logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۲
[ شناسه خبر : ۲۶۴۹۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی زنجان در گفت‌وگو با موج رسا خبرداد

افزایش 80 درصدی کشفیات قاچاق چوب در استان زنجان/ افزایش قیمت و درآمد غیرقانونی از اهداف عمده قاچاق چوب است

افزایش-80-درصدی-کشفیات-قاچاق-چوب-در-استان-زنجان-افزایش-قیمت-و-درآمد-غیرقانونی-از-اهداف-عمده-قاچاق-چوب-است
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: خوشبختانه با توجه به افزایش گشت‌های هدفمند و هوشمندسازی و نظارت لازم بر عملکرد واحدهای گشت در بازه زمانی 45 روزه سال جاری، کشفیات قاچاق چوب نسبت به مدت مشابه سال قبل با 80 درصد افزایش مواجه شده است.

سرهنگ عباس عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به آمار قاچاق چوب در 45 روز اول سال جاری اظهار داشت: طی مدت مذکور 9 مورد قاچاق چوب در سطح استان زنجان کشف شده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته 5 مورد بود.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با توجه به افزایش گشت‌های هدفمند و هوشمندسازی و نظارت لازم بر عملکرد واحدهای گشت در بازه زمانی 45 روزه سال جاری، کشفیات قاچاق چوب نسبت به مدت مشابه سال قبل با 80 درصد افزایش مواجه شده است.

عباسی با بیان اینکه بیشترین میزان قاچاق چوب مربوط به شهرستان طارم است، افزود: شهرستان‌های طارم و ابهر کشفیات خوبی نسبت به سایر شهرستان‌های تابعه استان داشته و اکثر چوب‌های کشف‌شده از نوع جنگلی یا فاقد مجوز حمل بوده که توسط واحدهای گشت مراقبت برابر مقررات و قوانین، توقیف و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان در خصوص اهداف قاچاق چوب گفت: از اهداف عمده قاچاق چوب می‌توان به افزایش فزاینده قیمت و ارزش چوب در جامعه و درآمد غیرقانونی برخی افراد سودجو اشاره کرد.

وی در پاسخ به اینکه آیا جرایم مربوط به قاچاق چوب، بازدارنده است یا باید افزایش یابد، ابراز کرد: رسیدگی سریع و صدور رای و اِعمال جریمه از عوامل بازدارنده جرایم در قاچاق چوب بوده که با تعامل و هماهنگی لازم با اداره کل تعزیرات حکومتی استان و با انجام اقدامات اثربخش و به‌موقع نتایج خوبی حاصل شده است.

عباسی با اشاره به آمار ابلاغ سامانه تلفنی 139 اظهار داشت: در فروردین سال جاری 12 مورد گزارش ابلاغ شده که 10 مورد اقدام کامل انجام شده و 2 مورد نیز در حال اقدام است.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان‌های زنجان، ابهر، خدابنده و طارم به ترتیب دارای 5 ، 2 ، 3 و 2 مورد گزارش بودند و از شهرستان‌های خرمدره، سلطانیه، ایجرود و ماهنشان نیز گزارشی ابلاغ نشده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: در اردیبهشت سال جاری نیز 7 مورد گزارش از سامانه ابلاغ شده که 2 مورد اقدام کامل شده و 5 مورد نیز در حال اقدام است.

وی افزود: شهرستان‌های زنجان، خدابنده، سلطانیه و ایجرود به ترتیب دارای 3 ، 1 ، 1 و 2 مورد گزارش بودند و از شهرستان‌های ابهر، طارم، خرمدره و ماهنشان نیز گزارشی در ماه اردیبهشت ابلاغ نشده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به آمار گزارشات سامانه تلفنی 1504 تا 20 اردیبهشت سال جاری اظهار داشت: طی این مدت در مجموع 154 مورد گزارش ابلاغ شده که 57 مورد پاسخ داده شده و 97 مورد پاسخ داده نشده است.

وی اظهار داشت: گزارشات واصله از شهرستان‌های زنجان، ابهر، خدابنده و خرمدره تا 20 اردیبهشت به ترتیب 76 ، 12 ، 19 و یک مورد بوده است.

عباسی خاطرنشان کرد: گزارشات واصله از شهرستان‌های سلطانیه، طارم، ایجرود و ماهنشان نیز به ترتیب 6 ، 24 ، 5 و 9 مورد بوده است.// آ  

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر