logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۲۳
[ شناسه خبر : ۲۶۵۵۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون استاندار زنجان:

دستیابی به فناوری‌های نوین، یکی از دلایل کسب توفیقات ملی و بین‌المللی کشورمان است/ روحیه امید و خودباوری در قشر دانشجویی باید تقویت شود

دستیابی-به-فناوری‌های-نوین،-یکی-از-دلایل-کسب-توفیقات-ملی-و-بین‌المللی-کشورمان-است-روحیه-امید-و-خودباوری-در-قشر-دانشجویی-باید-تقویت-شود
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: یکی از دلایل کسب توفیقات در سطوح ملی و بین‌المللی، دستیابی به فناوری‌های نوین به‌ویژه در حوزه نانو، دفاعی و هسته‌ای است که موجب شده در مسیر استقلال، پایدار و ثابت‌قدم باشیم و حتی در دیپلماسی نیز دستمان پُر باشد.

به گزارش موج رسا; ابوالفضل رفیعی، ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان اظهار داشت: یکی از پایه‌ها و ارکان عزت و اقتدار و مایه پیشرفت و تعالی هر کشوری، علم است.

وی با بیان اینکه علم می‌تواند بنیان یک اقتصاد و جامعه خوب را فراهم کند، خاطرنشان کرد: همه ما وظیفه داریم در راستای تقویت علم تلاش کنیم که منجر به یک هدف و آرمان والاتر و دستاورد مهمتر به نام استقلال می‌شود و پیشرفت و رفاه را می‌تواند به ارمغان بیاورد.

رفیعی با بیان اینکه توجه به مراکز علمی به دلیل پیشرفت و دستاورد استقلال خیلی مهم است و بیش از پیش باید توجه شود، افزود: یکی از دلایل کسب توفیقات در سطوح ملی و بین‌المللی، دستیابی به فناوری‌های نوین به‌ویژه در حوزه نانو، دفاعی و هسته‌ای است که موجب شده در مسیر استقلال، پایدار و ثابت‌قدم باشیم و حتی در دیپلماسی نیز دستمان پُر باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان یک سند مهم بالادستی و چراغ راه گفت: اولین مطالبه رهبر معظم انقلاب بعد از تبیین موضوعات و ترسیم چشم‌انداز تمدن‌سازی، توجه به علم و پژوهش است که محل علم و پژوهش نیز دانشگاه‌ها هستند.

وی اظهار داشت: پیام نور نیز در کنار سایر مراکز آموزش عالی به فراخور، نقش خود در این زمینه را داشته و ادامه خواهد داد.

رفیعی خاطرنشان کرد: در توسعه علم به سمت کاربردی کردن علوم و ارتباط آن با صنعت و دانش‌بنیان می‌رویم که در حوزه دانش‌بنیان بیش از گذشته باید اهتمام ورزیده و در اولویت مراکز علمی باشد تا از قِبَل مجموعه سرمایه‌گذاری‌های حوزه آموزش بتوانیم در گسترش رفاه و افزایش رضایتمندی مردم بهره ببریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه در کنار توجه به علم به سایر نیازهای دانشجویان هم باید توجه شود، گفت: بستر آگاهی سیاسی و بصیرتی از جمله کرسی‌های آزاداندیشی هم در دانشگاه‌ها باید فراهم شود چرا که مباحث تخصصی در چنین محیط‌هایی باید مورد بحث قرار گیرد و نباید از این موضوعات بترسیم.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه دانشجو باید سیاسی باشد، اظهار داشت: سیاسی به معنای سیاست‌زدگی نیست بلکه محور آگاهی و بصیرت باید سیاسی باشد تا دانشجو در خط مقدم بتواند به پیشرفت و رفع مشکلا کشور کمک کند.

رفیعی با بیان اینکه تقویت روحیه خودباوری و امید در قشر دانشجو نیز موضوع بعدی است، خاطرنشان کرد: بلندگوهای سیاه‌نمایی، تخریب داشته‌های کشورمان و ایجاد ناامیدی در بین مردم مشغول کار هستند و ممکن است ذهن‌ها را مسموم کنند.

وی افزود: مسائلی مطرح می‌شود که مرتبط با عملیات روانی دشمن است که در این زمینه انتظار می‌رود شرایطی ایجاد شود که دانشجویان، مسائل را آگاه‌تر از گذشته دنبال کنند.

در پایان این مراسم از زحمات و خدمات حدود 6 ساله علی محمدی، قدردانی و رویا کرمی به عنوان سرپرست دانشگاه پیام نور استان زنجان معارفه شد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر