logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۱
[ شناسه خبر : ۲۶۴۷۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با موج رسا:

هدفمندی یارانه‌ها با دقت و ظرافت لازم باید انجام شود/ مردم در اجرای طرح اقتصادی دولت، سعه صدر داشته باشند

هدفمندی-یارانه‌ها-با-دقت-و-ظرافت-لازم-باید-انجام-شود-مردم-در-اجرای-طرح-اقتصادی-دولت،-سعه-صدر-داشته-باشند
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: نفس طرح هدفمندی یارانه‌ها و واقعی‌سازی قیمت‌ها با هدف جلوگیری از هدررفت منابع ملی و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، کار پسندیده‌ای است اما باید با دقت، ظرافت لازم و نظارت کامل اجرا شود.

رضا رحیم‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: جراحی اقتصادی برای اقتصاد بیمارگونه کشور که در سال‌های گذشته با سیاستگذاری‌های غلط منجر به هدررفت منابع ملی می‌شد را در صورت اجرای درست باید به فال نیک گرفت.

وی خاطرنشان کرد: شیوه پرداخت هزاران میلیارد تومان یارانه مستقیم و پنهان در کشور طی سال‌های گذشته بدون مطالعه و ارزیابی و سنجش اثرگذاری آن یک سیاست کپسولی برای کاهش مقطعی درد مردم بود غافل از اینکه نه تنها این پول‌پاشی در بلندمدت اثر ملموسی ندارد بلکه برعکس، نقدیگی توسط سودجویان و فرصت‌طلبان را بیشتر می‌کرد و به تبع آن باعث افزایش تورم می‌شد.

رحیم‌پور با اشاره به مساله قاچاق و فروش سهمیه کالاها به عنوان یکی از دلایل حذف پرداخت مستقیم یارانه به تولیدکننده‌ها، دستگاه‌های متولی، اتحادیه‌ها و نطارتی که به نوعی مسبب این امر واضح و مبرهن بودند، افزود: مسببان این هدررفت منابع ملی که دانسته زمینه قاچاق را برای سودجویان و فرصت‌طلبان فراهم کردند باید به عنوان ترک فعل و احیاناً تبانی، پاسخگو باشند و محاکمه شوند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان زنجان با اشاره به گزارش‌های اخیر بازرسان در تخلفات برخی نانوایی‌ها در عرضه نان مرغوب یارانه‌ای به مردم گفت: متاسفانه این گزارش‌ها نشان می‌دهد نه تنها تخلف فروش آرد و کم‌فروشی کاملاً محرز بوده بلکه برخی صاحبان نانوایی‌ها چندین مجوز نانوایی دارند بدون اینکه خودشان در این صنف، مشغول باشند.

وی با بیان اینکه بی‌نظمی و آشفتگی بازار نانوایی در این زمینه متصور است، اظهار داشت: متولیان امر باید پاسخگو باشند چرا که نظارت درستی صورت نگرفته است.

رحیم‌پور ضمن دعوت از مردم برای همراهی و سعه صدر در اجرای طرح دولت برای تخصیص صحیح یارانه‌ها ابراز کرد: امید است با این طرح، دکان مافیاهای زراندوز محتکر، بسته شود و در مدت زمان نزدیک، قدرت خرید مردم که فعلا به ظاهر کاهش تلقی می‌شود، افزایش یابد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر