logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۱
[ شناسه خبر : ۲۶۴۸۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان:

روحانیون در دفاع از انقلاب همیشه در صحنه هستند/ لزوم تبیین پیشتازی شهدای روحانیت

روحانیون-در-دفاع-از-انقلاب-همیشه-در-صحنه-هستند-لزوم-تبیین-پیشتازی-شهدای-روحانیت
مسئول دفتر نماينده ولی فقیه سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان، گفت: روحانیت همیشه در تمامی عرصه‌های فرهنگی دفاع مقدس و...در صحنه است.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام حسن بیگدلی در  مراسم یادواره شهدای طلاب و روحانی استان زنجان با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این یادواره تببین و ترویج نقش و پیشتازی شهدای روحانی در انقلاب اسلامی بخصوص جلوه ایثار و شهادت است، اظهارکرد: این یادواره معرفی نقش عظیم و بزرگ شهدای روحانی و تقویت و نهادینه سازی جهاد و شهادت در حوزه علمیه و جامعه است.

وی با اشاره به آمار ۴۰۰۰ شهدای روحانی، بیان کرد: این آمار توسط بنیاد شهید و حوزه علمیه تایید شده است که از این تعداد ۴۰ شهید روحانی متعلق به استان زنجان است. 

مسئول دفتر نماينده ولی فقیه سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه روحانیت همیشه در تمامی عرصه های فرهنگی  دفاع مقدس و...در صحنه است، ابراز کرد: جامعه روحانیت که مخاطبانشان مردم است می‌گویند که در تمامی لحظه ها و عرصه ها در کنار مردم هستیم. 

حجت‌الاسلام بیگدلی با بیان اینکه در سطح کشور ۷۱۱ یادواره  شهدای روحانی برگزار شده است، خاطرنشان کرد: در این راستا در استان زنجان ۱۰۵ یادواره شهدای روحانی برگزارشده است.

وی با بیان اینکه جامعه تصور میکند که روحانیت به اشتباه خود گفت در جنگ حضور داشته باشید، خاطرنشان کرد: دوران دفاع مقدس ۲۲ نفر از فرماندهان قرارگاه، تیپ و لشکر  را شهدای روحانی  تشکیل می دادند و همچنین ۲۲۰ نفر از فرمانده گردان ها و ۹۲۸ نفر اطلاعات عملیاتی، امدادگر، غواص و ... شهدای روحانی بودند.

وی با بیان اینکه جامعه روحانیت ۳۸ شهید مدافع حرم دارد، عنوان کرد:  شهید سید علی موسوی از شهدای مدافع حرم استان زنجان است. 

حجت‌الاسلام بیگدلی با بیان اینکه در وصیت نامه شهدای روحانی توصیه به تبعیت از ولایت ،قرآن، دین و... شده است، خاطر نشان کرد: وظیفه ما است که به وصایای شهدا عمل کنیم و در این راه قدم برداریم.

وی با اشاره به اینکه در استان زنجان بیش از  یک هزار آثار از شهدای روحانی در استان جمع آوری شده است، افزود: این آثار در آرشیو سپاه استان و بسیج طلاب وجود دارد.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر