logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۳
[ شناسه خبر : ۲۶۴۷۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا:

اهمیتی به اکوسیستم گردشگری استان زنجان داده نمی‌شود/ تبلیغات فضاهای گردشگری زنجان ضعیف است

اهمیتی-به-اکوسیستم-گردشگری-استان-زنجان-داده-نمی‌شود-تبلیغات-فضاهای-گردشگری-زنجان-ضعیف-است
رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان زنجان با اشاره به اینکه در استان زنجان اهمیتی به اکوسیستم گردشگری که مهمترین آن بخش خصوصی است، نمی‌دهند گفت: نمی‌توان برای جذب حداکثری گردشگر در کوتاه مدت امیدوار بود.

اویس کیانی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: فضای گردشگری نیاز به تبلیغ درست دارد، محصولاتی که برای تبلیغ گردشگری در استان عرضه می‌شود بر اساس نیاز مشتری نیست. ما نه با نیاز‌های مسافران آشنا هستیم و نه شناختی از آن‌ها داریم در ایام نوروز به دلیل اینکه تبلغ مناسبی نیز نداشتیم، این امر اثر پذیری کمتری برای استان داشت.

وی با بیان اینکه تبلیغات باید جذاب و گسترده باشد تا گردشگر جذب شود، افزود: ما برای جذب گردشگر تبلیغ درستی نداریم و صرفا کارها و اقدامات روتین را انجام می‌دهیم، بنابراین برداشت ما از بازار نیز به اندازه تبلیغمان خواهد بود.

رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان زنجان با اشاره به اینکه در یک مثال ما آن طور که باید بر تبلیغات مردان نمکی یا رختشویخانه مانور نداده‌ایم، گفت: فرضا اگر موزه رختشویخانه با سبکی دیگر نسبت به حال حاضر به گردشگر معرفی می‌شد و نحوه سبک عرضه محصول متفاوت‌تر بود، روایتی از تاثیر این بنا بر روان بانوان، علت ساخت آن و اینکه این بنا اولین بنای ساخته شده با این سبک در کشور است به درستی ذکر می‌شد قطعا گردشگر پذیری بالایی نسبت به حال حاضر داشت.

وی با اشاره به اینکه تبلیغ فضاهای گردشگری زنجان صرفا در عکس هایی که چند سال قبل؛ از فضای گردشگری گرفته شده خلاصه شده است، گفت: این تصاویر به روز نشده، بر روی تابلوها در ورودی شهر نصب می‌شود و نمی تواند تاثیر پذیری بر جذب گردشگر داشته باشد.

کیانی با تاکید بر اینکه فضای تبلیغ گردشگری باید گسترده‌تر شود و از تمام ظرفیت‌های موجود به این بخش استفاده شود، عنوان کرد: باید به سرمایه‌گذاری، بخش خصوصی اهمیت داده شود تا اکوسیستم گردشگری روند مناسبی را به خود بگیرد. اما در استان زنجان به اکوسیستم گردشگری که مهم‌ترین آن بخش خصوصی است اهمیتی داده نشده است.

وی بیان کرد: غار علی‌صدر در جذب گردشگر با غار کتله خور یکی نیست چراکه در غار علی‌صدر به زوایای مختلف فضاهای اقامتی، رستوران، غذای قابل ارائه تمرکز شده و برنامه‌ریزی های مناسبی انجام گرفته بر پایه همین برنامه‌ریزی‌ها تبلیغات نیز گسترده شده و بیلبورد‌های بزرگی در اتوبان‌های مختلف در استان‌ها در زمان‌های متفاوت نصب شده است، همین امر سبب شدت تا موفقیت بالایی در جذب گردشگر ایجاد شود.

رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان زنجان گفت: زیرساخت‌ها که جزو اکوسیستم گردشگری محسوب می‌شود باید در بالاترین سطح برای گردشگری وجود داشته باشد اما این زیرساخت‌ها در استان ضعیف است و ما مشکل پیوستگی اکوسیستم داریم.

وی با اشاره به اینکه برای جذب بهتر گردشگر در آینده باید برنامه ریزی درستی شود، گفت: باید مدیریت شهری به ثبات برسد، پیوستگی اکوسیستم ایجاد شود، توانایی بازاریابی محصولات افزایش یابد، وضعیت زیرساخت‌ها همانند پارکینگ خودرو و سایر امور بهتر شود تا جذب گردشگر بالاتر رود، با این حال نمی توان برای جذب حداکثری گردشگر در کوتاه مدت برنامه‌ریزی داشت./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر