logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۰
[ شناسه خبر : ۲۶۵۰۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
گزارشی از روند آرامش در بازار زنجان؛

انواع کالاها در استان زنجان به وفور در دسترس است/ تعارفی در برخورد با محتکران کالا وجود ندارد

انواع-کالاها-در-استان-زنجان-به-وفور-در-دسترس-است-تعارفی-در-برخورد-با-محتکران-کالا-وجود-ندارد
بعد از آغاز اجرای طرح اصلاح سیاست های ارزی و یارانه ای و اعلام نرخ کالاها با اینکه صف‌های خرید طولانی در برخی فروشگاه‌های استان زنجان تشکیل شد اما در حال حاضر روند عادی است و بیشتر کالاها با قیمت مصوب جدید به وفور در دسترس است.

به گزارش موج رسا; با آغاز اجرای طرح اصلاح سیاست های ارزی و یارانه ای و اعلام نرخ کالاهایی همانند، مرغ، تخم مرغ، لبنیات و روغن در روز‌های گذشته در مقابل برخی فروشگاه‌های زنجیره ای در استان صف‌هایی تشکیل شد تا مردم این کالاهای اساسی را با همان نرخ‌های قبلی خرید نمایند.

این در حالی بود که مسئولان ملی و استانی و حتی شهرستانی با تاکید بر کافی بودن ذخایر کالاهای اساسی به مردم اطمینان را داده اند که اقلام پرمصرف سبد خانوارها تامین است و هیچ مشکلی در این راستا وجود ندارد.

در این باره ناصر فغفوری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا با اشاره به اینکه به کارخانه های سراسر کشور ابلاغ شده تا محصولات تولیدی را با قیمت جدید به شرکت های پخش استان ها تحویل نمایند، گفت: هیچ گونه نگرانی از بابت تامین کالا وجود ندارد اما کالاها با قیمت اصلاح شده و با قیمت ابلاغی به فروش خواهد رسید.

وی تصریح کرد: مرغ در استان زنجان توسط سازمان جهاد کشاورزی با قیمت اصلاح شده توزیع می‌شود و بالاتر از نیاز مردم استان نیز می باشد.

فغفوری با بیان اینکه ممکن است تا ورود کالاهای جدید با قیمت جدید که از خارج از استان وارد می شوند زمانبر باشد، خاطر‌نشان کرد: به مردم این اطمینان را می دهیم که کمبودی نیست و کالاها به وفور در دسترس خواهد بود.

همچنین عبدالله جعفری، معاون بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در خصوص تهیه و توزیع کالاهای اساسی دغدغه خاصی در استان زنجان وجود ندارد، در ایام اخیر که مصادف با اجرای طرح عادلانه توزیع یارانه ها بود، مردم نیز از خرید کالاهای اساسی استقبال کردند.

وی با بیان اینکه شرکت های مباشر دولتی و شرکت های پخش کالاهای اساسی مسئولیت توزیع برخی از کالاها همچون روغن را که با افزایش میزان خرید در بازار دچار کمبود شده بود، بر عهده گرفتند گفت: روغن از امروز با قیمت مصوب جدید در سطح فروشگاه ها در حال توزیع است.

معاون بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تصریح کرد: بر اساس تدابیر ابلاغی دولت در تامین و توزیع اقلام پر مصرف مانند روغن، برنج، گوشت مرغ، تخم مرغ مشکلی وجود ندارد و خوشبختانه در تولید مرغ مازاد وجود دارد و علاوه بر استان خودمان استان‌های دیگر نیز تامین می‌شود‌.

با این حال با وجودی که اطمینان خاطر از عدم کمبود اقلام و کالاهای اساسی به مردم بارها داده شده اما گاها عده‌ای سعی دارند تا آرامش موجود در بازار را بهم بریزند و شرایط را به نحو دیگری جلوه دهند.

با اینکه اجرای طرح جدید نان در استان زنجان همزمان با اقدام جدید دولت در خصوص ارز ترجیحی اندکی التهاب ایجاد کرد اما وضعیت به گونه‌ای نبود که مشکل ساز باشد.

با این حال با اجرای طرح جدید ارائه نان شاهد حضور صف‌های طولانی در برخی از نانوایی ها در سطح استان هستیم و این روند روز به روز در حال بهبود بوده و شاهد کاهش تشکیل صف‌ها در نانوایی‌ها هستیم.

طبق بازدید میدانی که از بازار زنجان و مراکز پرتردد خرید و فروش در زنجان انجام شد؛ شرایط کامل عادی بود و مشکلی در سطح شهر وجود نداشت.

اما باید این نکته ذکر شود که با اجرای طرح پایلوت نان در زنجان شاهد کاهش پخت و عرضه نان فانتزی در سطح استان هستیم و این روند فعالیت ساندویچی‌ها را تحت تاثیر قرار داده است، این در حالی است که استاندار زنجان روز شنبه 24 اردیبهشت ماه در مراسم یادواره طلاب و روحانیون استان اعلام کرد که در حال حاضر در تلاش هستیم یارانه به مراکز پخت نان فانتزی تخصیص یابد تا این مشکل نیز برطرف شود.

در بازدید میدانی و بررسی که از مراکز فروش مرغ خصوصا مراکز پرتردد سطح شهر انجام گرفته، مشکلی در عرضه مرغ در زنجان وجود ندارد و مرغ با قیمت جدید در بازار زنجان به وفور عرضه می شود.

بازدید های میدانی حکایت از این دارد که شرایط در فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره ای زنجان نیز کامل عادی بوده و هیچ مشکلی وجود ندارد.

با این حال طبق بررسی های انجام شده کمبود روغن مایع در سطح استان احساس می‌شود اما مدیرکل سازمان صمت استان زنجان در گفت و گو با موج رسا اعلام کرد این مشکل در چند روز آینده برطرف خواهد شد. از سویی دیگر طبق اذعان معاون بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان نیز برخی توزیع‌کنندگان و شرکت‌های مباشر دولتی مسئولیت توزیع روغن در سطح وسیع در استان را بر عهده گرفته اند تا اگر مسائل جزئی که د ارتباط با کمبود روغن نیز وجود دارد، سریعا مرتفع شود.

با این حال باید این نکته ذکر شود که رضا مظفری، مدیر کل تعزیرات حکومتی استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا به احتکار کنندگان انواع کالاها هشدار داد و گفت: با احتکار کنندگان بدون هیچ تعارفی برخورد خواهیم کرد و در روز های آینده که قوانین و جریمه‌های جدید ابلاغ خواهد شد نهایت برخورد و مجازات را با محتکران کالا انجام خواهیم داد و هیچ اغماضی در این خصوص وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر