logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۵
[ شناسه خبر : ۲۶۵۵۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر انجمن کلیوی استان زنجان:

بیماران دیالیزی نباید رنجی جز بیماری داشته باشند/ ۵۰ درصد بیماران دیالیزی نیازمند پیوند کلیه هستند

بیماران-دیالیزی-نباید-رنجی-جز-بیماری-داشته-باشند-۵۰-درصد-بیماران-دیالیزی-نیازمند-پیوند-کلیه-هستند-
مدیر انجمن کلیوی استان زنجان با بیان اینکه بیماران کلیوی غیر از رنج بیماری نباید رنج دیگری متحمل شوند، گفت: بیش از ۲ هزارو ۱۰۰ پرونده از بیماران کلیوی در استان وجود داشت که بیشتر آن‌ها از چرخه دیالیز خارج شده و بیماران به روند زندگی عادی برگشته اند‌.

به گزارش موج رسا; محمد‌رضا طهماسبی امروز در جلسه انجمن خیریه کلیوی استان زنجان که با حضور رئیس انجمن خیریه کلیوی کشور برگزار شد، اظهار کرد: انجمن کلیوی زنجان با تشکیل کمیته تخصصی دوازده گانه با برنامه ریزی هدفمند توانسته نسبت به راه‌اندازی مرکز دیالیز شهرستان ها، دفاتر نمایندگی انجمن و بخش پیوند کلیه در سال ۸۰  در جهت رفاه حال بیماران دیالیزی اقدام کند. با قرارداد با مراکز کلی کلینیکی و پاراکلینیکی و داروخانه های فوریت درمانی دسترسی و رفاه حال بیماران اقدام نماید.

وی افزود: این مرکز در ادامه با جذب اعتماد خیرین زنجانی توانسته در کوتاه مدت نسبت به راه اندازی مراکز درمانی،دیالیز، داروخانه آزمایشگاه و دندانپزشکی و سایر خدمات کلینیکی و پاراکلینیکی و آموزشی تحقیقاتی در مرکزی انجمن کلیوی در شهرک آزادگان برای خدمات اقدام کند.

مدیر انجمن کلیوی استان زنجان گفت: مرکز انجکن خیریه کلیوی زنجان در پنج طبقه با زیربنای تا ۱۰۰۰ متر و همچنین با برنامه‌های آموزشی و فرهنگ‌سازی توانسته از تعداد ۲ هزار و ۱۰۰ پرونده بیماران کلیوی تعداد ۱۶۵۰ نفر با مراقبت و پیوند کلیه از چرخه خارج و به چرخه زندگی برگردند.

وی با اشاره به اینکه در انجمن کلیوی استان تعداد پرونده هنوز هم بالا است، عنوان کرد: برای ما تکلیف است تا این بیماران را به لحاظ دارویی، معیشت، هزینه‌های متفرقه همراهی نماییم با این حال انتظار داریم مردم نیز یاری گر باشند تا این بیماران در حوزه های مختلف دارویی و درمانی فراغت خاطر داشته باشند و غیر از درد و رنج بیماری درد دیگری نداشته باشند.

طهماسبی با بیان اینکه سال گذشته در سطح استان ۱۰ بیمار پیوند کلیه شدند، گفت: در حال حاضر بیش از ۴۲۰ بیمار دیالیزی در استان زنجان تحت درمان دیالیز قرار دارند، که از این تعداد ۵۰ درصد واجد شرایط پیوند کلیه هستند./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر