logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۷:۳۱
[ شناسه خبر : ۲۶۵۷۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان:

دولت با تمام قوا در برابر احتکار و گرانی‌های بی‌منطق بایستد/ نگاه آینده‌نگرانه به مساله جمعیت لازم است

دولت-با-تمام-قوا-در-برابر-احتکار-و-گرانی‌های-بی‌منطق-بایستد-نگاه-آینده‌نگرانه-به-مساله-جمعیت-لازم-است
امام جمعه ماهنشان با اشاره به اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها گفت: لازم است دولت با تمام قوا جلوی 2 پدیده زشت گرانی‌های بی‌منطق و احتکار بایستد و هوشمندانه پیشگیری و نظارت کند و قاطعانه با تخلف و متخلفان به‌ویژه در دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی برخورد نمایند و درآمد حاصل را به سمت و سوی تولید، سوق دهد.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام محمدرضا علی‌اکبری امروز در خطبه‌های نماز جمعه ماهنشان با اشاره به اجرای سیاست مردمی‌سازی یارانه‌ها و بلند شدن جیغ و داد افرادی که منافع کلان خود را از دست داده‌اند به تبیین منافع این طرح پرداخت و اظهار داشت: پایان قاچاق کالاهای اساسی با اصلاح ارز ترجیحی، تامین امنیت غذایی با ساماندهی ارز۴۲۰۰ تومانی و پایان واقعی وابستگی معیشت مردم به دلار آمریکا از جمله منافع اجرای این طرح است.

وی خاطرنشان کرد: پایان اختلال در افزایش پایه پولی ناشی از مابه‌التفاوت نرخ ارز، سودسازی در بازار سرمایه، پایان قیمتگذاری دستوری، به‌صرفه شدن تولید در داخل، توزیع عادلانه ثروت و کاهش ضریب جینی نیز از دیگر منافع اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری تصریح کرد: لازم است دولت با تمام قوا جلوی 2 پدیده زشت گرانی‌های بی‌منطق و احتکار بایستد و هوشمندانه پیشگیری و نظارت کند و قاطعانه با تخلف و متخلفان به‌ویژه در دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی برخورد نمایند و درآمد حاصل را به سمت و سوی تولید، سوق دهد.

خطیب نماز جمعه ماهنشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 30 اردیبهشت، روز ملی جمعیت نرخ باروری کلی در ایران به ۷۰ درصد کاهش یافته که خیلی نگران‌کننده است.

وی اظهار داشت: نگاه آینده‌نگرانه به مساله جمعیت، لازم است و نباید با نگاه به مشکلات امروز به آینده تصمیم بگیریم زیرا با این نگاه، آینده‌مان را خراب خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری خاطرنشان کرد: از اکنون باید نگران انفجار سالمندی در دهه‌های آینده باشیم که مشکلاتی از قبیل نگهداری سالمندان، کم شدن نیروی کار، کاهش تولید، مهاجرت، ضعیف شدن نیروی دفاعی کشور و کاهش جمعیت جوان و نخبه کشور را در بر خواهد داشت لذا مردم و مسئولین از فرصت استثنایی پنجره جمعیتی، استفاده کنند.

وی در ادامه با اشاره به سوم خرداد، سالروز فتح خرمشهر گفت: این حماسه آنقدر عظیم است که تا همیشه در حافظه تاریخی ملت ایران باقی می‌ماند و درس‌آموزی می‌کند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با بیان اینکه این فتح طبق فرمایش امام راحل از عنایات ویژه خداوند متعال بود، ابراز کرد: عملیات آزادسازی خرمشهر «الی بیت‌المقدس» و رمز عملیات نیز «یا علی ابن ابی‌طالب» بوده و این فتح، شروعی افتخارآمیز برای سلسله عملیات‌های الی بیت‌المقدس است.

امام جمعه ماهنشان گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به جوانان فرمودند: «جوان‌های عزیز! بچه‌های عزیز من! فردا مال شماست، آینده مال شماست، شما هستید که  این تاریخ را با عزتش محفوظ نگه دارید شما هستید که این بار مسئولیت را بر دوش دارید خرمشهرها در پیش است نه در میدان جنگ نظامی بلکه در میدانی که از جنگ نظامی سخت‌تر است البته ویرانه‌های جنگ نظامی ایران دارد به عکس آبادانی به دنبال دارد اما سختی‌اش بیشتر است.»

وی با اشاره به اول خرداد، آغاز هفته معدن و با گرامیداشت این روز و هفته اظهار داشت: شهرستان ماهنشان دارای معادن غنی بوده و خود شهرستان هم باید از این منابع الهی بهره‌مند شود و مدیریت و تصمیم‌گیری در مورد معادن به مسئولین شهرستانی سپرده و از تصمیم  متمرکز جلوگیری شود.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری ابراز کرد: از مسئولین کشوری واستانی انتظار می‌رود تا مسئولیت، مدیریت و تصمیم‌گیری در مورد معادن شهرستان را به مسئولین شهرستانی واگذار کنند.

امام جمعه ماهنشان با اشاره به آغاز محاصره اقتصادی ایران توسط آمریکا در اول خرداد 1359 گفت: آمریکا در طول این 4 دهه، ایران مقتدر ولی مظلوم را چندین مرحله هر بار سخت‌تر از گذشته، تحریم‌های ظالمانه خود را تمدید نموده هرچند نمی‌توان تاثیر تحریم‌ها در ایجاد مشکلات برای کشور عزیزمان را انکار کرد اما پیشرفت قابل توجهی اتفاق افتاده که نتیجه نگاه الهی امام راحل و رهبر معظم انقلاب بوده است.

وی با اشاره به برگزاری کنگره 4 هزار شهید روحانی که هفته اول خرداد در شهر مقدس قم برگزار می‌شود، اظهار داشت: قشر روحانی و طلبه، بیشترین آمار شهید را به نسبت جمعیت، تقدیم نظام و اسلام و مملکت نموده است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری خاطرنشان کرد: روحانیون در مقام عمل نسبت به آموخته‌های خود، عمل نموده و دشمنان در صدد فاصله انداختن بین مردم و روحانیت هستند و مردم به این مساله باید توجه داشته و حساس باشند.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر