logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۷
[ شناسه خبر : ۲۶۵۶۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
سقوط نرخ رشد جمعیت؛

بحران پیری در سال ۱۴۳۰ به اوج می‌رسد/ نرخ رشد جمعیت استان زنجان یک درصد منفی است

بحران-پیری-در-سال-۱۴۳۰-به-اوج-می‌رسد-نرخ-رشد-جمعیت-استان-زنجان-یک-درصد-منفی-است
طبق آمار‌ها نرخ رشد جمعیت در کشور و استان زنجان مناسب نیست و اگر موالید به همین روال ادامه‌دار باشد در سال ۱۴۳۰ بحران پیری به اوج خود خواهد رسید چراکه در استانی همچون زنجان نرخ رشد جمعیت در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ یک درصد منفی است و این شرایط همچنان در حال تکرار است.

به گزارش موج رسا; یکی از مسائلی که حضرت آقا به آن توجه ویژه دارند مسئله جمعیت است و ایشان تذکر جدی بر این موضوع و اینکه رشد جمعیت مورد غفلت قرار گرفته است؛ داشته‌اند.

بنابراین لزوم توجه به افزایش نرخ رشد جمعیت باید مورد توجه قرار گیرد در این راستا امروز در استان زنجان جلسه قرارگاه استانی خانواده و جمعیت تشکیل شد در این جلسه فائزه موسوی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان گفت: طبق آمار‌ها نرخ رشد جمعیت در کشور مناسب نیست و اگر موالید به همین روال ادامه‌دار باشد در سال ۱۴۳۰ بحران پیری به اوج خود خواهد رسید.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان با بیان اینکه در کشور با جمعیت ۳۲ میلیون نفری مواجه هستیم که بالای ۴۰ سال هستند، گفت: در کشور‌های دیگر جمعیت جوان بالا است اما در کشور ما بحث پیری جمعیت مطرح است. این پیری جمعیت می تواند بیشتر امور از بهداشت و درمان تا امنیت را تحت تاثیر قرار دهد. با این اوضاع سربازی بانوان یکی از مسائلی که برای حفظ امنیت کشور مطرح می شود.

وی با ابراز تاسف از اینکه آمار ناباروری در زوجین نیز بالا است، ابراز داشت: متاسفانه سقط جنین و عدم فرزند‌آوری نیز بالا بوده که می‌تواند نتایج ناگواری را در پی داشته باشد.

موسوی در ادامه با اشاره به اینکه مقرر شده تا ستاد ملی جمعیت به شکل قرارگاه ایجاد شود، عنوان کرد: این قرارگاه در استان زنجان نیز به منظور حمایت از خانواده، جوانی جمعیت تشکیل شده و قوانین مربوط به آن نیز به دستگاه‌ها ارسال شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان با تاکید بر اینکه قوانین قرارگاه جمعیت باید اجرا شود و تمام دستگاه تابع قوانین باشد، گفت: با اینکه تعدادی از دستگاه‌ها اقداماتی انجام داده‌اند اما برخی از دستگاه‌ها نیز فعالیت و اقدام خاصی در این حوزه انجام نداده‌اند.

در ادامه جلسه علی شفیعی، مدیر‌کل ثبت احوال استان زنجان با اشاره به اینکه نرخ تعداد موالید در استان زنجان در سال ۱۳۹۹ به میزان ۱۵ هزارو ۱۴۶ نفر بود، گفت: این رقم در سال ۱۴۰۰ به تعداد ۱۵ هزارو ۲ نفر رسیده است. که دارای یک درصد کاهش است.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۹ تعداد فوتی‌ها در استان ۷ هزارو ۴۶۸ نفر ثبت شده است، افزود: این رقم در سال ۱۴۰۰ به میزان ۳.۴۶ درصد منفی بوده و به ۷ هزارو ۱۶۸ نفر کاهش یافته است./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر