دودانگه در پایان  از مساعدت ها و حمایت های سردار ابوالفضل طهماسبی و دکتر عباس بابایی؛ جانشین و معاون هماهنگ کننده  سپاه زنجان و پیگیری های مجدانه برادر ترابی در راه اندازی مرکز افرینش های هنری بسیج استان و برگزاری اولین جشنواره سرود فجر قدردانی نمود.

گفتنی است مرکز افرینش های فرهنگی هنری بسیج  از قسمت های مختلفی تشکیل شده که می توان به مرکز هنرهای رقومی بسیج ،خانه سرود ، استودیو حرفه ای صوت  تصویر و خانه فیلم اشاره کرد که در راستای حمایت از تشکل های مردم نهاد در حوزه فرهنگی به کار خود ادامه می دهد و در مرکز رقومی به تولید انمیشن دو بعدی و سه بعدی و...  با حضور تیم تخصصی مشغول به فعالیت می باشد و  ۳۰ اثر تولیدی پویا نمایی  در زمینه های مختلف در این مرکز تولید شده است.

تربیت و کشف استعدادها ، شناسایی گروه‌ها و تولید آثار ویژه در حوزه سرود از اهداف این مجموعه بوده و این مرکز در راستای آموزش و ایفای رسالت خود اقدام به تشکیل کلاس های  آموزشی تولید انیمیشن و فن بیان و گویندگی  و... کرده است که با استقبال عموم مردم قرار گرفته است و بسیجیان عزیز میتوانند از این ظرفیت عظیم هنری استفاده نمایند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر