logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۳
[ شناسه خبر : ۲۶۵۵۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مشاور رئیس دانشگاه پیام نور در امور مجلس:

شخصیت علمی حضرت عبدالعظیم حسنی به عنوان مدل موفق به جوانان دانشگاهی شناسانده شود

شخصیت-علمی-حضرت-عبدالعظیم-حسنی-به-عنوان-مدل-موفق-به-جوانان-دانشگاهی-شناسانده-شود
مشاور رئیس دانشگاه پیام نور در امور مجلس با بیان اینکه متاسفانه کمتر به بُعد علمی شخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی در کشورمان پرداخته شده است، گفت: جا دارد که شخصیت ایشان به عنوان یک مدل موفق در عرصه علم و عمل توسط دانشگاهیان به جوانان شناسانده شود.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام کریمی، ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به‌ویژه شهید ماه اردیبهشت، شهید مطهری(ره) اظهار داشت: دانشگاه‌ها و مجموعه‌های آموزشی، وارث خون مطهر شهید مطهری هستند.

وی با اشاره به سالروز شهادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) خاطرنشان کرد: حضرت عبدالعظیم حسنی به 2 خصوصیت، معروف و مشهور هستند که خصوصیت اول، تبعیت از ولایت و ائمه معصوم(ع) زمان خودشان بوده است.

حجت‌الاسلام کریمی با بیان اینکه خصوصیت دوم، جلوه علم و دانش ایشان است که متاسفانه کمتر در کشورمان به این بُعد از شخصیت وجودی حضرت عبدالعظیم حسنی پرداخته شده است.

مشاور رئیس دانشگاه پیام نور در امور مجلس گفت: جا دارد که دانشگاهیان کشورمان، مقداری بر روی شخصیت علمی و آکادمیک حضرت عبدالعظیم حسنی کار کرده و شخصیت ایشان به عنوان یک مدل موفق در عرصه علم و عمل به جوانان شناسانده شود.

وی با بیان اینکه همه ما در عرصه اعتلای نام کشورمان ایران باید تلاش کنیم، اظهار داشت: همه ما مرهون و مدیون زحمات امام راحل و شهدا و تمام اساتید و علما هستیم.

حجت‌الاسلام کریمی با تاکید بر تبعیت از ولایت فقیه خاطرنشان کرد: امیدواریم که مجری منویات مقام عظمای ولایت و رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی در عرصه علم و عمل باشیم.

مشاور رئیس دانشگاه پیام نور در امور مجلس با اشاره به خدماتی که در زمان ریاست سابق دانشگاه پیام نور استان زنجان ارائه شده است، افزود: امیدواریم رئیس جدید با بهره‌مندی درست از بستر و ظرفیتی که فراهم شده بتوانند دانشگاه را سرمنزل مقصود برسانند.

*‌ معیار ارزشمندی انسان به مسئولیت‌پذیری است

حجت‌الاسلام مصطفی صالحی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور استان زنجان نیز در این مراسم گفت: معیار ارزشمندی انسان به مسئولیت‌پذیری است.

وی با اشاره به آیه 72 سوره احزاب که امانت را به زمین و آسمان عرضه می‌کند، اظهار داشت: بزرگترین تفسیر از امانت، مسئولیت‌پذیری است.

حجت‌الاسلام صالحی با بیان اینکه همه از شنیدن امانت ترسیدند اما انسان که یک موجود کوچک در جهان هستی است آن را پذیرفت، خاطرنشان کرد: نگاه در مسئولیت‌ها بعضی مواقع ممکن است گرگ‌منشانه باشد چرا که گرگ هیچ وقت سیر نمی‌شود اما بعضی مواقع مانند حضرت یوسف است که این قدرات را دارد که خودش مسئولیت را ارائه می‌کند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور استان زنجان با بیان اینکه مسئولیت در بعضی مواقع نیز مانند اهل بیت(ع) است، گفت: بیشترین مسئولیت را مومن بر عهده می‌گیرد و کسی که مسئولیت را نمی‌پذیرد از خدا می‌ترسد.

وی با اشاره به ریاستی که جامعه غربی به ما ارائه داده است، اظهار داشت: در جامعه غربی برای کسب ریاست با یکدیگر جنگ می‌کنند چون نگاهشان گرگ‌منشانه است اما مسئولیت در فردی مانند امیرالمومنین(ع) به عنوان خدمت‌رسانی به مردم است و ایشان 25 سال سکوت کردند که بیشتر به مردم خدمت‌رسانی شود.

در پایان این مراسم از زحمات و خدمات حدود 6 ساله علی محمدی، قدردانی و رویا کرمی به عنوان سرپرست دانشگاه پیام نور استان زنجان معارفه شد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر