logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۳
[ شناسه خبر : ۲۶۵۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان:

هیچکدام از گروه‌های هدف در روش جدید عرضه نان متضرر نمی‌شوند/ الکترونیکی شدن سیستم نظارت به تشخیص رفتارهای نادرست کمک می‌کند

هیچکدام-از-گروه‌های-هدف-در-روش-جدید-عرضه-نان-متضرر-نمی‌شوند-الکترونیکی-شدن-سیستم-نظارت-به-تشخیص-رفتارهای-نادرست-کمک-می‌کند
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: تمام گروه‌ها اعم از کشاورزان، کارخانجات، نانوایان و مردم در اصلاح شیوه پرداخت یارانه‌ها و همچنین عرضه نان به روش جدید در نظر گرفته شده‌اند که هیچکدام به مشکل برنخورند و متضرر نشوند.

به گزارش موج رسا; ناصر فغفوری، ظهر امروز در نشست صمیمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با اصحاب رسانه و مطبوعات استان زنجان با محوریت مردمی‌سازی و اصلاح شیوه پرداخت یارانه‌ها اظهار داشت: طرح عرضه نان به روش جدید به علت آزمایشی و پایلوت بودن قطعاً در مسیر اجرا دارای مشکلاتی خواهد بود که جا برای اصلاح آن وجود دارد.

وی با بیان اینکه تخصیص ارز ترجیحی، شیوه منسوخی است، خاطرنشان کرد: یارانه دارو نیز مانند نان حذف شده به علت اینکه جامعه خاصی را پوشش می‌دهد و نیاز به تدابیر ویژه دارد اما تخصیص ارز ترجیحی برای سایر کالاها مشکل‌زا بوده و رانت ایجاد می‌کند.

فغفوری با بیان اینکه در حوزه بازار، تامین کافی و به‌موقع کالا در کنار کنترل قیمت‌ها برای سازمان صمت، تعیین شده است، افزود: اگر کمبود کالا در بازار باشد، قیمت‌ها چندبرابر می‌شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه بخشی از پرداخت یارانه‌ها در شیوه جدید به‌صورت نقدی بوده و بخش دیگر در یک کار کارشناسی با روش جدید عرضه نان تخصیص خواهد یافت که تخفیف در سبد کالایی نام دارد، گفت: تمام گروه‌ها در اصلاح شیوه پرداخت یارانه‌ها و همچنین عرضه نان به روش جدید در نظر گرفته شده‌اند که هیچکدام به مشکل برنخورند و متضرر نشوند.

وی با بیان اینکه این گروه‌ها شامل کشاورزان، کارخانجات، نانوایان و مردم هستند، اظهار داشت: کشاورزان به هر میزان که بخواهند گندم می‌کارند و به دولت می‌فروشند و این تفاوت را امسال شاهد خواهیم بود.

فغفوری با بیان اینکه کارخانجات آرد قبلا علاقه‌ای به خرید گندم آزاد نداشتند اما الان این اتفاق می‌افتد و می‌توانند بخرند و آرد تولید کنند و ضرری هم نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: نانوایان نیز به دنبال فعالیت سالم و شفاف هستند و هیچگونه سهمیه‌بندی آرد ندارند و در صورت وجود تقاضا به‌صورت 24 ساعته می‌توانند اقدام به پخت نان کنند.

وی افزود: مردم نیز هیچ ضرری نمی‌کنند و نان را با همان قیمت قبلی خریداری می‌کنند و حتی به دلیل رقابتی شدن ممکن است کیفیت نان ها نیز افزایش یابد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: روغن خوراکی با قیمت جدید به بازار تزریق شده و به اندازه کافی وجود دارد و دلیل نبود روغن در بعضی مغازه‌ها عدم تقاضا است وگرنه اتحادیه خواروبارفروشان 15 تن روغن با قیمت جدید دارد اما تقاضایی برای عرضه نیست.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه مردم طی روزهای گذشته اقدام به خرید اقلام اساسی کرده‌اند، رکود بازار طی ماه‌های خرداد و تیر قابل پیش‌بینی بود اما با توجه به رقایتی شدن تولید محصولات، هیچ مشکلی از حیث تامین کالا نخواهیم داشت.

فغفوری در خصوص تاثیر افزایش قیمت کالاهای اساسی به سایر کالاها خاطرنشان کرد: افزایش قیمت سایر کالاها طبیعی است چرا که قیمت‌های دستوری منتج به توقف تولید می‌شود اما افزایش قیمت باید آنالیز و کارشناسی شده و با طبق روال قانوین صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: افزایش قیمت بدون طی مراحل قانونی و کارشناسی و تایید سازمان حمایت، اتفاق نخواهد افتاد که آنالیز و کارشناسی افزایش قیمت کالاهای متاثر از افزایش قیمت کالاهای اساسی طی این هفته بررسی خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه ایام تعطیل تمام نانوایی‌ها مشخص است و غیر از آن نمی‌توانند تعطیل کنند، گفت: نظارت‌ها به شدت الکترونیکی شده و با استفاده از فناوری‌های جدید صورت می‌پذیرد اگر تراکنش‌های یک واحد نانوایی در غیر از روزهای تعطیل، خارج از روال معمول باشد تخلف است.

وی تاکید کرد: محدودیتی در تعداد و قیمت نان نخواهد بود و هیچ تغییری نسبت به گذشته نیست بلکه موتورهای تحلیل داده بر روی رفتارهای مشکوک، حساس می‌شوند و هشدار می‌دهند.

فغفوری با بیان اینکه طی بررسی‌های صورت‌گرفته 50 درصد تراکنش‌های مالی از لحاظ رقم مربوط به 99.9 درصد تعداد تراکنش‌ها و 50 درصد بقیه نیز مربوط به یک‌دهم درصد است، خاطرنشان کرد: این یعنی 99.9 درصد رفتارها درست بوده و تنها یک‌دهم درصد نادرست است که الکترونیکی شدن سیستم‌ها به تشخیص این رفتارها کمک می‌کند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر