logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۲
[ شناسه خبر : ۲۶۴۷۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
استاندار زنجان:

مشکلی در حوزه نان در استان زنجان وجود ندارد/ جلوگیری از قاچاق کالاهای اساسی سیاست دولت است

مشکلی-در-حوزه-نان-در-استان-زنجان-وجود-ندارد-جلوگیری-از-قاچاق-کالاهای-اساسی-سیاست-دولت-است
استاندار زنجان با بیان اینکه هیچ مشکلی در حوزه نان وجود ندارد، گفت: با اجرای طرح جدید پایلوت نان هیچگونه گرانی و سهمیه بندی در این حوزه اتفاق نمی‌افتد.

به گزارش موج رسا; محسن افشارچی امروز مراسم یادواره شهدای طلاب و روحانی استان زنجان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای روحانی، اظهار کرد: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به دلیل اینکه جهاد کردند و در قله‌های تقوا بودند بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه شهدا برای ما الگو هستند، ابراز کرد: باید ببینیم شهدا در کجا قرار دارند و ما در کجا هستیم تا به بتوانیم به قله رفیع سعادت برسیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه شهدا باید برای ما تبیین شوند، اظهار کرد: تبیین رفتار و الگوی رفتاری شهدا در این روزها حائز اهمیت‌ است.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن چیزی را که انسان دوست دارد در برابر جهاد در راه خدا مطرح می‌کند، تصریح کرد: گذاشتن زن و فرزند و مال و خانواده کار راحتی نیست.

افشارچی بیان کرد: گرامی‌داشت یاد شهدا بسيار حائز اهمیت است، اظهار کرد: شهدا در جایگاه والایی قرار دارند، شهدا مسیری را انتخاب کردند که شناخت کافی از آن را داشتند و پا در مسیر جهاد فی سبیل الله گذاشتند و شهید شدند.

وی با بیان اینکه شهدا در این راه از بسیاری متعلقات دنیا گذشتند، افزود: اگر ما هم  بخواهیم مانند شهدا زندگی کنیم باید از بسیاری از موارد بگذریم و آیا در این حال آمادگی چنین گذشتن از خانواده و.... را داریم یا نه. 

استاندار زنجان  در ادامه با اشاره به  تصمیمات جدید دولت در نظام اصلاح اقتصادی گفت: تصمیمی که  در  سال ۹۷ اتخاذ شد بر این مبنا که ارزی ارزان در اختیار مردم قرار بگیرد که بتوانند مواد اولیه زندگی را تامین کنند که در دولت قبل تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومان از روی برخی از کالاها برداشته شد. 

افشارچی با بیان اینکه نمی‌توان روغن، گندم ،نهاد های دامی و... را از شمول ارز خارج کرد افزود: در دولت جدید در مجلس مصوب شد که به مردم کوپن الکترونیکی تعلق بگیرد که در حال اجرا بود که جنگ اوکراین و روسیه اتفاق افتاد و قیمت‌ها افزایش یافت.

وی با بیان اينكه به دلیل جنگ روسیه و اوکراین که از  چرخه صادرات خارج شدند، در این اوضاع تهیه نهاده دام سخت خواهد شد، افزود: در کنار آن خروج کالا از کشور افزایش یافته بود که دولت تصمیم گرفت این کار کوپن الکترونیکی را سریع‌تر و به صورت موقت انجام دهد. 

استاندار زنجان با بیان اینکه در حال حاضر  مسئله اصلی دنیا این نیست که پول ندارند در حالیکه پول برای خرید کالا وجود دارد، اظهار کرد: مسئله این است که اگر اجازه بدهیم داشته‌های کشور به راحتی قاچاق شود امکان جایگزینی این کالاها میسر نخواهد بود.

افشارچی با اشاره به اینکه ۲۵ درصد تولید گندم جهان توسط روسیه تامین می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر این کشور ها از گرداننده صادرات خارج شوند آمریکا استرالیا و کانادا منبع صادراتی خواهد بود و در سال گذشته نیز ۷.۵ میلیون تن گندم وارد کشور شد.

وی با بیان اینکه اصل هدف و دلیل تعجیل در اجرای این تصمیمات این است؛ دولت نسبت به داشته‌ها اهمیت می‌دهد که کار بسیار مهم و دوراندیشی صورت گرفته شده است، ادامه داد: خوشبختانه امسال بارش ها خوب بود و گندم خواهیم داشت، گندم روستاییان نیز خریداری شده است و انبارها در ارتباط با نهاده‌ها پر است و همچنین مواد اولیه روغن نیز وجود دارد که با این تصمیم اجازه نمی‌دهیم قاچاقی صورت بگیرد. 

استاندار زنجان با بیان اینکه  اصل قصه مسئله مالی نیست در این تصمیم بلکه اصل این است که باید حواس‌مان به داشته‌هایمان باشد، افزود : دولت و نظام  دوراندیشی لازم را کرده است.

افشارچی با اشاره به وضعیت نان، خاطرنشان کرد: فرایند نان مسقل از تمامی موارد است و در حوزه نان هیچ کمبودی وجود ندارد و همه چیز  سرجای خود است و آرد با قیمت واقعی به نانوا داده می‌شود و با این کار بخشی از پول از مردم گرفته می‌شود با قیمت سال گذشته و مابقی نیز توسط دولت به حساب نانوا واریز می‌شود .

وی خاطرنشان کرد: هیچ تغییری در عملکرد مردم نخواهد داد و هیچگونه گرانی و سهمیه بندی ندارد فقط با کارت بانکی باید نان خریداری شود و تمام تلاشمان این است که در ادامه نیز نان فانتزی‌پزها نیز به این چرخه وارد شوند.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر