logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۸
[ شناسه خبر : ۲۶۵۴۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس بیمارستان شهرستان طارم در گفت‌وگو با موج‌رسا:

نبود ۷ روزه پزشک متخصص زنان در بیمارستان طارم قانونی است/ پزشکان متخصص غیربومی تمایل به استقرار در شهرستان محروم طارم را ندارند

نبود-۷-روزه-پزشک-متخصص-زنان-در-بیمارستان-طارم-قانونی-است-پزشکان-متخصص-غیربومی-تمایل-به-استقرار-در-شهرستان-محروم-طارم-را-ندارند
رئیس بیمارستان شهرستان طارم با بیان اینکه در شهرستان طارم تنها یک نفر متخصص زنان وجود دارد، گفت: پزشکان متخصص غیربومی تمایلی برای مستقر شدن در شهرستان محروم طارم را ندارند.

عفت حاجیلو در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه مشکل نبود پزشک متخصص زنان در بیمارستان شهدای طارم هم‌اکنون مرتفع شده است، اظهار داشت: طبق قانون وزارت پزشک متخصص باید ۲۳ روز مستقر باشد و ۷ روز حق مرخصی دارد.

وی با بیان اینکه پزشک متخصص زنان بیمارستان شهرستان طارم خارج از قوانین عمل نکرده و در طول روز‌های گذشته ۲ روز مرخصی رفته است، افزود: همین امر موجب گلایه شهروندان طارمی شده است.

رئیس بیمارستان شهرستان طارم با بیان اینکه در ۷ روز زمان مرخصی متخصص زنان، پزشک دیگر جهت جایگزینی وجود ندارد گفت: اگر موارد اورژانسی برای زنان ایجاد شود می‌توانند به بلوک زایمان بیمارستان مراجعه کنند، همکاران ماما و سایر پزشکان در بیمارستان حضور دارند و ویزیت را انجام می‌دهند. اگر شرایط اورژانسی نباشد منتظر برگشت پزشک متخصص می‌مانند.

وی با تاکید بر اینکه در طول روز‌های گذشته و حتی در طول سالیان موردی از مراجعه کنندگان نبوده که به صورت اورژانسی مراجعه کند و خدمت دریافت نکند، تصریح کرد: سر و صدایی که در طول چند روز اخیر از نبود پزشک متخصص زنان در طارم بلند شده تنها مختص ویزیت‌های سرپایی کلینک بوده است و کسی از اورژانس و بلوک زایمان بدون ویزیت برنگشته است.

حاجیلو در پاسخ به این سوال که چرا پزشک متخصص بانوان دیگری در شهرستان طارم مستقر نمی‌شود، گفت: پزشکان غیر بومی متخصص زنان حاضر به حضور در منطقه محروم و صعب‌العبوری همچون طارم نیستند.

وی با بیان اینکه از لحاظ وجود ماما مشکلی در شهرستان وجود ندارد گفت: شهرستان طارم دارای ۱۳ نفر پزشک ماما است اما هیچ پزشک متخصص بومی برای زنان در این شهرستان وجود ندارد./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر