logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۸
[ شناسه خبر : ۲۶۵۷۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
در جلسه ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) و قیام 15 خرداد استان زنجان مطرح شد؛

مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) با سخنرانی حجت‌الاسلام عالی در زنجان برگزار می‌شود/ اجرای سرود سلام فرمانده با حضور ابوذر روحی در زنجان

مراسم-سالگرد-ارتحال-امام-خمینی(ره)-با-سخنرانی-حجت‌الاسلام-عالی-در-زنجان-برگزار-می‌شود-اجرای-سرود-سلام-فرمانده-با-حضور-ابوذر-روحی-در-زنجان
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) ساعت 18 روز 14 خرداد با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین عالی در امامزاده سیدابراهیم(ع) زنجان برگزار می‌شود.

به گزارش موج رسا; جلسه ستاد برگزاری مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و قیام خونین 15 خرداد استان زنجان، ظهر امروز (پنج‌شنبه 29 اردیبهشت) به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی ناصر، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان در این جلسه اظهار داشت: نگاهی که متفکران، مورخان و روشنفکران به شخصیت حضرت امام خمینی(ره) این است که تاریخ آینده، ایشان را بهتر خواهد شناخت.

وی با اشاره به فرمایشاتی از رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: امام راحل، یگانه شخصیت قرن بود و انقلابی که ایجاد کرد به عنوان اعجاز قرن معروف است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: طی 2 سال گذشته که شرایط کرونایی بر کشور حاکم بود، مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) بیشتر به‌صورت مجازی برگزار می‌شد و مراسم حضوری بسیار محدود بود اما امسال با ریشه‌کنی ویروس کرونا این مراسم طبق روال سال‌های گذشته برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هر لحظه و هر روز باید به یاد امام راحل باشیم اما 14 خرداد، بهانه‌ای است که بیشتر به شخصیت ایشان بپردازیم، اظهار داشت: باید به اقداماتی که ایشان برای نجات آزادگان عالم انجام دادند، توجه نماییم چرا که معرفی جایگاه والای امام راحل، یکی از مصادیق جهاد تبیین است

حجت‌الاسلام ناصر خاطرنشان کرد: یکی از اهداف دشمن همواره این بوده که شخصیت و جایگاه امام خمینی(ره) را تحریف کند اما رهبر معظم انقلاب اسلامی از ایشان به عنوان یک شاخص، یاد می‌کنند.

وی افزود: تبیین و ترویج پیام قیام خونین 15 خرداد، پیوند 3 عنصر مردم، رهبری و دین، بازخوانی اندیشه‌های بنیانگذاری کبیر انقلاب اسلامی و تبیین حضور پرشور مردم در بدرقه و تشییع امام راحل از مهمترین رویکردهای مراسم امسال است و دستورالعمل جامعی برای برنامه‌ها ابلاغ شده که به تمام دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه اعلام می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه مراسم اصلی سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) ساعت 18 روز 14 خرداد برگزار می‌شود، گفت: این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین عالی و شعرخوانی و مدیحه‌سرایی استاد کلامی و حاج سیدیوسف شبیری در امامزاده سیدابراهیم(ع) زنجان برگزار می‌شود.

وی در ادامه به بیان وظایفی که بر عهده هر یک از دستگاه‌ها سپرده شده است، پرداخت.

*‌ ضرورت فضاسازی متناسب برای جریان‌سازی

سردار ابوالفضل طهماسبی، جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان در این جلسه گفت: ضمن اینکه برنامه‌هایی در سطح پایگاه‌های بسیج و کانون‌ها و اقشار مختلف بسیج پیش‌بینی شده در کمیته اعزام زائران نیز اگر سهمیه‌ای به استان زنجان اختصاص یابد، آمادگی انجام هماهنگی‌های لازم هستیم.

وی با بیان اینکه امروز شخصیت و اندیشه‌های والای حضرت امام خمینی(ره) در شبکه‌های مختلف تحریف می‌کنند، اظهار داشت: این امر، وظایف ما را سنگین‌تر می‌کند و در این زمینه نباید تدافعی عمل کنیم بلکه بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب باید تهاجمی عمل کنیم.

سردار طهماسبی خاطرنشان کرد: ترویج اندیشه‌های امام راحل با تاکید بر بیانیه گام دوم انقلاب و مشارکت بالا و آگاهانه مردم در ایجاد گفتمان برای برگزاری مراسم باشکوه را پیگیری می‌کنیم.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با اشاره به حرکت کاروان ارتحال امام از تبریز گفت: این کاروان امروز به روستای رجعین شهرستان زنجان می‌رسد و طبق پیش‌بینی‌ها توقف‌هایی در شهرستان‌های زنجان، سلطانیه و خرمدره خواهند داشت که فرماندهان نواحی مذکور توجیه شده‌اند تا در کنار فرمانداران این شهرستان‌ها از این کاروان استقبال کنند.

وی با بیان اینکه هر نهاد و هر کس باید به فراخور ماموریتی که دارد برای بزرگداشت مراسم ارتحال امام راحل برنامه‌ریزی کند، اظهار داشت: در این مراسم باید جریان‌ساز عمل کنیم که جریان‌سازی از همان فضاسازی شروع می‌شود لذا فضاسازی شهر و محل برگزاری مراسم و استفاده از تصاویر امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب به عنوان ادامه‌دهنده راه ایشان خیلی مهم است و فضاسازی خوب در نهایت باید منجر به جریان‌سازی شود.

هر یک از نمایندگان دستگاه‌های مختلف در ادامه این جلسه به بیان دیدگاه‌ها و اعلام برنامه‌های خود پرداختند که از جمله آن‌ها می‌توان به دعوت هر یک از دستگاه‌ها از جامعه هدف خود، دیدار با خانوده شهدایی که تاریخ شهادت آن‌ها 14 و 15 خرداد است، برگزاری نمایشگاه در محل مراسم، برگزاری مسابقات مختلف، آغاز ساماندهی مزار 56 شهید در 18 روستای استان، حضور فعال مردم در برنامه‌ها، شبکه‌سازی برای حضور مراکز نیکوکاری، اجرای گروه سرود، برگزاری شب شعرهای ترکیبی به مناسبت‌ها 3 خرداد، دهه کرامت و 14 و 15 خرداد، تولیدات محتوایی با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب، راه‌اندازی پویش «مهربان‌ترین پدر» ، استفاده از ظرفیت هیات‌های ورزشی و سازمان‌های مردم‌نهاد و پوشش ترافیکی، انتظامی و امنیتی مراسم و برنامه‌ریزی برای اجرای سرود «سلام فرمانده» با حضور ابوذر روحی (خواننده سرود) در زنجان اشاره کرد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر